۰ نفر
۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶

ایرنا نوشت:

معاون امور مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: در لایحه اصلاح قانون مالیات ها ، پایه حقوق برای معافیت مالیاتی ماهانه 700 هزار تومان و سالانه 8 میلیون و 400 هزار تومان پیش بینی شده است.

حسین وکیلی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، افزود: معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران در این لایحه در یک مرحله به میزان سه سال خواهد بود.
لایحه اصلاح قانون مالیات ها سوم آبان ماه 1391 به مجلس شورای اسلامی ارایه شد و یک فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. وزارت امور اقتصادی و دارایی خواستار بررسی و تصویب این لایحه قبل از بررسی بودجه سال 1392 کل کشورشده است.
وی با بیان اینکه تمامی افراد حقوق بگیر و صاحبان مشاغل مشمول این قانون می شوند، افزود: از مازاد پایه حقوق 700 هزار تومان ، مالیات دریافت می شود و مالیات بخش های خصوصی و دولتی یکدست شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ های مالیاتی مودیان مالیاتی و فعال کاهش می یابد،رفع تبعیض ، افزایش معافیت های مالیاتی حقوق و مشاغل ، کاهش نرخ مالیاتی ماده 131 را از رویکردهای کلی اصلاحیه قانون مالیات ها دانست و افزود: افرادی که هم اکنون دارای پرونده مالیاتی هستند،از معافیت های بیشتری بهره مند می شوند و افرادی که تاکنون اقدام به پرداخت مالیات نکرده اند ، شناسایی خواهند شد.
معاون امور مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت:براساس ماده 131 قانون مالیات ها، نرخ مالیات برای بخش خصوصی و اشخاص حقیقی از 15 تا 35 درصد بوده که در اصلاحیه 15 تا 25 درصد پیشنهاد شده است.
/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي فري IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    14 1
    من تا الان ماهانه 40 الي 60 هزارتومان ماليات ازم كم مي شود وحقوق ناخالص حدود يك ميليون تومان است كه با كم كردن ماليات وبيمه وصندوق پس انداز وبيمه عمر وبيمه مازاد و كسر دو تا وام از محل كار ،كه كلا كسريات 360 هزارتومان مي شود دريافتيم 640 هزارتومان مي شود 250 هزارتومان هم ماهانه به بانكهاي بيرون از محل كار قسط مي دهم.حالا با معافيت جديد (700 هزار تومان) دريافتي من چقدر مي شود.البته من مهندس هستم ودر دانشگاه آزاد مشغول بكار هستم.
  • سودا IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    23 0
    اول باید خط فقر مشخص و سپس برای حقوقهای بالاتر مالیات بگیرند.نه اینکه از فقرا مالیات بگیرند.35درصد را حذف کردن،چون کسایی که حقوق بالا دارند اعلام نمی کنند که35 درصد مالیات بدهند(روغن ریخته را نذر امامزاده کردن)
  • معلم IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    15 1
    من یک معلم هستم که بصورت قرار دادی در مدارس غیر انتفاعی درس میدهم البته مثل من زیاد هستن که فقط 8 تا 9 ماه قرار دادیم انهم با یک حقوق کم چرا مدارس از ما10% مالیات کم میکنند در حالی که در یک مدرسه مثلا ما زیاد بگیریم صد هزار در ماه یا اگر همه 5 روز را هم درس بدهیم نهایتا پانصد هزار بگیریم چرا باید 10% مالیات بگیریم مگر نمی گویند هفصد هزار چرا پس این تبصره شامل ما نمیشه؟
  • علی A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    21 0
    آیا می دانید مالیات یک طلا فروش با درآمد آنچنانی از مالیات یک کارمند کمتر است ؟
  • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    9 1
    کسانی که در چند شرکت سهامدار هستند( سهامدار جزء ) چطور بایدمالیات بدهند یکبار برای هر شرکت و بعد یکبار هم روی سر جمع که دارند؟!
  • فرشيد IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    9 3
    چه زماني تبيعيض بين ماليات كارمندان و كارگران برداشته خواهد شد؟؟؟ كارمندان دولت ، علي رغم امنيت شغلي كه دارند، هر چقدر هم حقوق بگيرند 10% ماليات مي دهند اما كارگران با اين وضعيت خراب اقتصادي كه هر لحظه امكان از دست دادن كار و درآمدشان را دارند با توجه به ميزان حقوق شان بايستي تا 35% ماليات بدهند!!!!! من خودم كه ماه شهريور به دليل شرايط فصلي كارم مجبور شده بودم تمام تعطيلات رو هم سركاربروم(212 ساعت اضافه كاري) و 15 روز هم شب كاري طاقت فرسا داشته باشم ،فقط براي همين يك ماه 599 هزار تومان ماليات دادم !!!!!!!! كه 100% ماليات مهر ماهم بسيار بيشتر هم خواهد شد(البته هنوز حقوق مهر را نگرفته ايم!)
  • بدون نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    4 0
    پايه حقوق بنده كه مهندس شيمي و با سابقه كار بالاي 25 سال از 700000 تومان بيشتر است و در حال حاضر 10درصد ماليات از دريافتي من كسر مي شود .براي من سئوال است وقتي سن و سابقه بالا ميرود بالاطبع فرزندان هم بزرگ ميشوند و خرج و مخارج زندگي هم بالا ميرود و كاملا طبيعي است كساني كه سابقه بالا دارند دريافتي بيشتري داشته باشند حال چگونه است كه امثال ما ماليات بدهيم و .... ضمنا مگر قرار است توي مملكت ما فقط قشر خقوق بگير ماليات بدهد؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    5 0
    متاسفانه با افزایش روز افزون قیمتها در جامعه، فقط حقوق کارمندان افزایش نمی یابد. خدا و شکر هم که از کارمندان فقط مالیات به موقع کسر میگردد. به نظر من میزان دریافت مالیات از حقوق کارمندان و کارگران بسار زیاد است. سقف معافیت مالیاتی می بایست بسیار بیشتر از اینها باشد.