مقامات پاکستانی ارسال بسته های پیشنهادی شبانه برای کاربران تلفن همراه را در این کشور ممنوع کردند.

اپراتورهای پاکستانی بدلیل شدت رقابت، بسته های ارزان شبانه برای کاربران خود ارسال می کردند که در مقایسه با نرخ مکالمات عادی ارزانتر محسوب می شود.
این بسته ها حاوی اس ام اس های تبلیغاتی نیز می شد که باعث ارسال وقت و بی وقت اس ام اس و اذیت و آزار کاربران در ساعات خواب شبانه می شد که پس از شکایات فراوان ارسال این نوع بسته ها ممنوع شد.
اپراتورها طبق دستور جدید سازمان Pakistan Telecommunications Authority باید بلافاصله سرویس های پیشنهادی شبانه خود را قطع کنند. مقامات می گوید با این بسته های پیشنهادی فرهنگ ابتذال گسترش یافته و ناهنجاری های اجتماعی افزایش پیدا کرده است. تایمز آو ایندیا گزارش داد با این بسته ها ارزشهای اجتماعی در پاکستان به خطر افتاده است.
فاروغ آوان رییس اداره PTA می گوید تعدادی شکایت به دادگاه عالی پاکستان در این مورد شده است و تبلیغات ناشی از این بسته ها فرهنگ ابتذال را گسترش داده و بنابراین باید بلافاصله جلوی آن گرفته شود.
دولت پاکستان 20 هزار سایت اینترنتی را نیز با همین استدلال بسته است و بعد از اینکه یوتیوب فیلم توهین به مسلمانان را از روی سایت خود برنداشت نیز در پاکستان فیلتر شد.
منبع: زد دی نت

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =