پس از یک هفته که آلودگی هوا نفس بسیاری از شهرهای بزرگ و تهران را گرفت، سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که در 9 استان برف و باران ببارد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، فردا در استان‌های گیلان، مازندارن و گلستان به طور متناوب باران می بارد و در استان‌های اردبیل، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی برف می بارد.

این بارندگی ها به دلیل ورود سامانه بارش‌زا از غرب کشور اتفاق می افتد.‌ این سامانه از اواخر روز گذشته وارد کشور شده است و امروز به تدریج نیمه غربی کشور را فرا گرفته و موجب بارش باران و برف در ارتفاعات خواهد شد. ‌با ورود این هوا علاوه بر کاهش دما در این نواحی، نیمه غربی کشور نیز با افت شدید دما مواجه می‌شود.

به همین دلیل براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه های زاگرس و بتدریج در دامنه های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است.

امروز بارش متناوب باران و برف در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر ثبت شد.
بارش‌ها فردا بیشتر در نواحی شمال کشور ادامه خواهد داشت.

همچنین پیش بینی شده است از اواخر دوشنبه مجددا با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور بارش در نوار غربی کشور آغاز شده و بتدریج در روز سه‌شنبه تمام نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت و در بعدازظهر سه‌شنبه بتدریج بارش در سواحل جنوبی دریای خزر تشدید خواهد شد و دامنه بارش تمام نیمه شمالی کشور را در بر خواهد گرفت.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    125 3
    باید به فکر زلزله زده های اذربایجان خراسان بود.
    • مهدی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      4 0
      نه خداییش برای چی بهش منفی دادی....!!!!! "یه همچین آدمایی هستیم ماااااا"
  • فرهاد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    3 0
    خود مردم میسازن، توان آنچنانی کارشناسی که نمیره تو مناطق زلزله زده، بازم غیراصولی ساخت و ساز میشه و عده ای سرمایشون چندبرابر میشه، با زلزله ی بعدی فرومیریزه! دقیقا مثل خراسان جنوبی که این سومین زلزله هستش