۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

خبرگزاری مهر:

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از ادعای یک مقام آمریکایی مبنی بر تغییر موضع مسکو در قبال سوریه از دولت آمریکا خواست در برابر تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران این کشور سنگ اندازی نکند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از دیپلماتهای غربی خواست پیش از آنکه درباره موضع کشورش در قبال بحران سوریه اظهار نظر کنند، اندکی بیندیشند.
وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با "دیدیه ریندیس"همتای بلژیکی خود گفت: هنگامی که اخیرا به شهروندان روسی مقیم سوریه بنا به درخواست خودشان برای سفر به روسیه با هواپیماهای وزارت امور فوق العاده به آنها کمک کردیم، اظهاراتی را از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شنیدم که گفته بود این اتفاق گواه بر این است که روسیه از حکومت سوریه قطع امید کرده است و دست از پشتیبانی این کشور برداشته است.
وی در پاسخ به اظهارات سخنگوی امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه هرگز از از حکومت سوریه حمایت نکرده است، افزود: تمام اقدامات روسیه در جهت اجرای بندهای توافقنامه ژنو مانند توافق بر سر تشکیل شورای اداری انتقالی بوده است که تمایل روسیه بر ثبات اوضاع سوریه را مورد تاکید قرار می دهد.
لاوروف خاطر نشان کرد این موضع ماست، موضع ما حمایت از این فرد یا فرد دیگری در این فاجعه نیست.امیدوارم که دوستان در کشورهای دیگر نسبت به رویدادهای سوریه با درایت بیشتری برخورد کنند.
وزیرامور خارجه روسیه افزود وظیفه بازیگران خارجی این است که اوضاع اندوهبار ملت سوریه را درک کنند و سعی در اجرای بندهای توافقنامه ژنو داشته باشند.

وی گفت : امیدوارم آمریکا ضرورت دست زدن به هر اقدامی برای اجرای بندهای توافقنامه ژنو را درک کند.
لاوروف خاطر نشان کرد ما در کنار کوفی عنان اقدام کردیم تا نشست ژنو را در روز 30 ژانویه برگزار کنیم. ما در مذاکراتی که 8 روز به طول انجامید توانستیم درباره بیانیه به توافق برسیم.مهمترین چیزی که در این توافقنامه آمده است ملزم کردن تمام شرکت کنندگان در این نشست به درخواست از تمام طرفها در سوریه برای متوقف کردن خونریزی و تعیین مذاکره کنندگان برای دستیابی به توافقی در خصوص اختیارات شورای انتقالی است.
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه اجرا نشدن شرطها تا این لحظه برای من به صورت معما باقی مانده است، تاکید کرد از اجرای این توافقنامه ها حمایت می کنیم و با دولت سوریه و تمام گروههای مخالف به شکل برابر برخورد خواهیم کرد، اما این در حالی است که اکثر شرکت کنندگان در ژنو تنها به سود مخالفان سوریه کار می کنند.

4949

کد خبر 273767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =