محمدرضا عباسیان از استقبال گسترده فیلمسازان و تهیه کنندگان سینمایی از سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خبر داد و گفت: در جمع‌بندی صورت گرفته از سوی دبیرخانه جشنواره ۲۷۴ عنوان فیلم فرم تقاضای شرکت در این دوره جشنواره را پر کردند.

به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر وی با اعلام این خبر افزود: در مجموع 274 عنوان فیلم فرم تکمیل شده شرکت در این دوره جشنواره را به دبیرخانه ارایه دادند که از این آمار 172 عنوان را فیلم‌های مستند بلند تشکیل می‌دهد و 102 عنوان فیلمهای سینمایی هستند که  42 فیلم مربوط به فیلم‌های اول می باشند.


دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با بیان اینکه اﺳﺘﻘﺒﺎل ﻓﯿﻠﻤﺴﺎزان داﺧﻠﯽ وﺧﺎرﺟﯽ از این دوره ﺟﺸﻨﻮاره ﻓﺠﺮ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮ اﺳﺖ خاطر نشان ساخت: فجر بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور و منطقه و در‌واقع بهترین ویترین و بستر معرفی و شناسایی زیبایی‌ها و ظرفیت‌های سینمایی ایران است و انتظار این است که همه اﻫﺎﻟﯽ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺑﺮای ﻫﺮﭼﻪ ﺑﺎﺷﮑﻮﻫﺘﺮ ﺷﺪنﺟﺸﻨﻮاره ﻓﺠﺮ که همراه با جشن خجسته پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برپا می شود ﻫﻤﺖ، ﮐﻮﺷﺶ و ﻫﻤﮑﺎری داﺷﺘﻪباشند.
 

وی با اشاره به استقبال فیلمسازان دنیا از این دوره جشنواره اضافه کرد: ﺗﺎﮐﻨﻮن، 221 ﻓﯿﻠﻢ از58 ﮐﺸﻮر ﺟﻬﺎن ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺣﻀﻮر درﺟﺸﻨﻮاره ﺷﺪﻧﺪ در حالی که ﻫﻨﻮز ﺑﻪ ﻣﻬﻠﺖ درﯾﺎﻓﺖ آﺛﺎر ﺑﺨﺶ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻞ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪه اﺳﺖ.


به گفته عباسیان ﺗﻌﺪاد ﻓﯿﻠﻢﻫﺎی درﯾﺎﻓﺘﯽ از ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﻬﺎن ﺗﺎﮐﻨﻮن 221 ﻋﻨﻮان اﺳﺖ و ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪی ﻧﻬﺎﯾﯽ آﻣﺎر اﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺑﺰودی از ﺳﻮی ﺑﺨﺶ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻞ ﺟﺸﻨﻮاره ﻓﺠﺮ ﭘﺲ از ﭘﺎﯾﺎن ﻣﻬﻠﺖ ﻓﺮاﺧﻮان اﻋﻼم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. 
 

دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از کشورهای اروﮔﻮﺋﻪ، ﻣﮑﺰﯾﮏ، ﻓﺮاﻧﺴﻪ، ﺳﻮﺋﯿﺲ، ﺗﺎﯾﻠﻨﺪ، ﻟﻮﮔﺰاﻣﺒﻮرگ، ﺑﻠﮋﯾﮏ، ﺳﻨﮕﺎل، آﻟﻤﺎن، ﮐﻠﻤﺒﯿﺎ، اﯾﺮﻟﻨﺪ، ﻣﺠﺎرﺳﺘﺎن، ﻫﻠﻨﺪ، ژاﭘﻦ، اﻧﺪوﻧﺰی، اﺗﺮﯾﺶ، ﭼﯿﻦ، ﺑﻮﺳﻨﯽ و ﻫﺮزﮔﻮﯾﻦ، آرژاﻧﺘﯿﻦ، ﺑﺮزﯾﻞ، اﺳﭙﺎﻧﯿﺎ، داﻧﻤﺎرک، ﺷﯿﻠﯽ، ﻫﻨﺪ، ﮐﺎﻧﺎدا، اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ، ﺳﻨﮕﺎﭘﻮر، ﮐﺮواﺳﯽ، ﺑﻠﻐﺎرﺳﺘﺎن، روﺳﯿﻪ، ﻣﺼﺮ، ﮐﺮه ﺟﻨﻮﺑﯽ، اﺳﺘﻮﻧﯽ، ﺟﻤﻬﻮری ﻣﻘﺪوﻧﯿﻪ، ﺳﻮرﯾﻪ، اﮐﺮاﯾﻦ، اﻟﺠﺰاﯾﺮ، ﭘﺮﺗﻐﺎل، اﻣﺮﯾﮑﺎ، ﻣﻮﻧﺘﻪ ﻧﮕﺮو، ﻣﺮاﮐﺶ، ﻋﺮاق، اﻣﺎرات ﻣﺘﺤﺪه ﻋﺮﺑﯽ، ﻟﺒﻨﺎن، اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن، ﻧﺮوژ، ﻓﻨﻼﻧﺪ، ﻓﯿﻠﯿﭙﯿﻦ، آذرﺑﺎﯾﺠﺎن، ﺗﺮﮐﯿﻪ، ﯾﻮﻧﺎن، ﺗﻮﻧﺲ، ﺳﻮﺋﺪ و... به عنوان ﮐﺸﻮرﻫﺎیی که تاکنونﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺷﺮﮐﺖ در ﺳﯽ و ﯾﮑﻤﯿﻦ دوره ﺟﺸﻨﻮاره ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻓﯿﻠﻢ ﻓﺠﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪنام برد و ادامه داد: ﺑﺨﺶﺳﯿﻨﻤﺎی ﺟﻬﺎن جشنواره فجر ﺑﺎ ﻫﺪف ﺷﻨﺎﺧﺖ و ارزﯾﺎﺑﯽ آنﮔﻮﻧﻪ از ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽﻫﺎ و ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﯾﮕﺎﻧﻪ او را در ﺟﻬﺎن ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﻣﯽﺳﺎزد، ﺑﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ وﯾﮋه دﻧﯿﺎی اﻣﺮوز و ﺑﺎ روﯾﮑﺮد ﻇﻠﻢﺳﺘﯿﺰی،ﻋﺪاﻟﺖﺧﻮاﻫﯽ، ﻣﻌﻀﻞ ﺗﺮورﯾﺴﻢ، ﺣﻘﻮق ﺑﺸﺮ و ﺑﯿﺪاری ﻣﻠﺖﻫﺎ ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﮔﺮدد. و آﺛﺎری را در ﺑﺮ ﻣﯽﮔﯿﺮد ﮐﻪ ﺳﺎل ﺗﻮﻟﯿﺪ آﺛﺎر از 2010 ﻣﯿﻼدی ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﺷﺪ/ ﺗﺎ ﺑﻬﻤﻦﻣﺎه 1391 در اﯾﺮان اﮐﺮان ﻧﺸﺪه ﺑﺎﺷﺪ و در دورهﻫﺎی ﻗﺒﻠﯽ ﺟﺸﻨﻮاره ﻫﻢ اﮐﺮان ﻧﺸﺪه ﺑﺎﺷﺪ.
 

ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﮐﺸﻮر، ﻣﻘﺎرن ﺑﺎ ﺳﯽ و ﭼﻬﺎرﻣﯿﻦ ﺳﺎﻟﮕﺮد ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب ﺷﮑﻮهﻣﻨﺪ اﺳﻼﻣﯽ، ﺳﯽ و ﯾﮑﻤﯿﻦ دوره ﺟﺸﻨﻮاره ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﻓﯿﻠﻢ ﻓﺠﺮ را در ﻗﺎﻟﺐ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺳﯿﻨﻤﺎی اﯾﺮان و ﺟﻬﺎن از ﺗﺎرﯾﺦ 12 ﻟﻐﺎﯾﺖ 22 ﺑﻬﻤﻦ ﻣﺎه 1391 ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﻛﻨﺪ.
5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    4 1
    تو سینمایی که یک فیلم درست اکران نمیشه، یک سری تندرو واسش تصمیم می گیرن جشنواره می خواهیم چیکار؟