دکتر محمد حسین پاپلی یزدی، پژوهش‌گر، نویسنده و استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس تهران که در تاریخ 30 مهرماه در نامه ای به رئیس جمهور، مشکلات کشور را با وی در میان گذاشت و او را برای پاسخ به پرسش‌هایش به مناظره ای در تلویزیون دعوت کرد.

خبرآنلاین در گفتگویی تفصیلی با پاپلی یزدی درباره چرایی نامه نگاری به رئیس جمهور سئوالاتی را مطرح کرده است.
پاپلی یزدی که معتقد است« نامه به رئیس جمهور» را از باب وظیفه مسلمانی به امر به معروف و نهی از منکر نوشته است در این گفت و گو تاکید می کند که ذره ای گرایش سیاسی به سمت هیچ جناح، حزب و باندی را ندارد. او می گوید آنچه که در نامه به محمود احمدی‌نژاد نوشته است تنها از سر دلسوزی برای آینده کشور بوده و برای هریک از بندهای این نامه دلیل علمی و کارشناسی دارد».
پاپلی یزدی که از سال ۱۳۷۵ در جمع 10 جغرافیدان برتر جهان برگزیده شده و یکی از 10 کرسی «کمیسیون جغرافیای فرهنگی انجمن جغرافیدانان جهان» را به دست آورده است از مدافعان تشکیل «اتحادیه کشور‌های اسلامی» است. او تاکید می کند : هرانسانی که دلش برای کشور و خون شهدا می سوزد، وظیفه خودش می داند که امر به معروف و نهی از منکر کند و این امر به معروف و نهی از منکر تنها این نیست که بنده به جوانی بگویم که تو چه کار کرده ای؟ بلکه به مسؤلان دولت باید بگویم: کاری که دارید انجام می دهید، کار درستی هست یا نیست؟
مشروح این گفتگو را به زودی در خبرآنلاین بخوانید.

2727


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باران IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    از آنجا که جناب رئیس جمهور در مصاحبه ها و مناظره ها همواره از استراتژی "سؤال در برابر سؤال" و "توپ را در میان تماشاگران انداختن" استفاده می کنند، بنابراین مناظره با ایشان به هیچ جمع بندی منطقی نخواهد انجامید.
    • شهروند IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
      71 2
      آفرین بر شما با این نگاه تیزبین
  • کریم US ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    4 11
    دوست عزیز جناب باران این مناظره برای بنده و امثال من که بی اطلاع از مسایل هستیم مفید فایده است نه جناب رییس جمهور ایشان که عالمند و بی نیاز به تجربیات کارشناسان واساتید. شاید من بفمم انچه که نفهمیدم و نمیدانم که نفهمیدم.
  • مهدی EU ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    76 2
    بازم دم ایشون گرم والااااااا.