۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۸

محمد مهدی آخوندزاده معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای انجام دیدار دو روزه و رایزنی با مقامهای روس به مسکو رفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مهدی آخوندزاده معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در باره برنامه هسته ای تهران گفت و گو کردند.
بنا بر خبری که وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرده است آخوندزاده و ریابکوف روز پنجشنبه در این دیدار بطور گسترده و مشروح در باره وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و چشم انداز مذاکرات آتی این کشور با گروه 1+5 تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین در خصوص کنفرانس بین المللی خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی و تسلیحات حامل آنها که برگزاری آن به سال 2013 موکول شده است و نیز کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی به گفت و گو پرداختند.

مسایل مهم منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور از دیگر محورهای مورد گفت وگوی آخوندزاده و ریابکوف بوده است.

روسیه از حل و فصل مسالمت آمیز سوء تفاهمات موجود پیرامون فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران از راه مذاکره حمایت می کند و بر ضرورت برگزاری دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 تاکید دارد.

ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه که به تازگی در رایزنی های مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 در بروکسل شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران روس بر لزوم پرهیز از فشار و تهدید ایران تاکید کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه هشدار داد: تهدید به اقدام قهرآمیز علیه ایران موجب اختلال و بهم خوردن مذاکرات 1+5 با این کشور می شود و این امر فوق العاده نگران کننده می باشد.

وی افزود: تهدید به حمله و اعمال تحریم ها در باره این کشور که بطور دائم به گوش می رسد باعث پیچیده شدن اوضاع شده است.

وی افزود:ما به توضیح عواقب این سیاست در گفت و گو با طرفداران اتخاذ اقدامات افراطی نسبت به ایران ادامه خواهیم داد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =