ایسنا نوشت:

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: این کمیسیون طرحی را برای ساماندهی بازار ارز در سال اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید ملی در 11 ماده در دست بررسی دارد.
 ارسلان فتحی‌پور با بیان این مطلب افزود: در این طرح محدودیت‌هایی برای ارز و ثبات بازار اقتصادی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: بر همین اساس سعی داریم تولید، مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و استراتژیک را به گونه‌ای در این طرح بگنجانیم که بر مبنای آن وزارت جهاد کشاورزی ظرف مدت یک سال تمام نیازهای کشور را تولید کند.
فتحی‌پور اظهار کرد: وقتی این پتانسیل و ظرفیت در کشور وجود دارد چرا باید به دنبال واردات و عدم تثبیت در قیمت ارز باشیم که نتیجه‌ی آن دل‌نگرانی در میان مردم است؟
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید مسوولین به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند عمل کنند تا این‌گونه نتیجه‌ی عمل نکردن آنها به وعده‌هایشان را در شرایط اقتصادی شاهد نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون در نظر دارد که گرانی و تورم را علت‌یابی کند و نیز بداند که این ارزها را چه کسی وارد بازار کرده و در این صورت چرا با آنها برخورد نشده است.
فتحی‌پور تاکید کرد: کل سیستم بانک مرکزی باید بازار ارز را ساماندهی کند و در تمام دنیا نیز این‌گونه است که تمام سیاست‌گذاری‌های پولی و بانکی توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و در هیچ جا اقتصاد دستوری موفق نبوده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =