در کمال ناباوری، هوای تهران، 28 آذر 91 در شرایط سالم قرار دارد. این درحالی است که پیش بینی شده بود هوای تهران و شهرهای بزرگ به دلیل پایداری جو، از امروز تا اوایل هفته آینده آلوده باشد.

امید کریمی: اما شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است، هوای پایتخت در شرایط سالم قرار دارد. البته کیفیت هوا از دیروز بدتر است؛ دیروز 74 بود و امروز 92. حد استاندارد هم 100 است که پیش بینی می شود با پایداری هوا فردا از عدد 100 عبور کند.

البته از دو روز پیش کمیته اضطرار پیش بینی آلودگی هوا برای سه شنبه و چهارشنبه، 28 و 29 آذر کرده بود و به همین دلیل قرار بود محدودیت های ترافیکی در تهران برقرار شود که پلیس چنین چیزی را رلغو کرد، اما شهرداری تهران امروز طرح ترافیک روزانه نفروخت.

یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره سالم بودن کیفیت هوا به خبرآنلاین گفت: با وجود حجم تولید آلودگی بالا، به دلیل وزش بادی که در تهران وجود داشت، امروز هوای پایتخت در شرایط سالم قرار دارد.

او درباره کیفیت هوا در روزهای آینده هم گفت: کیفیت هوا بستگی به پایداری و ناپایداری هوا دارد.

اما سازمان هواشناسی که پیش از این پایداری جو را تا روزهای پایانی هفته آخر آذر پیش بینی کرده بود، اعلام کرد: "تا روز سه‌شنبه با استقرار سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور، برای نوار شمالی کشور ابرناکی، بارش برف و باران گاهی وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. در این مدت بارش‌ها در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت و دریای خزر مواجه خواهد بود. پنج شنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و بتدریج در روز جمعه تمام نیمه غربی را تحت تاثیر قرار خواهد داد لذا در مناطق تحت تاثیر این سامانه وزش باد، بارش باران و گاهی رعد و برق و سپس در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ خواهد داد.

همچنین پیش بینی شده استدر  که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) با استقرار جوی پایدار در کشور بر میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خصوصا تهران افزوده خواهد شد. همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری با غبارصبحگاهی پیش‌بینی شد.

وجود ابر در آسمان هم نشانه وزش باد حداقلدر لایه های بالایی جو است. این یعنی هوا می تواند سالم بماند. اما برای فردا انتظار پایداری جو پیش بینی شده است. یعنی آخر هفته پر آلودگی در راه است. مراقب نفسهایتان باشید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =