۰ نفر
۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱

ایسنا نوشت:

مدیرعامل ایران خودرو گفت: تحریم‌ها باعث شد صنعت خودرو به دانش طراحی پلت‌فرم خودرو و قوای محرکه ملی دست یابد.
 جواد نجم‌الدین در همایش اقتصاد مقاومتی مدیران صنعت و بسیج کارخانجات تهران بزرگ که در شرکت ایران خودرو برگزار شد، اظهار کرد: تولید 206 ساخت داخل، طراحی موتور ملی، ساخت قالب‌های بزرگ بدنه خودرو، خودکفایی در تولید موتورهای کم مصرف از مهم‌ترین اثرات مثبت تحریم‌های بین‌المللی است.
مدیرعامل ایران خودرو، تولید رانا و دنا دومین و سومین خودروی ملی ایران خودرو را حاصل خلاقیت و تفکر بسیجی و خودباوری مهندسان ایرانی در شرایط تحریم‌های بین‌المللی دانست و اظهار کرد: اگر تحریم‌ها نبود صنعت خودرو به دانش طراحی پلت‌فرم خودرو و قوای محرکه ملی دست نمی‌یافت.
نجم‌الدین تاکید کرد: تولید 206 ساخت داخل، طراحی موتور ملی، ساخت قالب‌های بزرگ بدنه خودرو، خودکفایی در تولید موتورهای کم مصرف از مهم‌ترین اثرات مثبت تحریم‌های بین‌المللی است.
وی مقایسه صنعت خودروی ایران و کره را نادرست خواند و افزود: عمر صنعت خودروی ایران کمتر از 17 سال است نه 40 سال و این فاصله بین صنعت خودروی ایران و کره ناشی از تفکرات وارداتی آن زمان است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: با وجود تحریم‌های سنگین، همین که کارگران، چرخه اقتصاد و تولید را همچنان در حرکت نگه داشته و اجازه نداده‌اند دشمن از این فرصت استفاده کند، بارزترین نقش بسیج کارگری در جنگ اقتصادی است.
نجم‌الدین یادآور شد: در شرایط حاضر موضوعاتی نظیر وجدان کاری، فرهنگ کار، همت و تلاش مضاعف، الگوی اسلامی - ایرانی کار، ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات داخلی، ظاهر زیبا و مورد پسند ایرانی و قابل رقابت با کالای خارجی برای پاسخگویی به خواسته مقام معظم رهبری و جامعه از اقداماتی است که در دستور کار جدی گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.
وی با اشاره به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی بر اساس الزاماتی از جمله مردمی کردن اقتصاد، استفاده حداکثری از زمان، منابع، امکانات و حرکت براساس برنامه است.
مدیرعامل ایران خودرو مهمترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه عنوان و اظهار کرد: ایران خودرو در 600 پروژه در قالب اینترشیب با دانشگاه‌های صنعتی کشور همکاری دارد.
نجم‌الدین با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: در این مقطع تاریخی هر یک از ما باید نقش خودمان را بشناسیم و به نظر من یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را پایدار کند، صنعت خودرو است.
وی خاطرنشان کرد: احداث سایت‌های تولید خودرو در مناطق مختلف کشور، پیشرفت چشمگیر در زمینه علم و فناوری، ارتقای جایگاه ایران در عرصه تولید خودرو، مشتری مداری و توجه جدی به مقوله ارتقای کیفیت از جمله نقاط قوت صنعت خودروست که منشا برکات و آثار مثبتی بوده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: تمامی بسیجیان پرتلاش عرصه ‌تولید و صنعت مصمم هستند تا در کنار کارفرمایان و کارآفرینان فهیم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و جهاد اقتصادی همت گمارند و بار دیگر دین خود را در جهاد و مبارزه مقدس با تهاجم اقتصادی استکبار جهانی ادا کنند.
نجم‌الدین ضمن اعلام حمایت از تلاش و جدیت دولت خدمتگزار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم تا در جهت رشد و بالندگی صنعت داخلی و ارتقای کیفیت تولید و کاهش هزینه‌های سر بار تولید اقدام کرده و از آحاد ملت همیشه در صحنه می‌خواهیم تا با مصرف کالای ایرانی از تولید ملی و سرمایه ایرانی حمایت کنند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    35 0
    عمر صنعت خودرو در ایران 17 است؟ مثل اینکه زمان تاسیس کارخانه ایران خود رو یادتون رفته ها؟ اونموقع که ایران کارخانه ماشین سازی داشت چین و ژاپن و کره نداشتند اونوقت میگی 17 سال؟ بگو 17 ساله که نونمون تو روغنه نه اینکه بگی 17 ساله شروع کردیم باباجان
  • افشار IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    30 0
    امیدوارم 206 ساخت داخل هم لنگه دیگر پراید نشود.
  • محسن IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    25 0
    والا صنعت پیر خودروسازی ما متعلق به دهه 40 است و پیکان ،اریا شاهین ،شورلت و... گرچه مونتاژ می شدند ولی این صنعت آنقدرها تو کشور ما کم سن نیست