خانه ملت نوشت:

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با تاکید بر بی‌کیفیت بودن خودروهای تولید داخل، گفت: اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نه تنها موجب کاهش آلودگی نمی‌شود بلکه در آینده شاهد موج جدیدی از آلودگی خواهیم بود.

محمدجواد نظری‌مهر، عملکرد دستگاه‌های مرتبط با آلودگی را ضعیف و غیرقابل‌ قبول خواند و یاد‌آور شد: با وجود اینکه هر ساله شاهد بروز معضل وارونگی دما و تشدید آلودگی در کشور به‌ویژه پایتخت هستیم، اما متأسفانه مسئولان هیچ توجهی به این موضوع نکرده و تنها با اقدامات کوتاه مدت در جهت کاهش آلودگی کار می‌کنند، که این موضوع به طور حتم قابل قبول نیست.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در مجلس گفت:‌ متأسفانه مسئولان تنها با اجرای طرح‌های کوتاه مدت تنها اقدام به رفع تکلیف کرده و هیچ توجهی به سلامت مردم نمی‌کنند.

نظری‌مهر با اعلام اینکه مسبب اصلی تشدید آلودگی در کشور شخص رئیس‌جمهور است، گفت: شاهد هستیم که دولت به جای برنامه‌ریزی برای حل مشکل آلودگی، تمام وقت خود را صرف اقدامات بی‌فایده کرده است.

او گفت: احضار مسئولان حوزه محیط‌زیست به مجلس دیگر هیچ تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد،  متأسفانه این افراد زمانی که برای پاسخگویی در مجلس حاضر می‌شوند، هیچ جواب قانع‌کننده‌ای برای علت بروز آلودگی کشور ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد دولت در توسعه حمل‌و نقل عمومی پایتخت، گفت: هم‌اکنون دولت برنامه و مدیریت مناسبی را برای توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و توسعه فضای سبز در کشور ندارد، از این‌رو شاهدیم که سوء مدیریت دولت در اجرای برنامه‌ها، موجب تشدید آلودگی هوا در کشور به‌ویژه پایتخت شده است.

وی اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای جدید را در کاهش آلودگی هوا بی فایده و بی‌تأثیر خواند و گفت: به‌طور حتم به‌علت بی‌کیفیت بودن خودروهای جدید داخلی، اجرای این طرح نه تنها موجب کاهش آلودگی نمی‌شود بلکه در آینده شاهد موج جدیدی از آلودگی هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، با انتقاد از وضعیت کیفی سوخت‌های فسیلی تولید داخل کشور، افزود: متأسفانه سوخت مصرفی کشور از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، این در حالی است که کشورهای دیگر از سوخت‌هایی با ضریب اکتان 5 و 6 استفاده می‌کنند.

 

خودورهای بی‌کیفیت، متهم ردیف اول آلودگی هوای تهران

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، علت اصلی ایجاد آلودگی هوا در تهران را تردد خودروهای بی‌کیفیت خواند وگفت: بی‌توجهی مسئولان موجب تبدیل شدن ‌آلودگی هوای تهران به یک بحران شده است.

مؤید حسینی‌صدر با هشداری خواندن وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها به‌ویژه تهران، تصریح کرد: به طور حتم خطر آلودگی هوا به‌ویژه برای افراد بیمار بسیار جدی و کشنده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره با انتقاد از عملکرد مسئولان در زمینه بی‌توجهی نسبت به فرا رسیدن فصل زمستان و آغاز پدیده وارونگی هوا در تهران، یاد‌آور شد: متأسفانه مسئولان اطلاع‌رسانی مناسبی را در این‌باره نکردند که ضرورت دارد در زمانی که امکان بروز وارونگی دما وجود دارد با برنامه‌ریزی محدودیت رانندگی بیش از پیش اعمال شود.

حسینی‌صدر علت اصلی ایجاد آلودگی هوا در تهران را تردد خودروها خواند و گفت: تردد خودروهای فرسوده، تولید خودروهای فاقد کیفیت و استاندارد لازم و همچنین استفاده از بنزین باکیفیت نازل به تشدید آلودگی هوا در کلانشهر تهران دامن زده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    46 0
    و سوخت بی کیفیت را اضافه کنید.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    43 1
    خيلي جالبه كه مسئولين خودشون هم توي همين شهر زندگي مي كنن و انگار نه انگار كه هوا آلودست!
  • م IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    8 0
    تا وقتي اين مثلا خودروساز از كيفيت كم ميكنه و از طرفي قيمت بالا ميبره حتي جند وقت پيش تو 20و30 هم گفتن شايعاني در مورد ثبت سفارش به چيني بگوش ميرسه ديگه كدوم هوا پاك با اين وضع
  • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    8 1
    این اتوبوسای خط واحد جزو بزرگترین آلوده کننده ها هستن
    • شهروند IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      1 0
      هر چقدر هم آلودگی تولید کنن به پای این که اون 70-80 نفر ماشین بیارن آلوده کننده نیست! اگه شبکه حمل و نقل عمومی درست و فرهنگ استفاده ش رو داشتیم وضع هوای تهران و ترافیکش خیلی بهتر از این بود (با همین ماشین های بی کیفیت)!
  • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    9 1
    حالا هی احتکار کنید و خودرو بره بالا تا مردم خودروهای بی کیفیت تر سوار شن در هر حال دودها توی ریه شما هم میره
  • بدون نام IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    12 0
    مسئولین که کاری نمی کنن خدا بارونتو بفرست.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    8 1
    آخا اونا جاهایی هستن که هواش خوبه و مال از ما بهترونه
    • شهروند IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      0 1
      هوای همه تهران همین قدر آلوده ست، دوره ی این حرفای صد من یه غاز گذشته!
  • بدون نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    1 0
    همه باید دست به دست هم بدیم و این خودروهای بی کیفیت رو نخریم!!! از مسیولین هم خواهش میکنم بیشتر به فکر مردم باشن. این مردم هستن که یک کشور رو در نهایت نگه میدارن.
  • باتمان قلیچ IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    راه مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ “گسترش فضای سبز عمودی” در شهرهاست. کاشتن پیچک و انواع گیاهان رونده بر روی دیوار جانبی ساختمان‌ها (که نمایی ندارد) ، دیوار مابین خیابان و حیاط ساختمانها، بر روی دیوار کناری برخی بزرگراه‌ها ، در فضای مابین درختان و درختان حاشیه خیابان ها راه حل بسیار ساده و کم هزینه ای است که باعث گسترش قابل ملاحظه فضای سبز شهری و کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ می شود. به علت قیمت بالای زمین در شهرهای بزرگ، گسترش فضای سبز در سطح افقی بسیار پرهزینه است بنابراین می بایست استراتژی و راهبرد اصلی شهرداری ها، گسترش فضای سبز در سطح عمودی باشد. گسترش کاشت پیچک دقیقا در همین راستا است. این کار نسبت به بسیاری دیگر از روش های گسترش فضای سبز، به شدت کم هزینه به حساب می آید.
  • باتمان قلیچ IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    به علاوه در فصول سرد سال که آلودگی هوا به اوج خود می‌رسد اغلب درختان شهری نیز خشک و بی برگ می‌شوند ولی پیچک، گیاهی است که همچنان سبز باقی می‌ماند و به کار تصفیه هوا ادامه می‌دهد