فارس نوشت:

همزمان با آخرین روز از هفته هوای پاک طرح ملی معاینه فنی موتورخانه‌ها با حضور معاون رئیس جمهور آغاز شد.

  طرح ملی معاینه فنی موتورخانه ساختمان‌ها امروز در محل بیمارستان میلاد تهران کار خود را آغاز کرد. در این مراسم محمدجواد محمدی‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مصداقی‌نیا معاون سرپرست وزارت بهداشت و درمان و جمعی از مسئولین حضور دارند.

علی‌محمد شاعری قائم‌مقام سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم اظهار داشت: آخرین روز از هفته هوای پاک در حالی برگزار می‌شود که محوریت این روز مصرف انرژی و معاینه فنی موتورخانه‌ها است.

وی گفت: تمام کشورها ابتدا منابع آلاینده را شناخته‌اند و بعد از اصلاح آن توسعه صنعتی و انرژی را داشته‌اند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه با سایر بخش‌های مختلف در دو سال گذشته تلاش کرده‌اند که منابع آلاینده را در کشور شناسایی کنند.

وی گفت: در این راستا در حوزه صنعت خودروسازی 90 درصد استاندارد آلایندگی را پیش برده‌ایم و بر این اساس از سال آینده خودرو با استاندارد یورو 4 در کشور تولید خواهد شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: همچنین در زمینه سوخت حدود 80 تا 90 درصد استانداردسازی سوخت را در پالایشگاه‌های کشور پیش برده‌ایم.

به گفته وی از سال 82 تاکنون قدمی در راستای استانداردسازی سوخت برداشته نشده است.

شاعری با بیان اینکه آخرین منشأ آلودگی  هوا مصارف خانگی است اظهار داشت: کشورهای همسایه هم وضعیت ما را در این زمینه دارند اما ما از سال گذشته موضوع استانداردسازی موتورخانه‌ها را تدوین کرده و تا پایان سال ابلاغ خواهد شد.

وی تأکید کرد از امروز نیز معاینه فنی موتورخانه‌ها در سراسر کشور آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم مصرف انرژی در خانه‌ها را بهینه و میزان مصرف و میزان آلایندگی را مدیریت کنیم.

وی در ادامه اجرای طرح خانه‌ سبز را از دیگر برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست برشمرد گفت: خانه سبز با هدف اجرای کامل مقررات ملی ساختمان در منازل اجرا خواهد شد.

شاعری گفت: با توجه به تابش خورشید در کشور ما به راحتی می‌توانیم نسبت به کشورهای اروپایی در جانمایی منازل و استفاده از پنجره‌های دوجداره میزان مصرف انرژی را در درازمدت به صفر برسانیم.

وی گفت: امیدواریم با این اقدام گامی اساسی در جهت کاهش سهم منابع آلاینده ناشی از مصرف سوخت خانگی برداریم.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    1 0
    تجربه چند سال اخير من نشان ميدهد كه بيشتر مراكز معاينه فني فرماليته عمل كرده و بدون انجام اقدامات لازم به صدور گواهي اقدام مي كنند، با اين حساب ...