آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر لزوم آگاهی و بصیرت در بسیج، خواستار هوشیاری در برابر تهدیدات دشمن شد.

به گزارش خبرآنلاین، این مرجع تقلید در دیدار فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، بسیج را از نعمتهای الهی دانست و اظهار داشت: نظام و حکومت اسلامی امانت الهی است و باید آن را حفظ کنیم.

استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به تلاشهای گسترده دشمنان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمنان شب و روز علیه نظام اسلامی فعالیت می‌کنند و نیروهای خودی باید در سایه اخلاق و تقوا خود را قوی کرده و به مقابله با تهدیدات دشمنان بر‌آیند.

وی عمده کارهای بسیج را در دو بخش کلان و داخلی عنوان کرد و گفت: در بسیج باید دو کار انجام شود، کار اول، کارهای کلان مانند برگزاری رزمایش‌ها و... است و دومین کار، کارهای داخلی مانند فعالیت‌های هفته بسیج و انجام کارهای فرهنگی است و باید توجه داشته باشد که دشمن از کدام سو می‌آید.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) ادامه داد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در جنگ جمل وقتی پرچم را به دست محمد بن حنفیه داد، فرمودند: دو کار را انجام بده، اول پایت را مثل میخ به زمین بکوب تا متزلزل نشود، دوم نگاه کن که دشمن تا کجا صف کشیده و اتاق جنگش تا کجاست، دقت کنید که اتاق جنگ در شام است و ما داریم در کوفه می‌جنگیم و در اتاق جنگ مسیحی و کافر هستند اما ما مسلمان‌ها داریم با هم جنگ می‌کنیم.

وی افزود: در کارهای داخلی و خارجی و در آمادگی و هوشیاری باید به‌ این مسئله توجه داشته باشیم که اتاق جنگ دشمن کجاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حفظ نظام و کشور جمهوری اسلامی ایران را معجزه الهی دانست و با اشاره به جریان طبس، اظهار داشت: در جریان طبس آنها کارشناسی همه جانبه کرده بودند، اما قدرت خداوند را منظور نکردند و این معجزه‌ای بود که خداوند به ما عطا فرمود.

وی با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمنان ادامه داد: در شرایط فعلی فضا خیلی طیب و طاهر نیست و ما باید در فضای لرزان دقیق باشیم، زود باور نباشیم و با نگرشی همه جانبه و هوشیاری کامل، با حل مشکلات پیش رو از خدا بخواهیم که ما را به غیر خود حواله نکند.

وی افزود: اگر حضرت سید الشهدا و حضرت امیرالمومنین(ع) یارانی همچون بسیجیان داشتند، دیگر حوادث سقیفه و کربلا پیش نمی‌آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 26733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =