علی موسوی‌گرمارودی که بعد از لعن صادق هدایت در نشست رونمایی کتاب «سه کاهن» مجید قیصری با واکنش‌‌های زیادی در فضای مجازی مواجه شده می‌گوید که پای حرف‌هایش ایستاده‌است،

به گزارش خبر آنلاین، مراسم رونمایی «سه کاهن» مجید قیصری عصر روز شنبه 27 آبان در سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی و با حضور نویسنده و بلقیس سلیمانی، سیدعلی موسوی گرمارودی برگزار شد نشستی علی موسوی گرمارودی در آن صادق هدایت را به خاطر توهین به اهل بیت در کتاب «توپ مرواری» لعنت کرد.
این شاعر گفته بود:«شرم دارم بر نویسنده‌ای که «توپ مُرواری» را می‌نویسد و در آن سراسر به اهل بیت (ع) توهین می‌کند، لعن نفرستم. اگر مسلمانیم، وظیفه ماست که بگوییم چه انسان‌های بی‌شرفی در روزگار ما در مورد ائمه (ع) قلم زده‌اند که حتی رفتارشان از امویان هم با ائمه (ع) بدتر بود.»
گرمارودی در تازه‌ترین حرف‌هایش در گفت و گو با مهر درباره واکنش‌ها و هتاکی‌هایی که به او در فضای مجازی شده است،گفته است: «شک ندارم که حرف زدن درباره فردی مثل صادق هدایت و کتاب توهین‌آمیز‌ او نسبت به عاشورا هزینه‌ دارد و من هم پای آن و اعتقادم ایستاده‌ام و جواب این افراد را به خود امام حسین (ع) واگذار می‌کنم.»
وی افزود: «کسانی که به اظهارات من واکنش نشان می‌دهند و به حرف‌های هدایت در این اثر بی‌اعتنا هستند، بالاخره یا مسلمان هستند و یا نیستند. اگر مسلمانند و حرف‌های هدایت درباره امام حسین (ع) را می‌توانند تحمل کنند، من هم توهین‌های آنها را برای اظهاراتم به جان می‌خرم. اگر هم مسلمان نیستند که اصلا راه ما جداست و حرف دیگری نمی‌ماند.»
گرمارودی افزود: «شک ندارم که کتاب هدایت (توپ مرواری)، توهین به عاشورا و امام حسین (ع) است، بنابراین هرکه هر چه می‌خواهد بگوید اما من راه خودم را می‌روم و پای اعتقادم ایستاده‌ام.»
وی ادامه داد: «من با تاج سر بشریت معامله کردم. قسمت این را نداشتم که در دوران حیات امام (ع) زنده باشم و در کربلا در رکابش بجنگم، اما امروز با این روشنگری، در رکابش شمشیر می‌زنم.»
گرمارودی تاکید کرد: «من حرف خودم را زدم و روی آن هم ایستاده‌ام. توهین و هتاکی به من هم خللی در عقیده‌ام ایجاد نمی‌کند.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    دست شما درد نكنه آقاي گرمارودي. داستان مذكور را نخوانده بودم ولي وقتي به آن اشاره كرديد، پيدايش كردم و خواندم. بسيار جالب و خواندني بود.
    • بدون نام NL ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
      18 9
      می خواستم بگم خیلی از مردم حتا اسم این کتاب رو هم نشنیده بودن و عاقلان هم سکوت کرده بودن درباره ش. اما این استاد نبش قبر کرد و حالا همه می رن می شینن می خونن و بدا به حال گرمارودی اگر از آن خوانندگان یک دهم با هدایت موافق شوند
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خودرا باش
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    94 12
    شما اگر نقدی دارید باید مستدل یاشه نه هر توهینی که به ذهنت میرسه بگی این روش روش خوبی نیست پای خودت هم خواهد گرفت!! البته بگم من ینا به دلایلی طرفدار صادق هدایت نیستم.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    16 11
    حرف های ایشان تبلیغاتی برای این کتاب شده و وی نیز در گناه نویسنده شریک خواهد شد!
  • موسوی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    خدا بر توفیقات روزافزون شما افزوده کند و شما را در سلامت نگهدارد و هتاکان را آگاه بکند به آنها هم فهم بدهد
  • محمدرضاجابری IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    خدا دشمنان اهل بیت و هدایت را لعنت کند خدا جای حق است خدا خیرت بدهد
  • رضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    1) آقاي گرمارودي، گيريم ما مسلمان نيستيم! شما كه مسلمانيد. كجاي اسلام، كدام يك از اولياي اسلام، پاسخ توهين را با لعنت و توهين دادند؟ آن هم توهيني كه تنها شما آن را در نگاه صادق هدايت يافته ايد! صادق هدايتي كه زنده نيست و دستش از دنيا كوتاه است تا از خود دفاع كند. اين رسم مسلماني است كه مرده‌اي را نفرين كنيد؟ 2) كتاب توپ مرواري، نه به نظر من كه به اعتقاد بسياري از دوستان كتابخوانم، كتابي است در هجو خرافات مذهبي و ديني كه با باورهاي قديمي هم آميخته شده. در اين كه خرافات آفت دين است شكي نيست. اما اين كه خرافات را عين دين بدانيد و هجو آن‌ها را هجو دين بدانيد،‌ ...
  • vahid IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    به عقاید هم احترام بزاریم نه توهین...روحش شاد صادق هدایت........ایشون اصلا کی هستن ؟
    • علی 2 IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
      6 23
      عزیز شما که میگی "به عقاید هم احترام بزاریم نه توهین" پس چرا جمله ی آخرت "ایشون اصلا کی هستن ؟" توهین آمیزه ؟!
  • رضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    3) شما به طور پياپي مي‌گوييد كه در اين كتاب به اهل بيت توهين شده است. ولي براي اين استنبطتان هيچ دليل و نشانه‌اي نمي‌آوريد. بهتر نيست به جاي هياهو، مصداق اين توهين‌ها را براي مردم روشن كنيد تا ما هم از گمراهي نجات يابيم و مثل شما يقين حاصل كنيم؟!! 4) سال‌هاست كه از انتشار كتاب توپ مرواري مي‌گذرد. بعيد مي‌دانم شما در طول اين همه سال با صادق هدايت، اين كتاب و محتواي آن بيگانه بوده باشيد. بهرحال يعني شما از اهالي ادب اين مملكت هستيد. فقط نمي‌دانم اين عقايدتان چطور اين همه سال مخفي مانده بود و الان يكهو! بروز كرده است. اگر اين باور شما راست باشد، در قبال سال‌هاي سكوتتان مسئوليد 5) آقاي گرمارودي،‌رسم ادبيات، ادب است. ادبيات بي ادبانه و درشت براي اديبان جاي تعجب دارد (قضاوت نمي‌كنم كه گناهش بيشتر)
    • مهدی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      25 8
      بنده از ارادتمندان جناب گرمارودی هستم واز اثار صادق هدایت هم هیچ نفعی نبرده ام ولی فکر می کنم جناب گرمارودی در این مورد خاص به خطا رفته اند وحق با شماست
  • منصور IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    خدائیش اینی که میگه صادق هدایت توهین کرده درست میگه. اصولا صادق هدایت داستانهاش همش تیرگی و ناامیدی توش موج میزنه. امام حسین و اهل بیت که سهله من شک دارم این آدم اصلا خدا رو قبول داشته. کسی که خدا رو قبول داشته باشه باید داستانهاش و ادبیاتش رو به امید و روشنائی باشه نه ناامیدی و مرگ. دیدید که در آخر کار خودش هم خودکشی کرد با کپسول گاز... اما این طرف علی موسوی گرماروی کسیه که با شعری مثل خط خون هست. خط خون این شاعر بعد از شعر محتشم بهترین شعریه که در مورد واقعه عاشورا و حسین سروده شده... من کاری به این آدم یا اون آدم ندارم. هدایت در ادبیات آدم بزرگیه اما ازین واقعیتها هم نمیشه چشم پوشی کرد صرفا بخاطر اینکه مبادا در شخصیتش خللی وارد بشه
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    دليل هتاكي به جناب گرمارودي را نفهميدم ، مگر آقايان از شنيدن سخن حق ابايي دارند
  • مجتبی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    61 59
    عشق است امام حسین(ع)
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    24 84
    آفرین، پای حرفت بایست!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    92 14
    توهین و هتاکی از جانب هركسي نادرست و محكوم هست
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    واي به روزي كه بگندد نمك. لعن يك نويسنده از زبان نويسنده‌اي ديگر! به كجا چنين شتابان؟!؟!
  • عاشوراييان IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    رحمت خدا به شما حاج علي موسوي گرمارودي شاعر ولايت مدار اهل بيت (ع)
  • سمندر IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    16 84
    جناب شاعر مگر دروغ گفته بود... من هم بر لعن میفرستم
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    درود برشما کسی که یاس را بین جوانان ترویج میکند و اینقدر بی دین است که خودکشی میکند طور دیگری نباید برخورد کرد من خوشبختانه این کتاب را نخوانده ام ولی هر اراجیفی را که می نویسند نباید مورد تمجید قرار داد
    • مهدی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      53 4
      وقتی نخوانده ای نظر نده
  • طره IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    34 2
    جناب آقاي موسوي گرمارودي بايد خدمتتان عرض كنم كه نفرين كردن كار كساني است كه كاري از دستشان بر نمي‌آيد. نا سلامتي شما عمري را در راه شعر و ادب گذرانده‌ايد به جاي لعن ونفرين بياييد و نقدي بر اين كتاب‌ها بنويسيد و روشنگري كنيد، اين كار شما به جز اظهار عجز در مقابل اين آثار ادبي نامي ندارد.
  • فرشيد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    25 8
    نه در هر سخن بحث كردن رواست . . . خطا بر بزرگان گرفتن خطاست . . .
  • تاسف A1 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    2 6
    بسه اقا بسه تو که هدایت رو نمیشناسی نمیخواد نقد کنی