برکناری وزیر ارتباطات، سخنان سخنگوی دولت مبنی بر غیرقانونی بودن ابطال مصوبات دولت توسط رییس مجلس و حواشی کنگره میرزاکوچک خان محور اصلی تذکرات پایانی نمایندگان بود.

به گزارش خبرآنلاین، احمد شوهانی نماینده ایلام در تذکری به وزارت کشور و سازمان حج و زیارت، گفت: چرا وزرات کشور و سازمان حج و زیارت علی رغم تاکید دولت و تصویب نامه‌های هیات دولت که وزیر کشور مکلف به رفع موانع تردد زوار ایرانی از مرز مهران به عراق شده است همچنان با تردد انفرادی مخالفت می کند و باعث سرگردانی هموطنان در مهران شده است.
وی تصریح کرد: چرا شرکت شمسا باید این موضوع را انحصاری در اختیار خود داشته باشد. پشت قضیه شرکت شمسا چه کسانی هستند و چرا وزارت خارجه در خصوص لغو روادید بین دو کشور ایران و عراق اقدامی نمی کند.
رسول خزری نماینده پیران و سردشت نیز در تذکری با بیان اینکه متاسفانه رایزنی هایی که با مدیران استانی برای حل مشکلات حوزه انتخابیه می شود علاوه بر اینکه نتیجه ای ندارد، دودش به چشم نماینده می رود، گفت: جالب است برخی مدیران استان طرح سوال از وزرا را به خود میگیرند و به صراحت می گویند چون طرح سوال می کنید کار شما را انجام نمی دهیم، جایگاه مدیران استان در حد تذکر به نماینده نیست، مدیران باید جایگاه خود را بدانند.

قاضی پور: علت عزل وزیرارتباطات به دلیل مخالفت وی با ورود جمعی انحرافی به وزارتخانه بوده است
نادر قاضی پور نماینده ارومیه دیگر نماینده تذکر دهنده امروز بود که از برکناری وزیر ارتباطات انتقاد کرد. وی با بیان اینکه وجود وزیر ارتباطات برای نظام حیاتی بود، گفت: به چه دلیلی طی یک شب وزیر ارتباطات عزل می شود؟
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای با بیان اینکه علت عزل وزیرارتباطات به دلیل مخالفت وی با ورود جمعی انحرافی به وزارتخانه بوده است، افزود: ظاهرا به دلیل همین مخالفت وزیر ارتباطات برکنار شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: علاوه بر این سخنگوی دولت در مصاحبه خود اعلام کرده است که رئیس مجلس حق ندارد مصوبات هیأت دولت را را لغو کند؛ این در حالی است که نمایندگان مجلس طبق قانون حق دارند مصوبات هیأت دولت را لغو کند.

آقای رییس جمهور با صحبت کردن نماینده مجمع نمایندگان استان گیلان مخالفت کرد
جعفرزاده ایمنی نماینده رشت نیز در تذکری به برگزاری کنگره میرزا کوچک خان اشاره کرد و گفت: همه نمایندگان خود را تابع فرمایشات مقام معظم رهبری می دانند و حضرت اقا تاکید داشته اند که تعاملی بین نمایندگان و دولت و قوه قضاییه وجود داشته باشد اما اینچنین شواهدی از سوی قوه مجریه دیده نمی شود.
وی افزود: همه شما در رسانه ملی مشاهده کردید که دیروز برنامه ای در منطقه زیباکلام انزلی به نام کنگره میرزاکوچک برگزار شد این کنگره در ظرف 20 روز شکل گرفت و یک جوانی که هیچ تجربه ای نداشت را به عنوان رییس کنگره انتخاب کردند.
نماینده رشت ادامه داد: هرساله کنگره شهدای روحانی و در راس آن شهید روحانی میرزا کوچک خان جنگلی برگزار می شد اما امسال شهدای روحانی حذف شدند و با هزینه های زیادی در زیباکنار که نه محل رزمش بود نه محل شهادتش بود برگزار کردند و ما متوجه نشدیم چرا آنجا برگزار شد.
وی با بیان اینکه مفاخر مذهبی ما را مصادره به مطلوب می کنند، گفت: تندیس عدالتی به آقای رییس جمهور داده شد که متوجه نشدیم از چه بابتی و از چه حیثی بود. 4 ساعت و نیم مراسم برگزار شد. سرود خوانده شد، صحبت کردند، خاطره گفته شد، 13 نماینده مجلس به احترام رییس جمهور و تبعیت از رهبری معظم و شادی مردم در این مراسم حضور داشتند و تقاضا داشتند که حداقل رییس مجمع نمایندگان در حد 3 دقیقه صحبت کند، شاید می خواست عرض خیر مقدم گفته شود. اما به آقای رییس جمهور گفته شد و مخالفت کردند که نوعی تنگ نظری بود.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من EU ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    26 3
    مجید جان دلبندم منطقه ی زیبا کلام نه,منطقه ی زیبا کنار
  • بدون نام US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    4 2
    حرف حق!