درپی اعتراض یکی ازخوانندگان به وضعیت بد پیاده راه ها وحجم بالای ترافیک خودرو درخیابان 17 شهریور، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد:«تردد خودروها دراین خیابان موقتی است.»

حمید یکی ازخوانندگان نوشته بود:« با سلام ، پروژه پیاده راه سازی خیابان هفده شهریور که قرار بود تا اول آذر تمام شود و مشکلات ترافیکی بر طرف شود چه شد؟ اذر تمام شد ولی مشکل ترافیک منطقه هر روز بدتر از قبل می شود . دیگر حتی طوری شده که در خیابانهای اطراف هم به خاطر حجم ترافیک ماشین ها به سختی می توان از پارکینگ بیرون آمد. چرا با یک طرح ناپخته این همه مشکل برای مردم ایجاد می کنید؟»
محمد جواد شوشتری درباره مشکل مطرح شده به مقطعی بودن آن اشاره کرد وعنوان داشت:« درحال حاضر تردد خودروها در خیابان 17 شهریوراز محورشهبازی تا میدان شهدا به طور موقت انجام می شود.»
محمد جواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: «به دلیل برخی مشکلاتی که در گردش به چپ های به سمت پیروزی و راستگردهای بهارستان داشتیم، با هماهنگی پلیس راهور تهران به طور موقت تردد در خیابان 17شهریور از خیابان شهبازی تا میدان شهدا انجام می پذیرد.»
وی با بیان اینکه برای حل این مشکل ایجاد زیرگذرو تعریض خیابان شهبازی در دستور کار است، افزود: «درجلسه ای که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نیز پلیس راهور پایتخت داشتیم، قرار بر این شد، فعلا این محور باز شود تا تصمیمیات جدید در این زمینه اتخاذ و اجرایی شود.»
شوشتری تاکید کرد: «باز شدن این محور برای تردد خودروها موقت است و خیابان 17 شهریور همچنان پیاده راه 17 شهریور خواهد شد.»


مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری‌ تهران : تغییرکاربری اصناف 17شهریور انجام شده است


مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری‌ تهران نیز در باره مشکلات ترددی مردم این منطقه و وجود صنوف مختلف در این محدوده گفت:«تغییرکاربری اصناف 17شهریور به طورکامل انجام شده است.»
وی گفت :«انتقال صنوف خیابان 17شهریور از موضوعاتی بود که دردستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و طی چند ماه اخیر بسیاری از اصناف مزاحمی که باعث سلب آسایش شهروندان و منازل مسکونی شده بودند، از این محدوده خارج شده و به مکان‌های دیگر انتقال یافتند. به طوری که مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری‌تهران از اتمام تغییر کاربری این محدوده به طور کامل خبر می‌دهد.»
رضا قدیمی در گفت وگو با شهرنوشت، درخصوص تغییر کاربری موتورسیکلت‌فروشان و نمایشگاه‌های فروش خودرو گفت:«به دلیل اجرای پروژه میدان امام‌حسین(ع) تا میدان شهدا بسیاری از این اصناف که سالیان متمادی برای ساکنان این منطقه مزاحمت‌های صوتی و آلودگی‌هوا ایجاد کرده بودند، از این محدوده خارج شده و درصد کمی از آن‌ها نیز به زودی به مکان دیگری انتقال می‌یابند.»
به گفته وی تغییر کاربری و انتقال این اصناف مزاحم به خارج از شهر جزو برنامه‌هایی بود که از 5سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود زیرا این اصناف در منطقه‌ای قرار داشتند که بیشترین بافت مسکونی را به خود اختصاص می‌داد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری ‌تهران انتقال این صنوف را جزو درخواست‌های شهروندان خواند و اظهار کرد:«طی چند سال اخیر شهروندان دائم بر تغییر کاربری این منطقه و خروج اصناف مزاحم اصرار داشتند. آلودگی هوا، آلودگی صوتی و آلودگی زیست محیطی ازجمله دلایل تغییر کاربری این محدوده محسوب می‌شود.»

45235

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    6 0
    این طرح به تمام معنا ناپخته و بدون برنامه ریزی است. مهمترین شاهرگ جنوب شرقی که در صورت عادی حجم ترافیکی بالایی داشت با وجود خط ویژه و دو لاین رفت و برگشت به صورت پیاده راه کردند و این حجم ترافیکی سنگین رو به خیابان های فرعی که در روز عادی دارای ترافیک زیادی بودن منتقل کردند که برای ساکنین این خیابون مشکل ساز شده و تمامی دسترسی ها از هفت تیر - انقلاب- امام حسین- بهارستان به خیابان مجاهدین اسلام منتقل شده که این خیابان هم خود معضلی از لحاظ ترافیکی در منطقه بود حال خود تصور کنید این آشفته بازار خیابان 17 شهریور ... همچین طرحی نیاز به برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده داشت نه اینکه از روز اول این پروژه هر روز ساکنین منطقه با مشکل جدید روبرو باشند....
  • فاطمه IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    7 0
    به طور کلی این سوال برای تمامی ساکنین خیابان 17 شهریور و محدوده های اطراف مطرح می باشد که آیا وجود یه پیاده راه به جای مهمترین خیابان منطقه ضرورتی داشت؟ این مشکل نه تنها برای تردد خودرو هاست بلکه به شدت عابرین پیاده را هم با مشکل روبرو کرده است به فرض مثال تصور کنید که فردی بالای 50 سال هستید که نمی توانید سوار اتوبوس یا ون های موجود در پیاده راه شوید و از میدان امام حسین می خواهید به میدان خراسان یا شهدا بروید؟ چه می کنید؟ مشکل های بوجود آمده بسیار زیادند که نمی توان به صورت کامنت توضیح داد....
  • فاطمه IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    6 0
    لطفا نظرات رو تایید کنید که این مشکلات به نحوی به گوش مسئولان برسد
  • نیما الیاس IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    4 6
    تهران یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا شده بعد شما فقط 17 شهریورو می بینید؟ قالیباف نقش امیرکبیر رو داره در پیشرفت ایران.
    • vvv IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
      2 5
      خدمات اقای قالیباف واقعا برای تهران ماندگار میشه ممنونیم قالیباف بعیده طرح الکی اجرا کنه با بهره برداری از بزرگراه امام علی مشکل ترافیکی حل میشه و این طرح مزایایش را نشان میدهد