نایب رییس مجلس تاکید کرد وحدت امت اسلام چه در عرصه​های حیات فردی و اجتماعی، چه در عرصه حیات سیاسی، دفاعی، علمی و اقتصادی مطالبه نظام است.

به گزارش خبرآنلاین، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس میلاد مبارک پیامبر اعظم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) را تبریک و تهنیت گفت.
وی با بیان اینکه خداوند تبارک جامعه اسلامی را به تمسک بر حبل مستحکم الهی توصیه می کند، گفت: خداوند بعد از توصیه به تقوا جامعه اسلامی را به تمسک به حبل مستحکم الهی توصیه می کنند. این توصیه خطاب به آحاد امت اسلام است و ما براساس هدایت قرآن مکلفیم که در کنار هم باشیم و در جهت وحدت و پرهیز از تفرقه حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: نظام اسلامی راه را برای وحدت امت اسلامی در عرصه سیاسی فراهم نموده است.

اهم اظهارات نایب رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛
• تمسک به قرآن کریم و اهل بیت بستر وحدت را فراهم می کند. زیرا پیامبر مظهر علم و حکمت است و اگر جامعه در کنار این مشعل پر فروغ قرار گیرد، جان و روح او با نور علم و حکمت منور و تزکیه می شود و اگر جهل انسان به علم و جهالت او به رفتار برآمده از دین تبدیل شود، ریشه های تفرقه و اختلاف زدوده می شود.
• امروز وحدت امت اسلام چه در عرصه های حیات فردی و اجتماعی، چه در عرصه حیات سیاسی، دفاعی، علمی و اقتصادی مطالبه نظام است و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند و اگر امروز شعار ملت ایران بر زبان ملت های عراق، لبنان و فلسطین و ملت های اسلامی جاری است، برای آن است که نظام اسلامی راه را برای وحدت امت اسلام در عرصه های سیاسی فراهم کرده است.
• اگر امروز به دست توانای فرزندان فلسطین اسلامی که دست توانای فرزندان علی ابن ابیطالب(ع) آنها را آماده کرده است، استکبار و رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار می گیرند، یعنی جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی با وحدت و انسجام در یک حرکت کاملاً متحد بر قدرت دفاعی خویش افزوده اند.
• ما باید عرصه های وحدت را به همه حوزه های حیات سیاسی، اجتماعی، فردی، خانوادگی، اقتصادی و علمی توسعه دهیم و امیدوارم در سایه رهنمودهای قرآن و حکمت و تمسک به اهل بیت و پیامبر(ص) و الهام از آموزه های مکتب امام صادق(ع) گام برداریم.
• ما با یک نگاه مشترک به اهل بیت(ع) در دنیای اسلام روبرو هستیم و امیدوارم با تمسک به قرآن و دلباختگی به خاندان پیامبر(ص) و تبعیت از ایشان صفوف مسلمین را مستحکم کنیم و در مسیر مبارزه با زیاده خواهی دنیای استکبار گام های بلندی برداریم.

رئیس مجمع تقریب مذاهب به مجلس گزارش داد
همچنین آیت الله محسن اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی از عملکرد این سازمان به نمایندگان ارائه کرد.
جواد جهانگیرزاده عضو هیات رییسه مجلس به مهر گفت: آیت الله محسن اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی صبح چهارشنبه پیش از آغاز رسمی جلسه علنی با حضور در صحن پارلمان به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت گزارشی از روند اجرای برنامه های این سازمان به نمایندگان ارائه کرد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    3 1
    زندگي امن وارام ورفاه در خور هم مطالبه مردم