کیهان نوشت:

شبکه دولتی انگلیس، ارتباط با مخالفان جمهوری اسلامی را یکی از محورهای جنگ آمریکا با ایران در کنار استفاده از حربه های ترور، جنگ مخفیانه، چالش نظامی و جنگ روانی معرفی کرد.
وب سایت بی بی سی با بیان اینکه آمریکا سه دهه است در جنگ سرد با ایران به سر می برد و چالش نظامی یکی از این حربه هاست، نوشت: جنگ پنهانی، محور دیگر جنگ سرد است. برای نمونه می دانیم که در چند سال اخیر تعدادی از دانشمندان هسته ای ایران به قتل رسیده اند و عملیات خراب کارانه در تأسیسات زیربنایی مربوط به مراکز هسته ای انجام شده است. علاوه بر اینها، حملات ویروسی به شبکه های کامپیوتری ایران گزارش شده است.
بی بی سی افزود: محور دیگر جنگ سرد «جنگ روانی» از طریق رسانه های رسمی و غیررسمی است. آمریکا رسانه های خود را علیه حکومت جمهوری اسلامی به کار می گیرد و مستقیم و غیرمستقیم، از ده ها کمپین سیاسی و رسانه ای حمایت و به تأسیس سایت های مخالف با جمهوری اسلامی کمک می کند. آمریکا از طریق این رسانه ها فرسایش روانی را دنبال می کند. محور دیگر جنگ سرد، «تماس با ناراضیان» و مخالفین سیاسی است که به منظور ایجاد ارتباط و تقویت اپوزیسیون داخلی ایران صورت می گیرد. هدف از این اقدام، ایجاد اهرم فشار است این نوع تماس ها هم پنهان اند و هم آشکار، هم نیروهای دمکراتیک و هم نیروهای غیردمکراتیک را شامل می شوند. البته میزان ارتباطات متفاوت است، روابط باز و معمول دیپلماتیک تا گفتگو، تبادل نظر و هماهنگی و سرانجام ارتباط وسیع سیاسی، تشکیلاتی و تدارکاتی را در برمی گیرد.
بی بی سی در عین حال اذعان کرده که ایران در حوزه جنگ پنهانی قدرت آن را دارد که به منافع آمریکا در منطقه ضربه بزند. در جنگ روانی نیز جمهوری اسلامی قدرت قابل توجهی کلامی و رسانه ای کسب کرده و در قبال مخالفان داخلی نیز دست بالا را یافته است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =