معاون هنری حوزه هنری در واکنش به حرف‌های مانی حقیقی در برنامه هفته گذشته «هفت» گفت از او توقعی نداریم اما از «هفت» انتظار داشتیم اینگونه عمل نکند.

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش علی وزیریان، کارگردان فیلم «یک سطر واقعیت» در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، از برخورد خصمانه حوزه هنری با اکران تازه‌ترین فیلم خود گلایه کرد. (اینجا) وی که جمعه ششم بهمن روی خط برنامه «هفت» آمد، در خصوص وضعیت اکران فیلم «یک سطر واقعیت» گفت: «قرار است بعد از جشنواره فیلم فجر «یک سطر واقعیت» با سرگروهی سینما آفریقا اکران شود.حوزه هنری برخی از فیلم ها را تحریم کرد اما با «یک سطر واقعیت» خصمانه برخورد کرد.»


او ادامه داد: «قرار است دوشنبه هفته آینده (9 بهمن) در فرهنگسرای بهمن «یک سطر واقعیت» اکران شود. د رآن جمع از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس هم برای دیدن و نظر دادن در خصوص فیلم دعوت به عمل آمده است. حوزه هنری از همان ابتدا نسبت به اکران فیلم‌ «گشت ارشاد» علاقه مند بود. حوزه هنری در عمل نگاه سودجویانه نسبت به اکران فیلم ها دارد. من اطلاع دارم که حوزه هنری برای اکران فیلم «گشت ارشاد» سرودست شکاند. اما نسبت به فیلم «یک سطر از واقعیت» که مضمون سالمی دارد، بی مهری کرده است.»


کارگردان «یک سطر واقعیت» همچنین عنوان کرد: «آقای نوروزبیگی تهیه‌کننده این فیلم تمایل داشت «یک سطر واقعیت» در سینماهای حوزه هنری اکران شود و یک سال پیگیر این ماجرا بود. اما دوستان حوزه بعد از دیدن این فیلم با اکران آن مخالفت کردند. الان هم که حاضر به اکران شده‌اند، من تمایل ندارم فیلمم در سینماهای حوزه هنری اکران شود چرا که این دوستان رویکرد نادرستی را دنبال می‌کنند.»


وزیریان افزود: « من هنوز هم خودم را از افراد حوزه هنری می دانم و جزو اولین افرادی بودم که در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به تصمیم و رفتار حوزه هنری اعتراض کردم.ریشه تمام مسائل حوزه هنری مربوط به یک نامه ناحقی است که توسط جمعی از هنرمندان نوشته شده و حجت الاسلام خاموشی در جریان این نامه و جزئیات آن است و اگر خواست می‌تواند در مورد آن صحبت کند. من بیشتر از این به این نامه اشاره نمی‌کنم.»


اما در ادامه برنامه محمد حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری روی خط آمد و در ابتدا از برنامه «هفت» در هفته گذشته و اظهارات مانی حقیقی کارگردان «پذیرایی ساده» (اینجا) ابراز نارضایتی کرد.


او در این باره گفت: «هفته پیش یکی از کارگردان‌های سینما ادب و نزاکت خودش را در این برنامه نشان داد. اگرچه او بارها تربیت خانوادگی‌اش را در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف نشان داده بود و ما هم توقعی از آن آقا نداریم اما از برنامه «هفت» تعجب می کنم که چرا اینگونه عمل کرد.»


او همچنین افزود: «ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم به کسی توهین کنیم و تا کنون هم این اتفاق نیفتاده است.»


حمزه‌زاده در خصوص اکران فیلم «یک سطر واقعیت» در سینماهای حوزه هنری، اظهار داشت:  «به نظرم آقای وزیریان باید تکلیفشان را با خودشان روشن کنند. بالاخره ایشان متقاضی اکران فیلمشان در سینماهای حوزه هستند یا خیر؟ پخش کننده فیلم ایشان متقاضی اکران بود. ایشان می گوید با آقای خاموشی مذاکره داشته است، اما آقای خاموشی کی در اکران فیلم‌ها نظر داده است؟»


معاون هنری حوزه هنری ادامه داد: «بعد از مکاتباتی که داشتیم از همکاران خواستیم فیلم را اکران کنند. در حال حاضر «یک سطر واقعیت» می‌تواند در سینماهای حوزه هنری اکران شود، اما ظاهرا این خبر خوبی برای آقای وزیریان نیست؛ چراکه ایشان تمایل به اکران فیلم‌شان در سینماهای حوزه هنری ندارند. اگر ایشان بخواهد اینگونه برای فیلم خود مشتری جذب کند، موفق نمی‌شود. مدیریت حوزه هنری  و تصمیم‌گیری درباره آن به این آقایان ربطی ندارد و بهتر است درحد و اندازه خودشان حرف بزنند.»


57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع ر ص IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    7 1
    مانی حقیقی حقیقت را گفت جناب حمزه زاده و حقیقت همیشه تلخ است
  • کاوه IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    8 1
    پدر مانی حقیقی نعمت حقیقی، یکی از بهترین فیلمبرداران تاریخ سینمای ایرانه. مادرش لیلی گلستان، نویسنده، مترجم و متفکر، پدربزگش هم که ابراهیم گلستانه که نیاز به توضیح نداره دیگه اصلاً. حالا مانی حقیقی تربیت خانوادگیش رو نشون داده؟؟ جوکهای خوبی میگن بعضی وقتها این دوستان حوزه هنری.