۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱

مهر نوشت:

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که مدارس شهر تهران با کمبود مربی بهداشت مواجه نیستند و به ازای هر 750 دانش آموز، یک مربی بهداشت وجود دارد.
حسین بابویی گفت: براساس معیارهای در نظر گرفته شده آموزش و پرورش، مدارس شهر تهران از جمله مدارسی است که به هیچ عنوان با کمبود مربی بهداشت مواجه نیست.

وی افزود: در آموزش و پرورش شهر تهران به ازای هر 750 دانش آموز، یک مربی بهداشت در نظر گرفته شده است و تاکنون گزارشی از مدارس شهر تهران مبنی بر کمبود مربی بهداشت به ما گزارش نشده است.

بابویی تصریح کرد: یکی از دلایل نبود کمبود مربی بهداشت در مدارس، بکارگیری افرادی با مدرک تحصیلی مرتبط با بهداشت و درمان است و با توجه به اینکه زمینه تدریس در رشته و درس مرتبط به مدرک خود را ندارند، از این افراد به عنوان مربی بهداشت استفاده می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت استخدامی مربیان بهداشت توضیح داد: استخدام این افراد در حوزه کارهای عملیاتی وزارتخانه است، اما تا آنجا که در جریان هستم وزیر آموزش و پرورش پیگیر استخدام مربیان بهداشت کار معین از طریق مراجع قانونی است.

بابویی درباره وضعیت شپش دانش آموزان در مناطق محروم پایتخت گفت: با توجه به اینکه طرح غربالگری و معاینه پزشکی دانش اموزان به صورت هفتگی از سوی مراقبان سلامت انجام می شود، در سال تحصیلی جدید هنوز موردی از شپش سر دانش آموزی به ما گزارش نشده است.

وی ادامه داد: البته مبارزه با شپش سر دانش آموزان در مناطق محروم نیازمند فرهنگ سازی دانش آموز و خانواده آنهاست که این اقدام با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است.

به گفته بابویی، مراقبان سلامت همچنین آموزش های لازم را به مدیران مدارس در این زمینه داده اند و مدیران باید بهداشت فردی دانش آموزان را همه روزه مراقبت کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    15 0
    شپش در مدارس نداریم خوب می تونین از چین وارد کنین جز تحریم ها هم نیست
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    8 0
    کافی است سری به مقالات چاپ شده در مجلات ایرانی بزنید.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    12 0
    در مدارس نيست رو سر دانش اموز ها هست
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    3 0
    آقای معاون معلوم است خبر ندارید در مدارس چه می گذرد. دلیل این مدعا شیوع شپش در دبستان دخترانه غیر انتفاعی راه معصومه در تهرانپارس نبش اتوبا ن باقری است و حدود دو هفته است که شیوع پیدا کرده است. جالب است که مدیران مدرسه با وجود اطلاع از آن این مساله را با تاخیر چند روزه به اولیا اطلاع داده اند که این مساله خود باعث گسترش سریع آن در بین دانش آموزان بی گناه شده است. حتی یکی از اولیا پس از ابتلا کودک خود و درمان آن بدلیل عدم کنترل و کوتاهی مسولین مدرسه مجددا فرزندش مبتلا می شود لذا به آموزش و پرورش منطقه مراجعه می کنند که ظاهرا بدلیل آشنائی آنها با مدیر مدرسه مساله پیگیری نمی شود. همین الان هم هنوز افراد مبتلا وجود دارند و تعجب آور است که تمام دانش آموزان با یک دستکش و مداد معاینه شده اند!!!!!!!
    • معاون دبستان IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      2 0
      در پاسخ به این نظر لازم به ذکر است دبستان راه معصومه خلاف بیشتر مدارس دارای یک مربی بهداشت با سابقه وبا تجربه مورد تایید اداره وبهداشت است.که در طی سال دانش آموزان را مورد بررسی قرار می دهد و گزارش ماهیانه خود را به اداره می فرستد.در مورد پدیکولوز نیز دانش اموزان مرتب و هر هفته مورد بررسی قرار گرفته اند وافراد مبتلا شناسایی شده وموارد لازم وداروهی مخصوص با انان اموزش داده شده است.اما طبق نظر تمام کارشناسان رهایی از این بیماری و رعایت نکات بهداشتی آن بسیار سخت می باشد ودر صورت عدم نکات بهداشتی دقیق این بیماری بارها و بارها برگشت پذیر است .در ضمن مدرسه طبق بخشنامه خود آموزش و پرورش و اداره بهداشت عملکرد و اقدام به غربالگری نموده است.
    • معاون دبستان IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      3 0
      در پی جوابگویی به این نظر لازم به یاد آوری است که نظر متخصصان مانند تمامی موارد علمی متفاوت است.مانند اینکه عده ای می گویند دانش اموز نباید به مدرسه بیاید و عده ای بلامانع می دانند اما مدرسه موظف به دستور العمل اداره می باشد.در ضمن ابتلا به این بیماری در مدارس نیست.اکنون در کشور ما سر منشا این بیماری داشتن حیوانات خانگی ،استفاده از ویلاهای شمال و جنوب کشور که در منطقه مرطوب هستند و سوناهای خانگی می باشد.ومدرسه تنها محل انتقال به یکدیگر مانند هر بیماری واگیر دار می باشد
    • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      3 0
      در پایان از شما تقاضا دارم همیشه مراقب سخنان و نظرات خود باشید تا مبادا به دیگران تهمت بزنید.چرا که عدم پیگیری مسئولین منطقه نه به خاطر ارتباط و اشنایی با مدیر محترم بلکه بخاطر این است که مسئولین اداره به طور مرتب توسط مربی بهداشت مدرسه در روند عملکرد مدرسه می باشند.ودر بین تمامی دانش اموزان تنها 4 نفر مبتلا پیدا شده که در کلاس های مختلف بوده اند و تمامی انها در ماه گذشته سفر به شمال کشور و یا جزیره کیش داشته اند
    • اولیای دانش اموز IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      1 0
      من یکی از اولیای بچه هاهستم چندین ساله در این مدرسه بچه ام درس می خواند برعکس حرف شما از پیگیری مربی بهداشت و دیگر مسئولین مدرسه در مورد مسائل بهداشتی بسیار راضیم.ومطلب بالا اصلا صحت ندارد
  • سایه IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    6 0
    پس داریم
  • معلمان اهـــوازی DE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    از معلمان و پـــزشکان مـــدارس خوزستــانی اگر در ايـــن خصوص سئوال شود! جـــواب اين است که در مدارس خوزستانی بخصوص در حاشيه شهر اهـــواز درشت تريـن نـــوع "خــــلــيـجی" آن روزانــه مشاهــده می شود! که ايــران را در اين حــوزه خـــودکفا می کند! و احـتياج به واردات آن هــم نيست! يک بار معلم اهوازی چــــنـــد "رأس" از نـــوع خليجی آنها را شـکار کرده و در جـــعــبه ای گــذاشته خـدمت مــدير کل سازمان آموزش و پرورش استان آقای فــلاحی بردنـــد، اما چــون آقای رحمانی مديــرکل مثل هميـشه در "جـلسه" بــودند! معاون او آقای خــدادادی آنها را مشاهــده نمــود! که اين کار معلم باعث تــبتتعـيدش به شهـــر ايــــزه شـــــد!
  • کارشناس بهداشت مدارس شبکه بهداشت IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    1 0
    تا یک کارشناس متخصص امور بهداشتی در آموزش و پرورش نداشته باشیم هرگز مشکلات حل نخواهد شد مطمئنا افراد غیر کارشناس حائز پست کارشناس سلامت در آموزش و پرورش کمکی در جهت افزایش سلامت دانش آموزان نخواهند و نمیتوانند بکنند.
  • مربی بهداشت IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    0 0
    وقتی مربی بهداشت در مدارس جایگاه ندارد وفرد بیکار مدرسه خوانده می شود وقتی مدیر از جاش پا نمیشه بهداشت فردی دانش آموزان رو نگاه کنه وقتی این همه تبعیض بین مربی بهداشت وسایر معلمان هست وضع بهداشت مدارس همینه