یک تحقیق نشان می دهد بسیاری از اسباب بازی ها حاوی مواد شیمیایی خطرناک و سرطان زا هستند.

پارسینه نوشت:

به نوشته روزنامه لوموند در اینترنت ، با گذشت دو سال از افشا شدن اسباب بازی های ساخت شرکت ماتل ، تحقیق منتشر شده در مجله ای فرانسوی نشان می دهد بسیاری از اسباب بازی ها حاوی مواد شیمیایی اند که برای سلامت انسان بسیار خطرناک است.

در سال دو هزار و هفت ، غول امریکایی ماتل مجبور شد حدود بیست میلیون اسباب بازی ساخت کارخانه چینی خود را از بازار خارج کند. این محصولات در ظاهر به رنگ های سمی با پایه سرب الوده بودند.

سرب فلزی سنگین است که الودگی به ان می تواند موجب بیماری آنسفالوپاتی ، کم خونی و مسمومیت شود. اسباب بازی های با مارک دورا ، فیشر پرایس ، پولی پوکت ، داگی دی کر و یکی از لوازم جانبی عروسک های باربی در فهرست محصولات الوده به سرب قرار گرفته اند. یکی دیگر از مواد سمی موجود در این اسباب بازی ها فتالات است که می تواند موجب عقیمی شود.میزان این ماده نباید به بیش از یک دهم درصد در ماده پلاستیکی برسد در حالی که در برخی محصولات باربی این میزان به بیست و شش درصد می رسد.

از سوی دیگر اسباب بازی های چوبی نیز الوده هستند .از پانزده محصول ازمایش شده ، سیزده شیء الوده به فورمالدئید یا فلزات سنگین بودند که همه سرطانزا هستند. برخی پازل های مغناطیسی حاوی چهار فلز سنگین (باریوم ، سرب ، سلنیوم و انتیمون) و نیز فورمالدئید هستند. این تحقیق نشان می دهد برخی مواد شیمیایی که کودکان برای رنگ کردن پوست یا تتو یا ارایش استفاده می کنند الوده به باریوم هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 26851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =