رییس‌جمهور بر ضرورت مشارکت همه کشورهای اسلامی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی جهان و استفاده از تجربیات به دست آمده در طول فعالیت این نهاد تأکید کرد.

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (شنبه) در دیدار «احمد محمد علی» رییس بانک توسعه اسلامی، گفت: پیشرفته و عادلانه بودن اقتصاد و برچیده شدن فقر و مشکلات از جهان، نیازمند وجود بانک اسلامی براساس قانون شرع مقدس اسلام و پول و سرمایه بر پایه احکام و معارف دینی می باشد.
دکتر احمدی نژاد در دیدار رییس بانک توسعه اسلامی تاکید کرد: ایجاد بانک اسلامی با پول اسلامی می‌تواند از راه‌های اصلاح اقتصاد جهان باشد.
گزیده اظهارات رئیس جمهور در ادامه به نقل از ایسنا می آید:
• امروز بانک‌هایی که در سطح دنیا فعالیت می‌کنند، بانک‌هایی با ساختار سرمایه‌داری و به دنبال انتقال پول از جیب فقرا به سرمایه‌داران هستند.
• پول رایج در بازار جهانی پولی اعتباری است؛ چرا که امروز بانک مرکزی آمریکا بدون هیچ پشتوانه‌ای به هر میزان که می‌خواهد پول کاغذی چاپ کرده و روانه بازار می کند و این به معنای آن است که دائماً ثروت از جیب سایر ملت‌ها برداشته شده و در اختیار افرادی خاص قرار می‌گیرد.
• وضعیت موجود در عرصه جهانی هرگز اجازه اصلاح ساختار اقتصادی دنیا را نخواهد داد. ایجاد بانک اسلامی با پول اسلامی می‌تواند از راه‌های اصلاح اقتصاد جهان باشد و معتقدیم تجربه بانک توسعه اسلامی تجربه بسیار خوبی است که باید حوزه عمل آن هر چه بیشتر گسترش یابد.
• راهی برای سعادت بشر جز تبعیت و دنباله‌روی از پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد، چرا که وجود ایشان رحمتی برای همه و اسوه حسنه است و همه باید در زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاست از ایشان پیروی و تبعیت کنیم.
همچنین در این دیدار «احمد محمد علی» رییس بانک توسعه اسلامی با بیان اینکه بانک توسعه اسلامی نهادی جامع برای امت اسلامی است که به واسطه همکاری‌ها و تلاش‌های اعضای آن بویژه جمهوری اسلامی ایران جایگاه رفیعی در میان ملت‌های اسلامی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران بواسطه پشتیبانی‌، حمایت‌ و همکاری‌های تنگاتنگ با بانک توسعه اسلامی، تاکنون یکی از بزرگترین کشورهای شریک و حامی این نهاد تاکنون بوده است
رییس بانک توسعه اسلامی همچنین با تقدیر از تلاش‌های آیت‌الله تسخیری در کمیته شرعی بانک توسعه اسلامی، خاطر نشان کرد: هدف و رسالت اصلی این نهاد، تقویت و توسعه همکاری‌ها میان کشورهای مسلمان و بانکداری بر مبنای اصول اسلامی و شرعی است.
/27295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    73 3
    کاش رئیس جمهور محترم فقط در مورد بانک مرکزی ایران اظهار نظر میفرمودند!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    10 1
    خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا