۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷

براساس اظهارات رئیس سازمان اوراق بهادار، از هفته آینده به صورت آزمایشی برق در بورس معامله خواهد شد.

به گفته علی صالح آبادی در نخستین همایش بورس انرژی ، برای راه اندازی بورس انرژی سعی شده تا از استانداردهای موجود در بورس‌های معروف دنیا کمک گرفته شود.
وی با اشاره به مزیت‌های این بورس نسبت به سه بورس دیگر گفت: تنوع زیاد و امکان خرید برق به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و روش‌های مختلف معاملاتی طراحی شده از جمله مزیت‌های بورس انرژی است.
رئیس سازمان بورس ایران ادامه داد: در حالی موانع و چالش‌های متعددی در حوزه انرژی وجود دارد که کمبود منابع مالی در بخش انرژی آن هم با توجه به لزوم رسیدن به اهداف 20 ساله، نبود یا ضعف نظام قیمت‌گذاری شفاف و بهینه و وجود موانعی برای ورود بخش خصوصی به حوزه انرژی سه چالش مهم و اساسی هستند.
این مقام مسئول به راهکاری مرتبط با این چالش‌ها در حوزه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های بورس، فرابورس و بورس انرژی برای مرتفع کردن مشکلات بخش انرژی، امکان انتشار اوراق بهادار و تشکیل شرکتهای سهامی عام در حوزه بورس انرژی، استفاده از ظرفیت‌ نهادهای مالی برای تامین مالی، برقراری نظام و مکانیزم قیمت‌گذاری مناسب، ایجاد ابزارهای پوشش ریسک، پیوستن به بازارهای بین‌المللی و فراهم کردن حضور بخش خصوصی در حوزه انرژی کشور از جمله راهکارهای برای رفع موانع به شمار می‌رود.
وی ابراز امیدواری کرد: این بورس انرژی با توجه به اینکه خودمان هم تولید کننده و هم مصرف‌کنند و هم توزیع کننده هستیم، به الگوی مناسبی در منطقه بدل شود.
22139

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 0
    اینکار رو باید جلوتر انجام میدادید. الان هم البته دیر نیست اگه واقعا شعار نباشه