دومین قسمت خاطرات تسوانسیگر رییس سابق فدراسیون فوتبال آلمان از کتاب" دوره تسوانسیگر "در روزنامه بیلد منتشر شد و کتاب این ماه در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

به گزارش بیلد ،ساختار فدراسیون فوتبال آلمان یکی از باثبات ترین و منظم ترین نمونه ها در دنیا محسوب می شود و مربیان تیم ملی این کشور همیشه با روندی خاص و شیوه ای کارشناسی انتخاب شده و روی نیمکت می نشستند یا لااقل تابحال این طور به نظر می رسید .اما نوشته های تسوانسیگر از پشت پرده فوتبال این کشور می تواند برای کسانی که در ده سال اخیر فوتبال این کشور را جدی دنبال کرده اند جذاب تر باشد. طرح فوری او برای تعویض کلینزمن در میانه جام جهانی شاید در تیمهای کشورهای عربی خلیج فارس هم خنده دار به نظر برسد و یا  حالا که در ادامه می خوانیم از دلیل عدم برگزاری دیدار خداحافظی بالاک اظهار بی اطلاعی می کند و تنها تایید می کند بازیکنی مثل بالاک با 98 بازی ملی شایستگی برگزاری بازی خداحافظی را داشته است!
فاش شدن این مسائل نشان می دهد پشت پرده فوتبال در اکثر کشورهای صاحب نام تقریبا به یک اندازه عجیب ، غیر قابل پیش بینی و تصمیمات در مواردی کاملا سلیقه ای و دور از معیارهای حرفه ای است، حتی اگر این کشور آلمان با سوابق طولانی قهرمانی در رده باشگاهی و ملی باشد .
تسوانسیگر دربخش دیگری از کتابش به ماجرای تمدید قرارداد یواخیم لو اشاره می کند و می گوید:«من و یواخیم لو در اواخر سال 2009 نشستی داشتیم و قرار شد که او با بازیکنان جوانش به کار در تیم ملی ادامه دهد با اینکه حرفی از پول و جزییات دستمزد نشد ولی به او گفتم نباید انتظار بالا رفتن دستمزدش را داشته باشد. قرار شد در صورت توافق نهایی به شکل شفاهی خبرش را به رسانه ها اعلام کنیم و چند روزی قبل از کریسمس 2009 هر دو ما به نشریه بیلد خبر دادیم که توافق نهایی حاصل شده و او به کارش ادامه میدهد.
قرار شد اولیور بیرهوف مسئول تنظیم جزییات قرارداد باشد و ایده هایی که برای کادر فنی تیم ملی ( خودش در کنار لو ، فلیک و کوپکه ) دارد را در قرارداد بگنجاند. من با اطمینانی که به لو و بیرهوف داشتم متن تحویل گرفته از آنها را به اداره حقوقی فدراسیون فوتبال ندادم و میخواستم با خودم مستقیم به نشست هیات مدیره ببرم ولی متوجه نکته ای عجیب در متن آن شدم. گذشته از درخواست کل کادر فنی  برای افزایش حقوق ، یک بند شگفت آور هم گنجانده شده بود.طبق این بند اولیور بیرهوف به عنوان مدیر تیم ملی اگر در هر مقطعی فدراسیون فوتبال تصمیم به عوض کردن یواخیم لو می گرفت، باید جانشین را تایید می کرد .یعنی نظر کل فدراسیون فوتبال آلمان برای جانشین لو می توانست توسط بیرهوف وتو شود! من ناگهان حس کردم از تواضع و آزادی عملی که به کارد فنی داده بودم سوئ استفاده شده و حس خیلی بدی پیدا کردم .
این بود که در تماس تلفنی با یواخیم لو ضرب الاجلی 4 روزه تعیین کردم و گفتم تا روز نشست هیات مدیره فدراسیون باید این قرارداد حل شود. گفتگوی ما اصلا دوستانه نبود و یواخیم لو تصور می کرد میخواهم نظراتم را به او تحمیل کنم و درحین حرفهایش مرا دروغگو خواند.
 دو روز بعد با حضور یک واسطه جلسه آشتی کنانی در فدراسیون تشکیل شد و همه کادر فنی حضور داشتند. لو در آن جلسه بابت اینکه مرا دروغگو خوانده عذرخواهی کرد و بیرهوف هم تایید کرد در نوشتن قرارداد اشتباهاتی را مرتکب شده است. ما بروی متن جدیدی به توافق رسیدیم و بعدها مشخص شد یواخیم لو اصلا متن ارسالی بیرهوف را نخوانده بود و من هم به او توضیح دادم اشتباه شاید از طرف من بود که اصلا جزییات متن را در گفتگوی تلفنی مان مطرح نکرده بودم. »
تسوانسیگر درباره بالاک و اختلافش با یواخیم لو نوشته :«برای ما ماجرا خیلی واضح بود . بالاک باید بعد از 98 بازی ملی دیدار خداحافظی انجام می داد و بازی با برزیل می توانست گزینه خوبی باشد. ولی من هنوز نمی دانم چرا این اتفاق نیفتاد. او با یواخیم لو صحبتهایی انجام داده بود و گویا این صحبتها موجب اختلاف شد. خوب نبود که لو به این صراحت به او گفته بود در تیمش جایی ندارد و شاید هم اگر بالاک دررسانه ها آن صحبتها را نکرده بود هنوز در تیم ملی بازی می کرد. ولفگانگ نیرباخ جانشین من با بالاک صحبت کرد ولی مشخص نشد چرا به نتیجه ای نرسید.»
41281
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =