علی رغم تنفر ایجاد شده در فضای وب علیه ویندوز8، کن هث مقاله نویس زد دی نت معتقد است ویندوز 8 نه تنها خوب است بلکه بهتر از ویندوز ایکس پی – محبوب ترین ویندوز مایکروسافت – هم هست.

بسیاری از کسانی که درباره ویندوز 8 قصاص قبل از جنایت کرده اند در واقع با نسخه بتا و نه نهایی کار کرده اند (بسیاری نیز اصلا کار نکرده اند) اما نظر کن هث(ken hess)  جز این است. وی در مقاله خود چنین نوشته است:
برای همه کسانی که از مایکروسافت و ویندوز 8 متنفرند ، من ویندوز 8 را دوست دارم. من فکر می کنم بسیار خلاقانه ابداع شده و سیستم عاملی جذاب و هنگام استفاده بدون دردسر است. ویندوز 8 دقیقا همان سیستم عاملی است که ما برای گجت های موبایل و تبلت ها دنبال آن بودیم. همچنین بعنوان دسکتاپی برای بیزینس ها و کسب و کارها ایده آل است. ترکیبی از مکینتاش نسخه لایون، لینوکس و نسخه های قدیمی ویندوز است.
همه خوبی های این سیستم عامل ها داخل آن تعبیه شده است. باید آنرا تحسین کنید. برای من مهم نیست شما که هستید یا چه سیستم عاملی را می پرستید, به عقیده من ویندوز 8 سیستم عامل آینده است.
نمی دانم چرا ولی اغلب مردم از تغییر خوششان نمی آید حتی اگر این تغییر برایشان خوب باشد. این به طبیعت انسانها بر می گردد که در برابر چیزهای نو مقاومت از خود نشان می دهند و من هم قربانی این موضوع بوده ام. راستش ابتدا منهم از ویندوز 8 بدم می آمد ولی بعد از تلاش متوجه شدم که سیستم عامل خوبی است و برای من مبدل به سیستم عاملی جذاب گردید.
الان می دانم که با خواندن این مقاله نیز میزان تنفرتان نسبت به من و ویندوز بالا می گیرد و کامنت های منفی بیشتر از مثبت به این مطلب می خورد ولی برای من اصلا مهم نیست. من برای دل خودم حرف میزنم و به آنچه دیگران انجام می دهند کاری ندارم. من بین ژورنالیستهای فنی، مهندسان فنی و ژورنالیستها تفاوت قائل هستم و این را از روی کامنت ها می فهمم.
به عقیده من آنهایی که اصلا وقتی را صرف ویندوز 8 نکرده اند کسانی هستند که تنفر از سر و صورتشان می بارد و از قلم شان و نوشته هایشان.
در گذشته انتقادات به مرورگر اینترنت اکسپلورر زیاد بوده است. منهای این برنامه،  third parties و کسانی که شرکای نرم افزاری مایکروسافت هستند، مورد مواخذه قرار نگرفته اند. من خودم شخصا به برنامه های بومی بیشتر از برنامه های جانبی اهمیت می دهم. اغلب برنامه هایی که سایر کمپانی ها به مایکروسافت اضافه کرده اند را دوست ندارم چون crash می کنند.
برخی کمپانی ها با گرفتن یوتیلیتی های(utilities) بومی مایکروسافت، یوتیلیتی(برنامه های جانبی تسهیل کننده) ساخته و به کاربران می فروشند. چرا من باید برای خرید اقدام کنم در حالی که برنامه بومی آن روی ویندوز وجود دارد.
هر کدام از سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز یک خوبی هایی دارند که اهم آنها به شرح زیر است:
Mac OS X Features: File History, Touch Screen, App Store.
Linux Features: Storage Spaces, Mounting ISOs and VHDs, Virtualization, NFS client.
Windows Features: Windows Defender, User Access Control, PowerShell.
شما همه ویژگی های بالا را در ویندوز 8 می بینید.
ویندوز 95 یادتان هست؟ وقتی آمد همه متفر بودند، مخصوصا از منوی استارت آن. جالب اینجاست که حالا در ویندوز 8 همه می نالند که چرا منوی استارت غیب شده است!!
ولی برای من هم نیست که منوی استارت آنجا هست یا نیست!
اگر شما دسکتاپ را ببینید متوجه می شوید که تمام اپلیکیشن های مورد نیاز آنجا وجود دارد. با کلیک روی یک فایل از نوعی که می خواهید قادر به باز کردن اپلیکیشن مورد نظر هستید!
راستش من به ندرت از منوی احمقانه (معذرت) استارت استفاده می کردم. اگر شما نحوه درست کردن شورتکات از یک آیکون را بلد باشید که دیگر نیاز به این همه روده درازی نیست. میز کار شما در ویندوز 8 مملو از آیکون و اپلیکیشن است.
کاربران و ژورنالیستها درباره هیچ صحبت می کنند (درباره چیزی که نمی دانند)
ویندوز 8 بستگی به مهارت شما در کار کردن با آن دارد. با کار کردن روی ویندوز 8 خود را به دست موسسه های نظر سنجی ندهید و خودتان برای خودتان باشید و اگر بعد از تلاش متوجه شدید به دردتان نمی خورد، چند سالی صبر کنید تا ویندوز 10 بیاید! و یا به مکینتاش یا لینوکس سوئیچ کنید(هر چند می دانم این کار را هم نخواهید کرد)
 
من معمولا از گذاشتن نام زوی خودم ابا دارم. از دید من ژورنالیست یک مفهوم منفی برایم دارد و ترجیح می دهم از گزارشگر یا آنالیست (تحلیلگر) استفاده کنم (برای خودم). بهر حال از بلاگر کلا بدم می آید!!
منبع: زد دی نت
56502
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    71 21
    اگر تعداد نظرات منفی به این خبر زیاد باشدیعنی کاربران متن را تا آخر نخوانده و قضاوت کرده اند.
    • بدون نام EU ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      ویندوز xp از ویندوز ویستا و ویندوز 8 بهتر است.
    • بدون نام IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      20 17
      فقط ویندوز 8
  • مایکروسافت باز US ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    67 10
    احسنت
  • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    99 10
    میکروسافت واقعآ کارش درسته و باید باشه چون داره به میلیاردها شخص ، شرکت و سازمان سرویس میده و اینها همش تبلیغات منفی شرکتهای رقیب هست . دیگر محصولات ساخت کمپانی های آمریکایی هم به همین شکل هستند و واقعآ هم کیفیت و هم پشتیبانی و خدمات عالی و خوبی دارند.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      36 11
      خیلی از تازه کارها تحت تاثیر تبلیغات کورکورانه سایر اشخاص و شرکت ها، از مایکروسافت بد میگن در صورتیکه معنی کاربرپسند بودن نرم افزار را نمیدونند. نمیگم مایکروسافت آخر امنیت هست. ولی شرکت های دیگر کاربرپسند بودن نرم افزار را فدای امنیت کردند. من طرفدار مایکروسافت هستم... مخصوصا در ایران البته باید بگم من صددرصد طرفدار قانون کپی رایت هستم.
    • احمد IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      3 2
      دمت گرم
    • احمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      4 2
      تمام سیستم عامل های شرکت ماکروسافت خوبن ولی از اون جایی که من یک برنامه نویس هستم باید بگم که سیستم عامل های جدید از قدیمی بهترن چرا؟ چون که از نظر source و framework ها خیلی پیشرفته تر و امن تر عمل می کنند . گذشته از اون سرعت در کار با اونا خیلی بهتر شده به طور مثال شما ببینید که ویندوز xp 7 و vista همه وقتی میخوان لود بشن ( بالا بیان ) کلی طول می کشن یه چیزی هولوهش 20 تا 25 ثانیه ولی این عدد در ویندوز 8 به 0 یا 2 رسیده است یعنی این که ویندوز 8 در عرض 0 یا 2 ثانیه لود میشه و بالا میاد... تازه بماند که از تمام سخت افزار ها چه قدیمی و چه پیشرفته به طور کامل پشتیبانی کرده و سرعت کار در آن بالاست و اصلا هنگ نمی کنه .. (لازم به ذکره که 94 % از مردم جهان کاربران سیستم عامل ویندوز هستند.)
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    27 5
    به یاد ندارم تا به امروز در دنیای تکنولوژی محصولی فوق العاده آمده باشد که در برابر آن جو منفی‌ای وجود نداشته باشد. همین ویندوز xp را به خاطر دارم در ایرانی که مجانی عملا به دست مشتری میرسد یکی دو سالی طول کشید که ملت برای استفاده از آن توجیه شوند ... و این ذات تغییر است. اما در مورد ویندوز 8 و با عرضه تبلت و لپ تاپهای گسترده و حضور all-in-one ها که اکثرا به صورت پیشفرض از ویندوز 8 استفاده خواهند کرد سرعت تغییرات بر عکس جو منفی موجود بالاتر از ویندوز 95 یا xp خواهد بود ....
    • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      12 10
      من کاملا یادمه که وقتی ویندوز ویستا اومد ( حتی بعد ها سون ) خیلی ها و حتی اونهایی که خودشون رو به اصطلاح متخصص میدونستن میگفتن ویندوز ویستا یا سون هم زشت هستن و هم اینکه کارکردن باهاشون راحت نیست !!! جالبه بعد گذشت حدود یکی دو سال همشون ویندوز ایکس پی رو گذاشتن کنار و به ویندوز بالاتر مهاجرت کردن ! ولی در اون موقع میخواستن بگن که ما بیشتر میدونیم و این ویندوز شکست خورده هستش ! در حالی که طی این چند سالی که من از ویندوز 98 شروع کردم تا به امروز هیچ سیستم عامل میکروسافتی شکست نخورده ( البته جز 2000 که بیشتر کاربردهای شبکه ای داشت و بین کاربران عادی کمتر گسترش یافت - البته اینم شکست حساب نمیشه - ) ... اینده هم همین خواهد بود ... ما هم باید سعی کنیم که خودمون رو با پیشرفت روز هماهنگ کنیم !
  • بدون نام TR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    22 4
    اینکه کاربر حرفه ای با عادی فرق دارد نکته درستی است. زورنالیست فنی هم با غیر فنی فرق دارد. پس طبیعی است که همین خبر منتشر شده را افزاد متعددی نظر دهند. اما از نظر من کن هث درست می گوید . در ذات ما ادماست که مخالفت کنیم.
  • محمد FR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    43 7
    کسی که عاشق تکنولوژی باشد همه اینها را دوست دارد. مثل هر گلی یه بویی دارد.
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    21 9
    مردم خارج هم مثل ما تعصب دارند. من فکر می کردم تعصب خاص شرقی هاست
    • بدون نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      15 3
      بعد اونوخت شرق خارج نیست؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    47 3
    خداییش تو ایران همه ویندوز باز هستند ولی واسه افه هم که شده علیه مایکروسافت حرف می زنن.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    25 7
    سوسول های دانشگاهی هم یکی دو ترم لینوکس باز می شن. فارغ التحصیل که می شن ول می کنن اوپن سورس و
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    22 4
    من دروغگو نیست. ویندوز رو دوست دارم. نیمی از عمرم با ویندوز بوده. نیم شه دور انداختش که
  • بدون نام FI ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    46 6
    وقتی یک نفر با 15 سال تجربه این جور حرف می زنه باید قبول کرد و چشم بسته علیه مایکروسافت حرف نزد.
    • بدون نام FI ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      20 8
      لایک برای نظر شما
  • بدون نام FI ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    21 2
    من فکر می کنم تبلیغات رسانه ای علیه ویندوز 8 به آرومی به نفع اپل و گوگل شده است. شاید هم اونها دست داشته باشند تو این جو مصنوعی
  • بدون نام FI ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    11 4
    ببینید بازار رشد داشته. هم پیش فروش آی پد مینی تموم شده و هم سرفیس مایکروسافت. پس مردم جهان هر دو رو دوست دارند
  • بدون نام FI ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    13 3
    درود بر ادم های صادق که حرف دل خودشونو بدون واهمه می زنند.
  • علی بهرامی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    28 17
    قبل از اینکه ویندوز هفت به بازار بیاد ، به نظر من بهترین سیستم عامل ویندوز ایکس پی بود . ویندوز سون واقعا تمام خوبی های ایکس پی را دارد بعلاوه کلی امکانات . کار کردن با هفت خیلی راهت هستش. من 1 ماه ویندوز هشت را نصب کردم ولی هرکاری کردم نتونستم بهش عادت کنم . و با وضعیت اینترنتی ایران از خیلی امکانات آنلاین ویندوز هشت نمی شه استفاده کرد . در کل شاید ویندوز هشت به کار تمام دنیا بیادش اما بعید میدونم ایرانی ها بپسندنش . این رو هم اضافه کنم که ایرانی ها با اینکه هر سیستم عاملی را مجانی نصب میکنند شاید هر کسی یکبار ویندوز هشت رو نصب کنه و لی مطمئنا دوباره بر میگردند به ایکس پی و سون. ویندوز هشت هم مثل ویندوز ویستا شکست خواهد خورد
    • ارشد نرم افزار IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      20 6
      با نظر شما مخالفم. من هم از 15 سالگی از ویندوز 98 استفاده کردم و بعدش xp برام یه سیستم فوق العاده بود ویستا که اومد یکم اذیت میکرد تا اینکه ویندوز7 اشکالاتش رو برطرف کرد و الان یه مدتیه که ویندوز 8 رو نصب کردم خیلی چیزاش فوق العاده است و از لحاظ سرعت خیلی خوبه و خیلی اشکالات ویندوز7 هم گرفته شده که البته باید کاربر واقعی باشی که اینو درک کنی ولی قبول دارم که سیستم ویندوز8 متفاوته و این به این خاطر بود که مایکروسافت به عدم تنوع متهم میشد و الان هم یه تنوع خیلی جالب ایجاد کرده که من بعد از یک هفته به این ویندوز عادت کردم و بسیار میپسندمش و وقتی که با کامپیوتری که ویندوز 7 روشه کار میکنم انگار از ویندوز7 رفتم xp یا از xp رفتم 98 و حس خوبی ندارم و دیگه ویندوز 7 جذابیت نداره در مقابل ویندوز 8
    • سامان IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
      7 6
      با نظر جناب بهرامی موافقم.منم نظر ایشون رو دارم.برخلاف نظر ارشد نرم افزار!!!!! البته من فکر میکنم گاهی تعصبات بیخود باعث میشه که نظر خودمون رو بالاتر از دیگری ببینیم.حالا بخاطر مدرک بالامون بعضا یا توهماتی که از اطلاعات به ظاهر بالای خودمون داریم.گاهی یه دیپلمه با تجربه و کارکشته در حرفه ای از صدتا دکترای اون رشته بهتر چیزی رو میفهمه!!!!به مدرکمون ننازیم
  • حسین IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    20 4
    همیشه تبلیغات وشایعه سازی تا مدت کوتاهی اثرگذارند و بعد از مدتی اگر مصحولی واقعا با کیفیت تولید شده باشد و نیازها را بهتر از قبل پوشش دهد خواه ناخواه جایگزین قبلی ها می شود در این شکی نیست پس اگر مایکرسافت هم شعار نمی دهد و واقعا انقلابی در صنعت سیستم عامل ایجاد کرده (که انشالله همین طور است) بی شک به موفقیت دست پیدا خواهد کرد فقط زمان می طلبد مگر یادتان نیست آفیس 2007 با ظاهر جدید (ribbon bar) که منتشر شد همه آه و ناله می کردند و می گفتن کار با 2003 خیلی راحت تر بود و حتی تا مدتی از نصب 2007 اجتناب داشتند ولی آخر چه شد !؟ آیا الان کسی هست که حاضر باشد آفیس بعدی با همان ظاهر 2003 منتشر شود!؟
    • بدون نام FI ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      9 3
      با نظر شما موافقم
    • محسن US ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      9 2
      دوست عزیز مشکل اغلب ایرانی ها عدم یادگیری صحیح هست در واقع آفیس 2010 هیچی کم از 2003 نداره ولی دسترسی بهشون عوض شده ما حال نداریم بریم یاد بگیریم و خودمونو آپدیت کنیم برای همین ایراد می گیریم به تغییرات الان خیلی ها دارن از 2003 فقط برای منو استفاده می کنن و بعضی ها که آپدیت ترن نرم افزار اضافه کردن منو به آفیس های 2003 به بالاتر رو نصب کردن و دارن استفاده می کنن!
    • کاربر 8 IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      6 7
      محسن جان اپولو که هوا نمی کنی یک سیستم برای کاربری است دیگه چند بار باید یاد بگیری مثلا ماشین های زیادی هستند ولی استاندارد همشون یک چیزه حالا فرض کن اگر تا دیروز فرمان را به چپ میپیچیدی از امروز وقتی به چپ می پیچونی بره راستت اینکه اسمش نواوری نیست اسمش سخت کردن کار راحت است . در هیچ نسخه لینوکس اندروید و مک نمی بینی که یهو استاندارد عوض بشه به نظر من منوی استارت درختی بهترین منوی استارت است و کاملا علمی است ولی منوی استارت 8 یک شلختگی کامل است البته در رایانه های نسل بعد این مسئله صفحه محوری به جای خط محوری را داریم ولی باید در انجا هم صفحه ها لایه بندی شوند
  • هموطن IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    20 3
    من نسخه اورجینال ویندوز 7 رو روی لپ تاپ دارم الان 3 ساله بدون هیچگونه مشکلی کار می کنه و ازش راضیم و با ویندوز 8 کار نکردم نمیدونم خوبه یا نه
    • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      11 9
      شما اگه از ویندوز 7 لذت بردی و ازش راضی هستی حتما هم از 8 لذت میبری. چون ویندوز 8 همون ویندوز 7 هستش که یه سری تغییرات خوبی داده شده ، مثلا سرعت خیلی بالاتر رفته و حتی سرعت خاموش و روشن شدن کامپیوتر به چند ثانیه نمیکشه، رابط های کاربری رو که استفاده رو ازش یاد بگیری خیلی کارا رو راحت کرده البته تا عادت کنی یکمی طول میکشه بستگی به علاقت داره، من که یک شبانه روز با ذوق داشتم باهاش کار میکردم و نخوابیدم ولی خوب من زیادی علاقه مند به سیتم های جدیدم
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    5 9
    من با ویندوز8کارنکردم ولی مقالات زیادی درباره نحوه کارکردنش خوندم فکرنکنم چیزبدی ازآب دراومده باشه و همانطورکه خیلی ها میگن با گذشت زمان و رفع اشکالات آن قطعا جایگزین xpو7خواهدشد.البته فکرکنم زمان تقریبا زیادی برای سازگاری این ویندوز با سلایق و امکانات مردم کشورهای مختلف ازجمله ایران با این وضعیت سرعت اینترنت لازمه.
  • پیمان IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    1 5
    سلام بیشتر نظرات شخصی خودش رو استفاده کرده خیلی از واژه من استفاده کرده ولی خوب بیشتر کاربران چون بودجه خوبی ندارند مخصوصا در ایران سعی میکنند سیستم عاملی استفاد کنند که سبک باشه . هر چند هنوز ویندوز اکسپی در همه جا حتی اموزشگاه ها و برنامه های تلویزونی که دقت کنید استفاده میشه.
  • کاربر8 IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    8 5
    حرف سر خوب و بد بودن یا عادت کردن نیست بحث سر این است که واقعا نواوری در ویندوز 8 نمی بینید بلکه مانند لینوکس فقط بعضی کار ها را پیچانده اند مثلا استارت قدیمی دسترسی به فایل ها و برنامه ها را اسان می کرد در حالیکه استارت جدید بسیار دسترسی به برنامه ها را سخت می کند من الان 30 تا نرم افزار زدم که هر کدوم یک سری زیر شاخه خاص دارند یعنی برای استفاده از برنامه باید بعضی زیر برنامه ها را هم اجرا کنم این کار در ایکس پی و 7 خیلی راحت است و درخت منو ها کار را خیلی را راحت می کند ولی در ویندوز 8 یک بی نظمی واقعی است قبول کنید که استارت جدید یک اشکال است
  • سعید IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    3 9
    ویندوز فقط ویندوز سرور 2012 ، مخصوصاً روی پی سی نصبش کنی :))
    • کاربر 8 IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      6 6
      می خوای چیکار می خوای بترکونی !!!! ویندوز سرور که مخصوص پی سی نمی شه اره رو پی سی نصب می شه ولی اسمش روشه سرور در صورت نصب کامپیوتر شما تبدیل به سرور می شه نازنین و باید به رایانه های متصل تحت شبکه و یا در اینترنت سرویس بدی .
    • سعید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
      3 3
      بله میدانم برای سرور است اما ظاهرش دقیقاْ مثل همان ویندوز 7 است و منوی استارت سابق را داره و همان ابزار های مورد نیاز کاربر حتی بیش تر. در صورت نصب روی پی سی مجبور نیستیم حتماْ با ان کارهای شبکه را انجام بدیم :دی
  • بهرام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    3 4
    باید فرصت داد خیلی زود هستش که در مورد بهتر بودن یا نبودن ویندوز هشت از ایکس پی نظر داد دو روز ار ارائه نسخه نهایی ویندوز هشت به بازار نمیگذره
  • متنفر US ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    12 12
    من می گم چرت و پرت نگو اقای ken احتمالا شما هم بخشی از تبلیغات 8 میلیارد دلاری مایکروسافت برای ویندز 8 هستید که رپرتاژ آگهی کار کردید همین!! صبر کنید نتیجه را می بینیم دوستان ویندوز بازهم لطفا نسخه بتا را که مجانی هم هست دانلود و نصب کنن کلا مایکروسافت هر چند وقت رو محصولاتش سوتی میده مثل ویندوز me یا ویستا یا آفیس 2007 که شکست مطلق مایکرو سافت بودن ولی ما ها مجبوریم که از محصولاتش استفاده کنیم در هر صورت مایکروسافت بدون احترام به مشتریش مردم را مجبور می کنه که از محصول جدیدش استفاده کنن فقط نگاه کنید به محصولاتی از مایکروسافت که یکباره از زنجیره پشتیبانی حذف میشن همین اواخر ویندوز موبایلها یا اپگرید پولی از ویندوز 7 به 8 یا...
    • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      5 6
      چقدر از کسانی که بی اطلاع هستند و مدعی بدم میاد ....
  • آرش EU ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    6 6
    درود به همه دوستان عزیز، بحث تبلیغ منفی و این حرفا نیست، من هم در حال حاضر از ویندوز استفاده میکنم، ولی باید واقع بین باشیم، یکی از نقاط ضعف ویندوز ری استارت کردن اونه، مثلا شما فکر کنید که در یک جای حساس که کامپیوترهاش از ویندوز استفاده میکنن، مثل برج مراقبت، یک دفعه وسندوز بخواد آپدیت بشه و باید ری استارت کنه، این یعنی فاجعه، برای مصارف روز مره ویندوز بسیار عالی و به قول دوستان کاربر پسند هستش، ولی برای نقاط حساس ویندوز به هیچ عنوان مناسب نیست، به نظر من باید بر مبنای نیاز سیستم عامل انتخاب بشه ولی با تمام این حرفا منم مثل همه دوستان منتظرم تا 8 رو تجربه کنم
    • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      4 2
      تاحالا شنیدیدی که با بنز کلاس اس کسی بره کوهنوردی ... معمولا با هامر میرن اما این دلیل برتری هامر بر بنز کلاس اس نیست و دلیل برعکسش نیست .. بلکه نشان دهنده‌ی تفاوت کاربری و کاربردی اونهاست ... مثلا استفاده از لینوکس (هر ورژنش) برای مردم عادی اشتباهه چون و استفاده از ویندوز هم برای مقاصدی که شما گفتین اشتباهه در اونجا باید از نسخه‌های شخصی سازی شده لینوکس و یا سیتسم عامل‌های شخصی سازی شده استفاده کرد ...
  • بدون نام IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    7 8
    خدایی میکروسافت محصولاتش رو داره مفت میده . فکرش رو بکن 100 دلار برای ی سیستم عامل که 10 سال میشه استفاده کنی . حتی 1000 دلار هم بده کمه . پول خوب بگیره دیگه کسی زبون درازی نمیکنه .
    • سعید IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      4 2
      این پولی که برای لایسنس ویندوز پرداخت میشه پول ویندوز نیست، پول خدمات پس از فروش آن است مثل آپدیت ها و... .
    • کاربر 8 IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      9 5
      100 دلار همون 5 هزار تومن است دیگه نه؟! بیا سر کوچه ما کپیش را 4 هزار تومن هم می دهند بنده خدا مگر قانون مجبورت کرده 100 دلار بدی اصلا کی گفته باید اوریجینال خرید اصلا هم دزدی نیست چون شما 1000 دلار هم بدی یک ریال به جیب مایکروسافت نمی ره کمی واقع بین باشید !!!
    • احمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      1 1
      عزیزم ویندوز 10 ساله نیست ویندوز اورژینال یا همون Microsoft windows 7 OEM رو میتونی تا هر وقت که خسته شدی استفاده کنی ....
  • amin US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    5 7
    واقعا متاسفم،فك ميكردم دست مايكروسافت رو شده،تبليغات دروغي محصولات تحميلي،وفتي سيستم عامل ملي ما چيز ديگه اي هست چرا ويندوز؟تهديد و ويروس رو دوس داريد؟چرا يه نسخه از لينوكسو امتحان نميكنيد؟من يه كاربرشم،به راحتي و سرعت و امنيتش نديدم،نظير نداره،اوبونتو رو استفاده كنيد،مايكروسافت بعد از ويستا هيچوقت بلند نخواهد شد،داريم ورشكستگيشو ميبينيم،چرا خودتونو به اون راه ميزنيد،درباره تبلت و موبايل هم گوگل مايكروسافت و نوكيا رو به زانو درمياره ... ايكاش بيشتر فك كنيم و تجربه كنيم بعد نظر بديم.باتشكر
  • کاربر 8 IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    8 3
    در سیستم عامل که اپولو که هوا نمی کنیم یک سیستم برای کاربری است دیگه چند بار باید یاد بگیریم مثلا ماشین های زیادی هستند ولی استاندارد همشون یک چیزه حالا فرض کن اگر تا دیروز فرمان را به چپ میپیچیدی از امروز وقتی به چپ می پیچونی بره راستت اینکه اسمش نواوری نیست اسمش سخت کردن کار راحت است . در هیچ نسخه لینوکس اندروید و مک نمی بینی که یهو استاندارد عوض بشه به نظر من منوی استارت درختی بهترین منوی استارت است و کاملا علمی است ولی منوی استارت 8 یک شلختگی کامل است البته در رایانه های نسل بعد این مسئله صفحه محوری به جای خط محوری را داریم ولی باید در انجا هم صفحه ها لایه بندی شوند در مانیتور های هولوگرام اپل این مسئله لایه بندی را خیلی خوب رعایت شده ولی واقعا نیاز به یک زمینه سازی اساسی دارد
  • کاربر 8 IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    5 5
    یک توصیه پزشکی دارم اگر دکترتان برای شما عینک توصیه کرده حتما در هنگام کار با 8 به چشم بزنید چون 8 چشم های شما را برای نسل بعدی مانیتور های سه بعدی و هولوگرامی اماده خواهد کرد که موقع کار با ان ممکن است چشم هایتان اذیت شود همین استفاده از مربع ها برای تلقین بعدیDimension استفاده شده
    • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      4 3
      ای خدا ...
