فارس نوشت:

 در حالی که سیاستمداران آمریکایی تنها 8 روز برای حل بن بست مالی این کشور فرصت دارند قیمت جهانی نفت بار دیگر امروز دوشنبه با کاهش روبرو شده است.

به گزارش واشنگتن پست ،اگر هیچ توافقی بین جمهوری خواهان کنگره و دولت باراک اوباما برای افزایش در آمدهای بودجه و کاهش هزینه های آن به دست نیاید اقتصاد این کشور در سال 2013 میلادی با رکود دیگری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه فوریه با 14 سنت کاهش به کمتر از 88.52 دلار رسیده است.

بر این اساس، قیمت نفت آمریکا روز جمعه نیز با 1.47 دلار کاهش به کمتر از 88.66 دلار رسیده بود. آمریکا بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان به شمار می رود و رکود اقتصادی موجب کاهش چشمگیر تقاضای انرژی در این کشور خواهد شد.

بر این اساس، در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 6 سنت کاهش به کمتر از 108.91 دلار رسیده است. سرمایه گذاران بین المللی به دقت تحولات مربوط به مذاکرات دو حزب سیاسی اصلی آمریکا را دنبال می کنند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تحولات مربوط به بن بست مالی آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای مختلف در روزهای آینده خواهد داشت.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =