فارس نوشت:

تهیه‌کننده سریال «حریم سلطان» اعلام کرد با آغاز  سال 2013 فیلمبرداری این سریال را متوقف کرده است.
 

وی دلیل این امر را اعتراض نخست وزیر ترکیه به این سریال و همچنین شکوائیه نمایندگان مجلس ترکیه عنوان کرده و تاکید کرده فصل چهارم «حریم سلطان» دیگر ساخته نخواهد شد و قسمت‌های باقیمانده از فصل سوم این سریال نیز زیاد طولانی نخواهد شد تا جلوی انتقادات گرفته شود.

در همین حال بازیگر نقش سلطان سلیمان به کسانی که از این سریال انتقاد کردند حمله کرده و گفت: «نمی‌دانم چرا سریال موفقی که این همه درآمد داشت را متوقف کرده‌اند و من از اعلام لغو ساخته ادامه این سریال ناراحتم.»

اردوغان یک ماه پیش در جریان دیدارش از استان «کوتاهیه» ترکیه در انتقاد از سریال «حریم سلطان» گفت: «ما چنین اجدادی که در سریال ارائه شده نداشته‌ایم و سلطان سلیمانی که در این سریال معرفی شده کسی است که 30 سال از عمرش را برای فتح و جنگ روی اسب‌ها گذراند.»

وی از کارگردانان چنین سریال‌ها و مسئولان شبکه‌های تلویزیونی انتقاد کرد و افزود: «من منتظر دستور قضایی در‌این‌باره هستم.»

اما عبدالله چیلیک رئیس بخش مالکیت فکری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت که ترکیه تنها تا پایان سال 2010 از صادرات سریال تاکنون 65 میلیون دلار درآمد داشته و 150 میلیون آن را دیده‌اند.

پس از آن بود که یک نماینده مجلس ترکیه از حزب عدالت و توسعه از ارسال یک شکوائیه به پارلمان این کشور برای توقف پخش ادامه سریال «حریم سلطان» در سال 2013 خبر داد.

سریال «حریم سلطان» که علاوه بر کشورهای عربی و اروپایی در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان نیز پخش می‌شود به ایران و مردم کشورمان نیز توهین می‌کند.
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    11 4
    هر کس دیگه ایی بجای بازیگر نقش سلیمان بود ناراحت میشد....................
  • بدون نام EU ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    8 31
    واقعآ باید تاسف خورد برای کسانی که این سریال رو دوبله کردند چون خیانتی که اونها به هموطنان خودشون کردند بالاتر از توهین هایی است که در این سریال به مردم ایران میشه////////////راستی چطور کسی کوچکترین خلافی میکنه دستگیر میشه اما نیروی انتظامی اقدامی در دستگیری این افراد نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام GB ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    24 6
    کجا توهین کرده به ایران؟! شما برو توهین فیلم سازای خودت رو جمع کن!!!
  • ... IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    21 7
    آخه چرا ؟! :( من از طرفداران « سنبل خان » هستم !! حیف شد ... لعنت !!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    20 6
    عقده سریال حریم سلطان یه سری رو تو ایران کشت ! اگه ناراحتی نگاه نکن ، روزی نیست که خبر نباشه ازش ، از بس که مخاطب داره
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    10 22
    ای دمش گرم . خیلی سریاله مزخرفی می باشد !
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    15 4
    نه که ما همیشه از عثمانیها تعریف و تمجید می کنیم ...
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    12 0
    عبدالله چیلیک رئیس بخش مالکیت فکری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت که ترکیه تنها تا پایان سال 2010 از صادرات سریال تاکنون 65 میلیون دلار درآمد داشته
  • ایرانی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    14 21
    به درک که دیگه نمیسازن .. . سریال مزخرف و چرط و پرت
  • محسن IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    26 6
    میشه بگید در این سریال کجا به مردم ایران توهین میشه؟!! من از شبکه ی ترکیه اصل سریال رو میبینم. هیچ توهینی به ایرانی ها در این سریال نشده. اگر ما هم سریال شاه عباس رو بسازیم و نشون بدیم چطوری ارتش عثمانی رو شکست دادیم، آیا این میشه توهین به ترکیه ای ها؟ خوب واقعیت تاریخیه دیگه. اونا دارند تاریخ خودشون رو میسازند پس حق دارند کمی هم باشکوه تر بسازندش. تو رو خدا دوباره دوستان بحث لباس و... رو پیش نکشند که واقعاً بحث مسخره ای هستش. فقط این رو هم بگم که انتقاد اردوغان به این سریال با انتقاد شما کلاً فرق میکنه، پس اون رو مورد استناد قرار ندید.
    • حسن EU ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
      7 25
      اینکه سلطان خونخواری که قاتل شیعیان و ایرانیان بوده را یک قهرمان نشان می دهند توهین نیست؟
    • محسن IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
      7 0
      والا من ویکی پدیا رو زیر رو کردن چیزی از این خون خواری که میگی پیدا نکردم. ولی در کل مگه هیچ پادشاهی هم بوده که دست به کشتار نزده باشه؟ مثلاً همین شاه عباس خودمون. اگر اشتباه نکنم، بعد از ظهور اسلام خوش نام ترین پادشاه ایرانی همین شاه عباس هستش(چه به لحاظ قدرت، چه به لحاظ فرهنگی و...). همین شاه عباس کلی از فرزندان خودش رو کور کرد یا کشت. توی تاریخ بگردی بازم میتونی از این کشتارها پیدا کنی. با این نسخه ای که شما میپیچی، پس ما هم نباید از پادشاهانمون فیلم بسازیم. تازه بگذریم که سلطان سلیمان در این فیلم خیلی هم آدم خوبی نشون داده نشده. وقتی سریال رو میبینی متوجه ضعف های شخصیتیش میشی. اردوغان هم شکایتش از همینه که چرا سلیما به اندازه ی کافی شخصیتی فرهنگی معرفی نشده.
  • دمت گرم IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    34 5
    این سریال خوب نیست ... قبول بچه ها بریم کلاه پهلوی نگاه کنیم ... یا بریم زمانه نگاه کنیم یا بریم ببینیم عمو نیما شاهرخ شاهی کدوم شبکه ست !!! یا بریم عمو شریفی نیا نگاه کنیم ؟!!! سریال های ما اندک شمار تونستن مخاطب رو جذب کنن ... علتش هم معلومه ... حیف پول بیت المال که به این سریال ها داده میشه ...
  • ایرانی A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    1 0
    اقا خدا وکیلی فیلمهه پر معنایی نیس ولی توهینی هم نمیکنه!! انقد توهینات الان به ایران زیاده که این اصن حیاب نمیشع!