چیتالو در یک سانحه هوایی در سال 1993 دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرآنلاین؛آندرو کامانگا ، مربی تیم کابوه واریورز ، تیم کلمبیایی که چیتالو بخشی از 107 گلش در سال 1972 را در آن به ثمر رساند اعلام کرد :« تصمیم گرفتیم که استادیوم راه آهن را به " گادفری " اوکار " چیتالو 107 تغییر نام بدهیم .»
کابوه واریورز می خواهد به آقای گل تاریخ فوتبال جهان در یک سال ، بالاتر از زیکو ، مسی ، گرد مولر ، په له و ... ادای احترام کند و حتی گفته می شود که قرار است استادیومی برای ادای احترام به وی ساخته شود و راه هایی برای درآمد زایی به خانواده اش در نظر گرفته شود . مدیر کابوه واریورز افزود :« به عنوان بخشی از مراسم های پنجاه سالگی باشگاهمان ، باشگاه تصمیم گرفته که مجسمه ای با نام چیتالو و 107 گلش بسازد . پیراهن هایی با عکس او را هم تولید کردیم تا با فروشش به خانواده این مرحوم سود برسانیم .»
چیتالو در سال 1993 به همراه تیم ملی زامبیا در یک سانحه هوایی ، سقوط کرد و جان به جان آفرین تسلیم کرد . فیفا اعلام کرده که شمار گلهای او ، مسی یا هیچ بازیکن دیگری را ثبت نمی کند اما چیتالو آقای گل تاریخ تا ابد خواهد ماند ، مگر آن که مسی در بازی بعدی تیمش بتواند بالای 10 گل به ثمر برساند.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =