رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: نظام سلطه بر اقتصاد سررشته دارد و این امر سبب می شود که آنها چوب لای چرخ اقتصاد ما بگذارند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی بعدازظهر پنجشنبه در جمع هزار فعال تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: نظام سلطه بر اقتصاد سررشته دارد و این امر سبب می شود که آنها چوب لای چرخ اقتصاد ما بگذارند اما نظام سلطه باید بداند ظرفیت و توانایی جوانان ایرانی بسیار بالاست و برای مقابله با این تحریم ها آماده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در دولت تصریح کرد: عدم بسترسازی لازم برای سرمایه گذاری، سرمایه گذاری نادرست و نابجا و نبود نگرش صحیح همراه با نگاه جدی به پایه های اقتصادی از آسیب های اقتصادی است و این عوامل نشان می دهد که مقوله سرمایه گذاری در دستور کار دولت قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی یکی از شاخصه های پیشرفت است، افزود: دشمنان نیز هنگامی این کشور را تحریم اقتصادی کردند که دریافتند نقاط قوت و ضعف ما چیست سپس متوجه آسیب پذیر بودن اقتصاد ایران اسلامی شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: ایران اسلامی دارای منابع انسانی و متخصص است و می تواند با وحدت و همدلی گام بلندی را برای مقابله با بحران های اقتصادی و تبدیل کردن تهدیدها به فرصت بر دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد یک مسئله فرامرزی است، گفت: داد و ستد و تبادلات تجاری میان ملل برای توسعه اقتصاد امری اجتناب‌ناپذیر است و نمی تواند با حصار کشیدن به دور محدوده کشور خود شکوفایی اقتصاد را انتظار داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید و اقتصاد هنگامی که به توان جوانان متخصص تکیه نزند آسیب می بیند، گفت: نداشتن مدیریت صحیح مصرف و تکیه نزدن بر استقلال طلبی در زمینه واردات موانع اصلی توسعه کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: با تعامل صنعت و دانشگاه و پرهیز از نگاه تک بُعدی می توان در زمینه تولید داخلی همراه با کیفیت موفق بود اما این تولیدات باید همراه ارزش زیستی، اقتصادی و توسعه رفاهی باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رزمایش پدافند هوایی اظهار کرد: بی تردید این رزمایش نقش انکارناپذیر و تعیین کننده ای در توسعه ثبات و استقرار امنیت دارد و استقرار و امنیت در کشور را برقرار می کند.

وی یادآور شد: امنیت در کشور به معنی آن نیست که این کشور از دید دشمنان و برهم ‌زنندگان امنیت دور مانده زیرا ایران پیش از تمام کشورهای همسایه مورد تاخت و تاز گروهک‌های تروریستی و منافق بوده است.

پورمحمدی با بیان اینکه باید در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی پیرو ولایت فقیه باشیم، ادامه داد: رزمایش پدافند هوایی سبب توسعه نظامی، ایجاد غرور و استقلال‌طلبی برای ملت ایران شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به آثار پژوهشی و غنای علمی در این کشور بیان کرد: ایران اسلامی امروز رشدی چشمگیر در آثار پژوهشی، غنای علمی، توسعه اقتصادی و استقرار امنیت دارد.

وی عنوان کرد: وجود یک میلیون نفر دانش‌آموخته در کشور پیش از انقلاب و 10 میلیون دانش‌آموخته پس از انقلاب در دانشگاه و 4 میلیون نفر دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع مختلف نشانگر رشد و توسعه ایران اسلامی در عرصه های علمی است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عکس‌العمل نامناسب در برابر نظارت و بازرسی برخی ادارات و دستگاه‌ها گفت: با بالا رفتن فرهنگ عمومی و دستگاه‌های نظارت‌پذیر می‌توان عملکرد مطلوبی را داشت.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =