رسا نوشت:

  کنگره دو روزه بزرگداشت آیت الله حاج سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی با پیام مقام معظم رهبری در زادگاه آن عارف  آغاز شد.

کنگره دو روزه بزرگداشت آیت الله حاج سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی دقایقی پیش با پیام مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همچنین با حضور تعدادی از ائمه جمعه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد.

 حجت الاسلام احمد غروی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله حاج سیدعلی‌آقا قاضی، به تشریح برنامه‎‌های این کنگره پرداخت و اظهار داشت: این کنگره با قرائت پیام مقام معظم رهبری از سوی حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی آغاز شد.

 وی ادامه داد: برنامه‌های قبل از ظهر قرائت پیام‌ها، سخنرانی حضرات آیات مجتهدشبستری، سیدمحمد خامنه‌ای و تحریری و تعدادی از اساتید برجسته حوزه و بعد از ظهر نیز صاحبان مقالات برگزیده، آثار خود را به صورت سخنرانی ارایه خواهند کرد، صبح فردا نیز کنگره ادامه یافته و اختتامیه با قرائت مقالات، بیانیه پایانی کنگره و سخنرانی آیت الله حائری شیرازی برگزار خواهد شد.

 به گفته حجت الاسلام غروی تصریح کرد: سخنرانی اندیشمندان برجسته جهان تشیع، رونمایی از تمبر یادبود، نامگذاری یکی از خیابان‌های تبریز با نام سیدعلی‌آقا قاضی، توزیع کتب و ویژه‌نامه‌های منتشر شده، برگزاری نشست‌های تخصصی و پخش تصاویر دیدار اعضای دبیرخانه کنگره با مقام معظم رهبری از برنامه‌های روز نخست کنگره خواهد بود.

 دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی ادامه داد: 133 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که 56 مقاله بعد از داوری نهایی کمیته علمی، چاپ شده و 11 مقاله در روزهای برگزاری کنگره به صورت سخنرانی ارایه می شود، افزون بر این‌که 2 مقاله سفارشی نیز در خبرنامه کنگره چاپ و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 وی از انتشار کتاب‌های متععد و ویژه‌نامه مختلف در آستانه برگزاری این کنگره بزرگ دینی خبر داد و گفت: کتای با عنوان « اخلاصمند اخلاص‌کیش » حاوی فرازهایی از نامه ها و توصیه‌های اخلاقی و عرفانی سیدعلی آقا قاضی طباطبایی به برادرزن خویش برای نخستین بار به چاپ رسیده است.

/30362

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =