نشست گروه 20 روزهای یکشنبه و دوشنبه برای اعمال فشار بیشتر بر یورو تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی مجله اکسپرس، 20 اقتصاد برتر جهان موسوم به گروه 20 روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهر مکزیکو، پایتخت مکزیک گرد هم می آیند تا بار دیگر ضمن ابراز نگرانی نسبت به وخامت وضعیت اقتصاد جهانی، بر کشورهای منطقۀ یورو برای یافتن راهکار فشار بیشتری اعمال کنند. ژراردو رودریگز، وزیر دارایی مکزیک می گوید: گروه 20 قصد دارد دولتها را به یافتن راهکارهایی به منظور از میان برداشتن فضای نامطمئن اقتصادی تشویق کند. این در حالی است که صندوق بین المللی پول به تازگی پیش بینی رشد اقتصادی کشورهای منطقه یورو را کاهش داده است. گفتنی است نرخ بیکاری در منطقۀ یورو نیز افزایش یافته و در حال حاضر رقم 11.6% را نشان می دهد.
نشست گروه 20 در ماه ژوئن نقشۀ راهی را برای کشورهای ناحیۀ یورو با هدف ادغام و ثبات یورو تدوین کرده بود. از آن زمان تاکنون پیشرفت های در زمینۀ حل بحران یورو در نظر گرفته شده است. از جمله اینکه بانک مرکزی اروپا قصد دارد بدهی کشورهای ضعیف را با قیمت بالایی خریداری کند که یونان و اسپانیا از جملۀ آنهاست.
یونان، مشکل بزرگ دیگر کشورهای منطقه یورو است و این در حالی است که مسئلۀ اعطای زمان به این کشور برای اجرای اصلاحات مورد نظر نهادهای اروپایی همچنان در محور مذاکرات دولت با مقامات اروپایی قرار دارد.
برخی از کشورهای حاضر در گروه 20 خواهان تدوین سیاست" دیوار بودجه ای" هستند که مبتنی بر کاهش هزینه ها و افزایش مالیات هاست؛ سیاستی که قرار است در ایالات متحدۀ آمریکا در صورت عدم توافق میان جمهوریخواهان و دمکراتها بر سر کاهش بدهی های دولتی به اجرا درآید. البته به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز در این مورد اطلاعات کافی ارائه نشده، به خصوص اینکه تیموتی گایتنر، رئیس خزانه داری آمریکا غایب نشست گروه 20 است.

 

26339
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =