واحدمرکزی خبر:

هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا جمعه در نخستین پیام خود خطاب به ارتش پس از انجام آخرین عمل جراحی در کوبا ، از ارتش ونزوئلا به علت وفاداری اش ستایش کرد.
پیام آخر سال چاوز توسط «نیکلاس مادورو» معاون رئیس جمهور در مراسمی که فرماندهان عالیرتبه ارتش و اعضای حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا حضور داشتند، خوانده شد.
چاوز در بخشی از این پیام آورده است: « من با ایمان و اعتماد کامل به ارتش، از تعهد و وفاداری نیروهای مسلح انقلابی به خود در این برهه زمانی پیچیده و دشوار، تشکر می کنم.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس ، چاوز با اذعان به نقش مهمی که ارتش ونزوئلا در ایجاد جامعه ای عادلانه تر ایفا کرده است، گفت: «امروز ما وارث سرزمین پدری خودمان هستیم، زیرا دارای یک نیروی مسلح سوسیالیست، انقلابی و ضد امپریالیستی وفادار هستیم.»
چاوز یازدهم دسامبر برای چهارمین مرتبه از زمانی که پزشکان در ژوئن 2011 تشخیص دادند وی به سرطان مبتلا است، در کوبا عمل جراحی انجام داد. وی قرار است دهم ژانویه برای آغاز دوره شش ساله ریاست جمهوری اش در کاراکاس سوگند یاد کند.
اما انتظار تأخیر در برگزاری مراسم سوگند وجود دارد زیرا چاوز همچنان دوره نقاهت پس از عمل جراحی را سپری می کند. وی از قبل و درخلال بهبودی ، برخی از اختیارات مدیریتی و اقتصادی را به معاون خود واگذار کرده است.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =