درام «عشق» ساخته میشائل هانکه در هجدهمین دوره جوایز سالانه لومی‌یر جایزه بهترین فیلم را برد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم این دوره جوایز لومی‌یر که از آن به عنوان گلدن گلوب سینمای فرانسه یاد می‌شود، روز جمعه در پاریس برگزار شد.
 

«عشق» میشائل هانکه در بخش بهترین فیلم با کنار زدن رقبای خود شامل «زنگ و استخوان» ساخته ژاک اودیار، «کامیل به عقب برمی‌گردد» به کارگردانی نومی لووسکی، «ماشین‌های مقدس» ساخته لیوس کاراکس و «بدرود ملکه من» به کارگردانی بونوا ژاکو جایزه بهترین فیلم را برد.
 

ژان-لویی ترنتینیان و امانوئل ریوا بازیگران فیلم «عشق» نیز به ترتیب جوایز لومی‌یر بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن را از آن خود کردند.
 

آن‌ها در این فیلم نقش زن و شوهری سالخورده را بازی می‌کنند که وقتی زن سکته مغزی می‌کند، رابطه غنی و توام با عشق‌شان مورد آزمون قرار می‌گیرد.
 

«عشق» تولید مشترک اتریش، فرانسه و آلمان ماه مه در جشنواره فیلم کن جایزه نخل طلایی را برد و هفته پیش در جوایز گلدن گلوب برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌‌زبان شد. این فیلم بخت اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان هم هست.
 

با این حال «عشق» در همه بخش‌های جوایز لومی‌یر پیروز نشد. اودیار برای «زنگ و استخوان» جایزه بهترین کارگردان را گرفت و در بخش بهترین فیلمنامه هم پیروز شد.
 

ماریون کوتیار در «زنگ و استخوان» نقش یک تربیت‌کننده وال قاتل را بازی می‌کند که در حادثه‌ای تلخ هر دو پا خود را از دست می‌دهد. این فیلم اولین بار در دنیا ماه مه در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن نمایش داده شد.
 

«کامیل به عقب برمی‌گردد» لووسکی جایزه لومی‌یر ویژه را برد. جودیت شملا، جولیا فوره و ایندیا هیر هم برای این فیلم به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر زن آینده‌دار را دریافت کردند. «کامیل به عقب برمی‌گردد» داستان زنی میانسال است که به شکلی اسرارآمیز به گذشته و دوران مدرسه بازمی‌گردد.
 

ارنست اومهائر برای بازی در «در خانه» فرانسوا اوزون جایزه بهترین بازیگر مرد آینده‌دار را گرفت.
 

جایزه بهترین فیلم غیرفرانسوی فرانسوی‌زبان به درام «The Pirogue» ساخته موسی توره فیلمساز سنگالی اعطاء شد. داستان درباره یک گروه آفریقایی است که با قایق از ساحلی در غرب آفریقا راهی اسپانیا می‌شوند.
 

آنتوان ابرل هم برای کار خود در فیلم «چند ساعت از بهار»‌ ساخته استفان بریز جایزه بهترین فیلمبرداری را گرفت.

جوایز لومی‌یر را دانیل توسکان دو پلانتیه تهیه‌کننده معروف فرانسوی و ادوارد بر روزنامه‌نگار آمریکایی سال 1995 راه‌اندازی کردند. مطبوعات خارجی مستقر در پاریس درمورد برندگان این جوایز تصمیم می‌گیرند.
 

اسکرین دیلی / 18 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =