۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰

وب سایت تجارت الکترونیک علی بابا بزرگترین وب سایت مبادله ای کالای جهان شد.

علی بابا با تجارت کالای ناخالص مبادله شده (GMV/Gross Merchandise Volume) به ارزش 157 میلیارد دلار، بزرگترین سایت تجارت الکترونیک جهان در سال 2012شد.
این رقم بالاتر از مجموع ارزش مبادلات آمازون و سایت ebay امریکا است که توسط این سایت چینی در سال 2012 بین کاربران مبادله شده است.
جک ما مدیر علی بابا در این باره گفت فقط دو کمپانی در طول تاریخ توانسته اند به چنین رکورد تاریخی و حجم مبادله ای برسند: یکی وال مارت در امریکا و دیگر علی بابا در چین.
علی بابا در یکی از روزهای امسال رکورد معامله یک روز به میزان 3 میلیارد دلار را شکست. (گفتنی است نقل و انتقالات مالی در علی بابا توسط کمپانی و سیستم موسوم به Alipay صورت می گیرد که 700 میلیون کاربر از سراسر دنیا کارتهای اعتباری خود را روی ان به ثبت رسانده اند)
کمپانی علی بابا ظرف 4 سال اخیر و با متمول شدن طبقه متوسط چینی کاملا متحول شده است و بزرگترین هاب تجارت الکترونیک چینی ها با دنیای خارج شده است. بر اساس آمار 5 درصد از خرده فروشی های کل چین از طریق سایت علی بابا انجام می شود و به همین خاطر جک ما می گوید قطعا حجم مبادلات علی بابا در سال آینده میلادی از کل سایتهای تجارت الکترونیک امریکا پیشی خواهد گرفت. میزان بسته های جابجا شده در سال 2012 به 12 میلیون بسته کالا رسید که حدودا 60 درصد از این مبادلات در داخل چین صورت گرفته است.
کارشناسان پیش بینی کرده اند که در سال 2017 میزان GMV سایت علی بابا به 471 میلیارد دلار می رسد که از رقم فروش وال مارت (444 میلیارد دلار) فراتر رود. فروش سالانه آمازون بین 50 تا 60 میلیارد دلار (فروش فصلی به طور متوسط 13 تا 15 میلیارددلار) بوده است. هر چند تجارت الکترونیک در امریکا متفاوت از چین است اما ذکر این نکته لازم است که مثلا یاهو 23 درصد از سهام علی بابا را در اختیار دارد.
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    23 5
    من 6 سال هست که عضو طلایی این وب سایت هستم و خوب به یاد دارم که 5 سال پیش حق عضویت آن فقط 500 دلار بود که التماس می کردند! حالا 3000 دلار است!!! حتماً هم تمدید خواهم کرد. بدون شک.
  • mamad IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    16 2
    انقدر بنجل توش هست که از این مبالغ هم میزنه بالاتر
    • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      8 4
      منم رفتم ديدم.. اين كجا آمازون كجا.. همش بنجل چيني .. تازه اصلا معلوم نيست اونارو كه نوشته تقلبي نباشن
  • rm GB ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    3 3
    سهامدار اصلی این سایت یاهو است ولی به نظر م از نظر اعتباری قابل مقاسیه با آمازون و ebay نیست.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      2 0
      دوست من؛ALibaba یک گروه بزرگ است که یکی از سرویس های فرعی آن،سرویس چت و... است که با کمک یاهو آنرا ارایه می دهد ولی این سرویس خریدوفروش ربطی به یاهو ندارد.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    1 1
    مقایسه یک سایت عمده فروشی با آمازون خنده دار است!