رئیس جمهوری مصر برای اولین بار بعد از تصویب قانون اساسی مصر برای مردم کشورش سخنرانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین محمد مرسی در سخنرانی خود در کاخ ریاست جمهوری مصر  از همه گروههای سیاسی مصر خواست در گفتگوهای ملی شرکت کنند تا تنش ها در این کشور پایان یابد. او همچنین با تکذیب این ادعا از سوی مخالفان که د رانتخابات تقلب صورت گرفته گفت این انتخابات کاملا شفاف برگزار شده است.

مرسی همچنین ادعای ورشکستگی اقتصادی مصر را نا مربوط دانست.  او همچنین هشام قندیل نخست وزیر مصر را مامور کرد کابینه را ترمیم کند .

در همین حال به گزارش واحدمرکزی خبر رئیس جمهور مصر با اشاره به برگزاری شفاف همه پرسی قانون اساسی مصر ، اختلاف دیدگاه میان گروه های سیاسی این کشور را مسئله ای طبیعی دانست و گفت: جوامع آزاد از این اختلافات استفاده می کنند. ملت مصر توان خود را برای عبور از دشواری ها و تحقق پیشرفت اثبات کرده است و انقلاب بیست و پنجم ژانویه این کشور بهترین الگو برای فعالیت های مسالمت آمیز انقلابی است. قدرت در اختیار ملت مصر است و به هر کس که بخواهد می دهد و از هر کس که بخواهد پس می گیرد.
مرسی با اشاره به این که قانون اساسی مصر بیانگر روحیه انقلابی مردم این کشور است، گفت: با تصویب قانون اساسی مصر، قدرت قانونگذاری به نمایندگان مردم در مجلس مشورتی منتقل شده است. شماری از مصری ها به این قانون اساسی رای منفی دادند که حق آنان بوده است و در مصر برای فعالیت گروه های مخالف هیچ دشواری وجود ندارد.
مرسی گفتگو را مهم ترین مسئله برای ایجاد توافق سیاسی در این کشور دانست و از همه گروه ها خواست وارد گفتگوهای سیاسی برای حل و فصل اختلافات جاری در این کشور شوند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاجی محمّد شادكام IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    1 3
    مقايسه محمّد مرسی با جسنی مبارك قياس مع الفارق است. احزاب پشتيبان مرسی دارای اصالت اسلامی اند كه ذاتاً مخالف دخالت بيگانه می باشند. جوانان شورشی به اقتضای شور و هيجان چندان قابل اعتنا نيستند و در صورت روی كار آمدن ليبرال ها و مليگرايان با آنها نيز مخالفت می نمودند كه درصدد موج سواری بودند.
  • m IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    1 1
    خدا به داد ما برسه! سلفی ها در مصر هم قدرت رو به دست گرفتند. خبرآنلاین شما به عنوان یک رسانه الان مسئولیت دارید که در مورد «اسلام مورد نظر» مصر که همان «سلفی گری» است بیشتر اطلاع رسانی کنید تا مردم ما بدانند که آن «اسلام» چه تفاوتهایی با «اسلام ما» دارد.