فرمانده پیشین سپاه گفت: پس از جنگ سه بار آمریکا و اسرائیل تصمیم به حمله به ایران گرفتند و هر سه بار به پشتوانگی ملت ایران و قدرت دفاعی ایران از این تصمیم منصرف شدند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: امروزه کشور ایران کشوری مقتدر در منطقه است به طوری که دیگر کشورها نیز به ما تکیه می کنند و توقف اسرائیل به وسیله دو موشک فجر 5 ایران نماد اقتدار ایران در صحنه های نظامی است.
وی در اولین روز از ایام الله دهه فجر به شهرستان سنقر رفت و در سالن ورزشی شهدای این شهرستان با اشاره به اینکه مردم کشور ایران به دو دسته تقسیم می شوند گفت: دسته اول کسانی که در انقلاب دین دارند و دسته دوم کسانی هستند که انقلاب بر آنها دین دارد.
گزیده سخنان وی به نقل از مهر از این قرار است:
·         مهمترین مسئله ای که در ایام دهه فجر باید به آن پرداخته شود نوع برخورد ما با انقلاب و حکومت است. برخورد ما باید برخوردی منصفانه و واقع بینانه باشد تا موجب سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد.  برخورد منصفانه به این معنی که ما نباید دستاوردهای چندین ساله پس از انقلاب را نادیده بگیریم اما از طرفی نیز باید واقع بین بوده و از مشکلات چشم پوشی کنیم چراکه اگر برخورد ما منصفانه و واقع بینانه نباشد باعث تخریب می شود.
·         چرا مردم ایران باید مشکلات اقتصادی روبرو باشند؟! هر ملتی دو بال سیاست و زندگی دارد و پرنده ملت ایران باید هر دو بالش قوی باشد تا به پرواز درآید. هم اکنون بال سیاست، امنیت و دفاع در ایران قوی است به طوری که ایران جزو 10 کشور جهان در این زمینه است اما در بال زندگی ضعف هایی وجوددارد و باید این بال تقویت شود تا شاهد پیشرفت های چشمگیری در ایران باشیم.
·         انقلاب اسلامی در ایران تمام نشده است در واقع انقلاب نیمی از راه را آمده و وظیفه ما ادامه راه و نیمه دوم آن پشت سر رهبر معظم انقلاب است. دشمن متوجه شده که ما می خواهیم نیمه دوم را کامل کنیم و با حربه های مختلف از تحریم و تهدید مانع از این کار می شود.
·         اگر طرح هدفمندی یارانه ها صحیح و کارشناسی شده پیش رود کار درستی است اما اجرای ناصحیح آن موجب تورم شده و با وجود پرداخت یارانه نقدی مردم توان خرید بالایی ندارند. ما نباید به سمت خودتحریمی پیش رویم و کارهای نیمه تمام اعم از صنعتی، اقتصادی و ... ادامه یابد.  یارانه ها باید ادامه داشته اما از بروز تورم جلوگیری شود چرا که یارانه درآمدی یارانه تورمی نیست.
·         سالهای آینده خواهیم دید که ملت ایران نه تنها با افتخار تحریم ها را کنار زده بلکه به یک اقتصاد قدرتمند در منطقه تبدیل خواهد شد.
 /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    درود بر محسن رضائی
  • مرجان حقيقي IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    13 5
    به رسم ادب درآغازكلام سلام ميرسانم خدمت آقاي رضايي درباره حمله آمريكاواسرائيل به ايران واضح است كه وقتي عده ايي به خاطرمنافع خويش استردادغرامت جنگ رابه تعويق مي اندازنددشمن سواستفاده ميكندشماكه درجنگ 8ساله ازفرماندهان بوديدچراتاامروزاقدامي مبني براستردادغرامت جنگ نكرديداميدوارم متن فوق به شماابلاغ گردد