  • خلیج فارس IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    8 6
    من که نظری ندارم
  • با تجربه IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    5 6
    سلام دوستان .من ویندوز 8 (نسخه اصلی لو رفته)رو یک ماهی استفاده کردم معایبش خیلی بیشتر از محاسنش اول اینکه مهمترین حسنش سرعتش ولی معایبش 1-پائین آمدن گرافیک نسبت به ویندوز 7 2-نصب نشدن بسیاری از برنامه ها به خصوص برنام هایی که در ایران کرک میشوند 3-آبدیتهای مکرر از سایت ماکرسافت 4- حذف شدن دکمه استارت و عدم پیدا کردن برنامه ها به آسانی و ..
    • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      3 2
      اون نسخه با این نسخه کمی تا قسمتی فرق داره ! نسبش کنید کم کم متوجه میشید درمورد نصب نشدن برنامه ها هم ، دقیقا ماجرا مثل اومدن سون هست ، کم کم نصب برنامه ها و کرک ها هم راه میفته ! حذف شدن استارت رو هم که تو مقاله اشاره شده ! در کل من در حال دانلود کردنش هستم و خیلی هم شوق دارم که تستش کنم ببینم چی هستش ! ( البته قبلا نسخه بتاش رو نصب کرده بودم ! )
    • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      4 3
      خوب این عیب هایی که گفتی دقیقا برعکسشه و حرف شما واقعیت نداره، من الان دارم از این ویندوز استفاده میکنم، سرعت فوق العاده بالاتر رفته و گرافیک خیلی بهتر شده. تا الان برای نصب هیچ برنامه ای به مشکل برنخوردم و کاربر حرفه ای کامپیوترم که استفاده های زیادی میکنم از کامپیوتر. حذف شدن استارت جای خودش رو به رابط کاربری متر داده و این رابط خیلی بیشتر از استارت کاربرد داره و اینکه پیدا کردن برنامه ها به آسانی نیست به دلیل عدم آشنایی شماست، در مترو یه کلیک راست که بکنی پایین سمت چپ همه اپلیکیشن ها رو که علامت بزنی همشون میان جلو روت و دکمه شات دون یا رستارتم به راحتی میشه با ساختن شرت کات به مترو اضافه کرد. به طور کلی من خیلی راضی هستم و فکر نکنم که دیگه بتونم با 7کار کنم.
  • محمد حسن IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 1
    به نظر من ویندوز 8 ویندوز خیلی خوبی است. اما مشکل اینجاست که خیلی از درایورها هنوز درایوری برا نصب بدون نقص روی این سیستم عامل ندارند و مشکل بزرگ هم کرک ناقص این سیستم عامل می باشد که کمی این سیستم عامل رو غیر پایدار کرده. وگرنه ویندوز 8 سبک ترین و پایدارترین سیستم عاملی هست که تا حالا دیدم
  • SMAH1 IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 1
    فارغ این بحث که خوبه یا نه،دقت کردین که این ویندوز 8 هم یک میان ویندوز است،به مانند 7 یا XP .جالب اینه که هیچ جا این رو ندیدم.به نظر شما،مایکروسافت کی می خواد صداشو در بیاره؟ در واقع تمام ویندوز های اصلی (95 و 2000 و ویستا) همگی باشکست روبرو بودند ولی میان ویندوز ها معمولا موفق تر بودند.
  • Navid IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    3 3
    واقع من دلیل این همه بی احترامی که بعضی کاربران به هم می کنند رو متوجه نمی شم من نظر شخصیم این هست که نه تنها برای کاربر خانگی بلکه برای کاربردهای اداری متوسط هم ویندوز بهترین انتخاب هست اما شخصا ویندوز 8 را نمی پسندم ... همانطور که از ویندوز ویستا استفاده نکردم ... اما ویندوز 7 رو از همان ماه اول استفاده کردم .... خوب اینها نظر شخصی هست ... یک مقدار صبر کنیم از نحوه واکنش بازار می شود متوجه شده حق با کدام دسته هست.
  • alidehghan0098 IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    1 5
    واقعاکه این مرد 40ساله چه فکری کرده که ویندوز 8کاراییش بیشتر از ویندوز xpاست. من می گم که ویندوز xpاز همه ی ویندوز ها بهتره.