وزیر علوم با تأکید بر اینکه دانشگاه جای میتینگ انتخاباتی نیست، گفت: عده‌ای دموکراسی را قبول دارند اما مشروط بر اینکه فرد موردنظر خود را از این دموکراسی بیرون آورند.

کامران دانشجو وزیر علوم در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و نمایندگان وزیر علوم در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی، درباره دانشگاهها و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری صحبت کرد.

وی گفت: عده‌ای خیال‌های خامی را در سر خود می‌پرورانند و عده‌ای نیز دموکراسی را قبول دارند اما مشروط بر اینکه فرد موردنظر خود را از این دموکراسی بیرون آورند.

وزیر علوم گفت: باید شأن دانشگاه که شأن علم و منطق است رعایت شود، به هیچ عنوان دانشگاه‌ها جای میتینگ انتخاباتی نیست.

 

خلاصه مهمترین اظهارات وی که در خبرگزاری فارس آمده است را می خوانید:
- شرایط اجرای انتخابات براساس قانون‌های موجود در کشور مشخص است و این در حالی است که عده‌ای نیز با همین روش‌های انتخاباتی خود انتخاب شدند.

-- در دانشگاه‌ها باید آزادی در چارچوب مقررات وجود داشته باشد.
- انتخابات ریاست جمهوری مهمترین موضوعی است که در کشور مطرح است و دانشگاه‌ها باید برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشند.

- وقتی موضوع مهمی با عنوان انتخابات ریاست جمهوری مطرح است انصاف نیست که با روزمرگی در مورد آن حرکت کنیم و ما وظیفه داریم اگر کسی قصد دارد زمینه‌سازی برای هیجان کاذب ایجاد کند را شفاف‌سازی کنیم.

- فردی که در دانشگاه‌ها صحبت می‌کند باید مرز خود را در رابطه با صحبت‌هایی که درباره دشمن انجام می‌دهد، مشخص و شفاف کند، اگر مرزها به درستی شفاف شود دشمن نمی‌تواند از هر گونه نقصی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد سوءاستفاده کند.

- مسوولین دانشگاه‌ها باید میان خود و دانشجویان اعتماد ایجاد کنند، مسئولین دانشگاهی باید دانشجویان را از خودشان بداند. اگر این اعتماد شکل بگیرد دانشجویان نیز به مسئولین دانشگاه‌ها اعتماد خواهند داشت و این اعتماد در مسیر کار بسیار ارزشمند است. اگر کوتاهی درباره ایجاد اعتماد میان مسئولین دانشگاه‌ها و دانشجویان صورت گرفته است باید جبران شود.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =