مرحوم حسن حبیبی در حرم مطهر امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.

مراسم تشیع پیکر حسن حبیبی معاون اسبق ریاست‌جمهوری و رییس بنیاد ایران‌شناسی صبح امروز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم از مقابل این بنیاد در تهران برگزار شد. در این مراسم برخی از چهره‌های سیاسی همچون محمدی گلپایگانی، اکبر هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام دعایی، محمدعلی نجفی، قدرت‌الله علیخانی، عبدالله نوری، محمدرضا عارف، علی‌اکبر ناطق نوری و بیژن زنگنه، سید محمد خاتمی، مرتضی بختیاری، مرندی، میرتاج الدینی و ... حضور داشتند.
پس از برگزاری مراسم تشییع از مقابل بنیاد ایران‌شناسی که با حضور جمعی از شخصیت‌های کشوری انجام شد، سیدحسن خمینی بر پیکر وی نماز خواند و پس از قرائت زیارت عاشورا، پیکر حسن حبیبی را در حرم حضرت امام خمینی (ره) به خاک سپردند.
سیدحسن خمینی، آیت‌الله موسوی بجنوردی، حداد عادل، عبدالله نوری، علی یونسی، مجید انصاری، محمدعلی نجفی، کرباسچی، علیخانی، اسحاق جهانگیری، حسین مرعشی و محمدرضا عارف از شخصیت‌هایی بودند که در مراسم خاکسپاری وی در حرم امام (ره) حضور داشتند.
ابراهیم حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز پنجشنبه پس از تحمل سالها کسالت و تحمل رنج درگذشت.
حسن حبیبی از ابتدای انقلاب در سمت‌های مختلف سیاسی حضور داشته که از جمله آن می‌توان به وزیر علوم دولت بازرگان، معاون اولی دولت‌های سازندگی و اصلاحات اشاره کرد.
وی همچنین پس از انقلاب در تهیه پیش‌نویس متن قانون اساسی نقش داشته و ریاست بنیاد ایران شناسی را نیز بر عهده داشت.
حسن حبیبی در سال 1315 در تهران متولد شد و روز 12 بهمن 1391 از دنیا رفت.
27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =