ایرنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی گفت: 80 هزار واحد از پروژه های مسکن مهر تا پایان دولت دهم در دو مرحله از خرداد ماه سال 92 تا شهریور همان سال تحویل متقاضیان می شود.

ˈعلی نیکزادˈ روز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن مهر شهرجدید پردیس همراه با وزیر نیرو، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مجموع پروژه های مسکن مهر شهر جدید پردیس امسال شاهد تکمیل و آماده سازی 80 هزار واحد مسکن مهر هستیم که پیش از این نیز 13 هزار واحد با حضور رییس جمهور افتتاح و تحویل متقاضیان شد.

وی گفت: متقاضیان مسکن مهر در این 80 هزار واحد تاکنون ثبت نام را انجام داده و مرحله نخست اول آورده خود را پرداخت کرده اند که با مشارکت بیشتر شهروندان و نیز تلاش و حمایت دولت این طرح عظیم در خرداد و شهریور ماه سال 92 افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان شاخصهای پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس افزود: طرح 80 هزار واحدی مسکن مهر شهر جدید پردیس که در سه مرحله به اجرا می رسد علاوه بر ساخت بنا و فراهم سازی تاسیسات و خدمات زیربنایی، همزمان شامل تاسیسات روبنایی همچون مسجد، فضاهای تجاری، فضاهای آموزشی، فضاهای بهداشتی و درمانی نیز می شود تا متقاضیان بتوانند بطور همزمان از تمام خدمات بهره مند شوند.

نیکزاد به آماده سازی دیگر خدمات همچون فضای سبز، راههای دسترسی، آسفالت بین بلوکها و نیز هدایت آبهای سطحی در این پروژه اشاره و بیان کرد: در بازدیدی با حضور وزیر نیرو از این طرح مقرر شد تاسیسات زیربنایی از جمله تصفیه خانه آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن و دیگر خدمات همچون آب تامین شود.

وی با اشاره به همکاری شرکت ملی گاز برای تامین گاز مصرفی متقاضیان در این طرح نیز افزود: تاکنون همکاری خوبی برای اجرای پروژه گاز 80 هزار واحد مسکن مهر شهرجدید پردیس صورت گرفته که تا قبل از اجرای راه دسترسی بین بلوکها این پروژه نیز به اتمام می رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از تکمیل و آماده سازی این پروژه عظیم شاهد ساخت شهر جدیدی با تمام امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی خواهیم بود. وی ادامه داد: طرح عظیم مسکن مهر با هدف تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه از سوی دولت اجرا شده که امید است با تکمیل این پروژه شاهد برخی از خدمات دولت در تامین مسکن باشیم.

وزیر نیرو نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در اجرای طرح 80 هزار واحدی مسکن مهر پردیس شاهد نگرش جدیدی خواهیم بود که این مهم در تامین تمام خدمات زیربنایی و روبنایی متقاضیان موثر است.

ˈمجید نامجوˈ با اشاره به خدماتی همچون پستهای برق، تصفیه خانه آب و فاضلاب افزود: مطابق هماهنگیهای انجام شده، همزمان با ساخت این واحدها خدمات زیربنایی با همکاری شرکتهای بهره بردار آماده خواهد شد که تاکنون نیز نقشه های طرحها تهیه و در برخی از آنها کار شروع شده و در حال انجام است.

وی گفت: در این طرح عظیم 600 هزار نفر سکونت خواهند کرد.

وزیر نیرو افزود: یکی از نگرانیهایی که در تامین خدمات زیربنایی در این طرح دیده می شود تامین آب واحدهای مسکونی است.

وی ادامه داد: با تمهیدات پیش بینی شده مقرر شد طرحی مبنی بر تامین آب از منابع موجود در اطراف تهران اجرا شود که با وجود سنگین بودن بودجه تخصیصی به این طرح، دولت آماده فراهم سازی هرگونه خدمات لازم است.

شهرجدید پردیس در مجموع دارای 93 هزار واحد پروژه مسکن مهر است که از این میزان 13 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده و 80 هزار واحد آن نیز که متشکل از 35 هزار واحد در مرحله 11، 35 هزار واحد در مرحله هشت و 10 هزار واحد در مرحله پنج است، سال آینده و تا پایان فعالیت دولت دهم به بهره برداری می رسد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =