۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵

هر ساله آمار متعددی از مرگ و میر معتادان اعلام می شود .

مسئولان وزارت بهداشت مصرف بیش از حد مواد، عدم رعایت موضوعات بهداشتی و پزشکی به هنگام مصرف غیر قانونی موادمخدر پر خطر و نبود دانش و آگاهی لازم بین جامعه معتادان ولگرد، کارتن خواب و خیابانی را مهمترین دلایل مرگ معتادان اعلام کرده اند.
البته آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر نشان می دهد مرگ و میر معتادان 2 درصد در سال گذشته در مقایسه با سال 89 کاهش داشته است.بنابر آمار 94 درصد از معتادان فوت شده را مردان و 6 درصد را زنان معتاد تشکیل می دهند.
علی علی اکبریان مدیرکل سابق مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره مرگ و میر معتادان در گفت وگو با مهر می گوید: متاسفانه باندهای قاچاق مواد مخدر برای به دست آوردن سود بیشتر اقدام به افزودن ناخالصی ها به مواد مخدر می کنند. برای جلوگیری از افزایش نرخ مواد با توجه به ضرورت پایین نگه داشته شدن قیمت آن برای مصرف کننده، احتمال افزایش مواد ناخالص افزودنی به مواد توزیعی افزایش می‌یابد که در جای خود از نظر به مخاطره افکندن بیش از پیش سلامت جامعه مصرف کننده مواد و رشد آمار مرگ و میر معتادان نگران کننده است.


4 استان رکوردار مرگ و میر معتادان
 

نام استان تعداد
تهران 27
اصفهان 10
فارس 7
همدان 6

منبع:وزارت بهداشت

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    8 5
    تهران رو با البرز حساب کردین؟؟
  • احمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    25 2
    اگر به نسبت جمعيت در نظر بگيريد، متأسفانه همدان اول است. تهران ۱۲٬۱۸۳٬۳۹۱ جمعيت دارد، پس تقريباً به ازاي هر يك ميليون نفر 2.5 مرگ بر اثر اعتياد اصفهان ۴٬۸۷۹٬۳۱۲ جمعيت دارد، پس تقريباً به ازاي هر يك ميليون نفر 2.5 مرگ بر اثر اعتياد فارس ۴٬۵۹۶٬۶۸۵ جمعيت دارد، پس تقريباً به ازاي هر يك ميليون نفر 1.5 مرگ بر اثر اعتياد همدان ۱٬۷۵۸٬۲۶۸ جمعيت دارد، پس تقريباً به ازاي هر يك ميليون نفر 3 مزگ بر اثر اعتياد
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    22 3
    باعث بسی افتخار است!
  • بدون نام EU ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    1 4
    یاشاسین آذربایجان که از نظر معتاد در کمترین جایگاه قرار داره خبر انلاین چاپ نکنی ها مردم یه موقع میفهمن تبریز کمترین معتاد رو در ایران داره حداقل خودت بذون
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    3 0
    این آمار نشون میده که سالی تو ایران فوقش 100 نفر می میرن به نظرتون باید باور کنیم؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    3 0
    چرا بزرگواران انتظامی و بهداشت مواد رایگان و بهداشتی استاندارد را در قالب سهمیه و بدون پرداخت ریالی به این قشر نمیدهند؟ در استان گیلان و عمدتا در باغات و مزارع حواشی شهر امکان کشت و زرع یک تربچه و خرمالو و سایر نیست. حتی سیم خاردار باغ و درب را میکنند تا بفروشند و مواد بخرند. با توجه به هم مرز بودن با کشورهای تولید کننده خیلی بد است که هم قیمت این مواد گران باشد و هم دلال و فرصت طلب مواد آلوده توزیع کند و به هیچ چیز حتی نوعدوستی و انسانیت اعتقاد ندارد و به جان معتاد و بی بضاعت هم رحم نمیکند. این افراد نیاز به رسیدگی و حمایت دارند.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    1 2
    چرا عوامل انتظامی مواد آلوده را که اخذ میکنند به سمت دشمنان ارسال نمیکنند تا مصرف کنند و شیمیایی شوند و عقیم و نابود شوند و شاخص بهداشتشان کم شود و ما جلو بیافتیم؟ و مواد سالم و با نظارت را توزیع نمایند؟
  • kamal IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    4 0
    تو مملكتي كه تنها تفريحگاه جوانان كافه سنتي هستش پس اين مسائل عادي هست نگران نباشيد
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    11 0
    تهران 27 یعنی چی؟ 27 چی هست؟ این چه جدولیه؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    1 0
    "از نظر به مخاطره افکندن بیش از پیش سلامت جامعه مصرف کننده مواد"! آخر نسبت به نگرانی این مسئول دلسوز نسبت به جامعه مصرف کنندگان مواد، چه واکنشی نشان بدهم که منتشر بشود؟