خطیب جمعه تهران گفت: مسئله اصلی کشور رفع مشکلات مردم است و مشکل اقتصادی، گرانی، بیکاری و افزایش قیمت ارز و طلا با تلاش دولت و مجلس حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که برای اولین‌بار و بصورت آزمایشی در مصلای تهران (به جای دانشگاه تهران) برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت:‌ اساتید دانشگاه باید روشنگری کنند که در دوره پهلوی و قبل از آن، چه گذشته است زیرا آنچه را که ما در دوره پهلوی شاهد بودیم، رکود، عقب‌گرد، وابستگی، تحقیر جهانی و یأس عمومی بود.

در ادامه گزيده اي از سخنان خطيب جمعه تهران به نقل از ايسنا مي آيد:

  • تقاضایی از مسئولان محترم نظام دارم و آن اینکه مساله اصلی کشور امروز، رفع مشکلات مردم به عنوان ولی‌نعمتان نظام است. مردم وفاداری خود را در این 33 سال به طور مثال‌زدنی نشان داده‌اند و باید مشکل گرانی، بیکاری و افزایش قیمت ارز و طلا حل شود.
     
  • در دوره گذشته فحشا عملا آزاد بود و پرچمداران فحشا به دولت مالیات می‌دادند تا جوانان را به فساد بکشانند و سینما، تئاتر، روزنامه و مجله‌ها همه در خدمت فساد بودند. در دوران پهلوی دانشگاه‌ها مسجد نداشتند و اگر هم دانشگاهی دارای مسجد بود، مشتری نداشت. شاه این مملکت در برابر مردم، یک زورگو و فرد خطرناکی بود به نحوی که مردم در خانه خودشان از سیطره ساواک در امان نبودند و جرات گفتن حق از همه سلب شده بود.
  • پیش از انقلاب، شرق و غرب از ایران باج می‌گرفتند و مردم ایران را وحشی می‌دانستند و حق توحش از بیت‌المال به حلقوم غربی‌ها ریخته می‌شد و بیش از 40 هزار مستشار در مملکت مشغول غارت سرمایه‌ای و فکری ملت بودند. اولین ارمغانی که امام (ره) در ایران آوردند این بود که تا انقلاب اسلامی تشکیل نشده بود باور عمومی این بود که سیاست با دین، اخلاق و عرفان سازگار نیست. در دنیای غربی شعار این بود که حکومت مال پاپ و کلیسا مال قیصر است. این شعار سخیف را که منشاء آن ضعف کلیسا و تحریف مسیحیت بود، در دنیا به صورت یک باور در آورده بودند اما امام(ره) هم در شعار و هم در عمل اثبات کرد که می‌تواند حکومتی را بر مبنای دین استوار کرد که ریشه، ساقه و شاخه‌اش همه از دین باشد.
  • استقلال همه‌جانبه نیازمند خودکفایی است.اینجاست که دانشمندان هسته‌ای ما امروز دارند رسالت عظیمی را ایفا می‌کنند و در این روزها ان‌شاءالله ماهواره فجر با امتیازات جدیدی توسط دانشمندان جدید ما که برخی از آنها اهل نماز شب هم هستند به آسمان پرتاب خواهد شد.
  • امام(ره) حکومت منبعث از بیگانگان را به حکومتی عقلی و حکومت بر دلها تبدیل کرد. وقتی امام راحل در بیمارستان قلب بستری بودند بسیاری از جوان‌ها سرشان را بر دیوار تکیه داده بودند و منتظر بودند که قلب آنها را به جای قلب امام (ره) بگذارند؛ امامی که تا آخرین لحظه قصرنشین نشد، لباسش همان بود و رابطه پدر و فرزندی‌اش با مردم تغییر نکرد.
  • اعتبار دادن به مردم دومین ارمغان امام(ره) برای ملت بود. خدا وقتی می‌خواهد خودش را معرفی کند، با مردمش معرفی می‌کند اما این مردم که پیش خدا این قدر عظمت دارند در زمان سلاطین هیچ اثری در سرنوشت خودشان نداشتند.
  • این هفته که از یادگاران حضرت امام(ره) است، یک وظیفه سرنوشت‌ساز و حساس است و هر چیزی که مسلمان‌ها را به هم مهربان کند، مانند نماز جمعه و حج که قطره‌های بی‌اثر را دارای خروش دریایی می‌کند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • "الفتنه‌ اشد من القتل"؛ مساله وحدت، هم‌افزایی، هم‌صدایی، همراهی و هم‌هدفی به قدری مهم است که در جریان گوساله‌پرستی سامری وقتی حضرت موسی از میقات برگشتند و معترض برادر خودشان شدند حضرت هارون که خودش هم پیغمبر بود گفت که من نگران شدم که اگر معترض عده‌ای شوم اختلاف و جنگ درگیرد. "اختلاف نزد خدا امری بسیار قبیح است".‌ وحدت باید در بین خانواده، دوستان و آحاد مردم حفظ شود و ما با برادران مسلمان که قبله، خدا و دشمن واحد داریم باید دست برادری بدهیم و این همان کاری است که همه امامان ما انجام داده‌اند و به ما نیز این طور دستور داده‌اند که در تشییع جنازه‌های اینها حضور داشته باشید و از مریض‌هایشان عیادت کنید و بگذارید دل آنها به شما راغب شود و حتی اسلام در مورد کفار می‌گوید برای اینکه عناد نداشته باشند پول خرج کنید. یکی از مصارف زکات در اسلام نیز پول دادن به کفار است تا در برابر ما صف‌بندی نکنند، چه رسد به مسلمان‌ها.
  • هر صدایی چه در داخل کشور و چه در خارج، که اختلاف بین مسلمانان را رقم بزند از گناهان مسلم شرعی و برخلاف مصالح عموم است. دنیای استکبار شکست‌های پی در پی از انقلاب دریافت کرده است. امروز یال و کوپال آمریکا ریخته است و آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه سلطه سابق را ندارند و مشکلات آنها در ابعاد مختلف رو به فزونی است.
  • یکی از صاحب‌نظران غربی در روزنامه مشهورش می‌نویسد که انقلاب ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای هر روز برخورد جدیدی در جهت تضعیف آمریکا پیش می‌آورد. فرد دیگری از صاحب‌نظران آمریکایی نیز می‌گوید که این بهار انقلاب‌های عربی، بهارهای انقلاب ایران است.
  • کسانی که لیبرال دموکراسی را راه نجات معرفی می‌کردند، حرف جدیدی برای گفتن ندارند. این انقلاب اسلامی است که راه جدیدی برای حکومت معرفی کرده است؛ راهی که بر مبنای اخلاق و خدامحوری است و آرزوی همه انسانهاست.
  • با سیلی‌های محکمی که انقلاب به صورت آمریکا و ایادی‌اش زده است، آنها هم برای مقابله با این حرکت بالنده و پیشرو برنامه‌هایی دارند که در راس آنها ایجاد اختلاف فرقه‌ای و بدبینی مسلمان‌ها به یکدیگر و دامن زدن به جنگ‌های داخلی با تعصبات و ساختن اسلام بدلی است.
  • این فرقه‌طالبان، سلفی‌ها و القاعده را که امروز بی‌رحمی را در اوج خود نشان می‌دهند و حتی دختربچه را سر می‌برند و به زن و مردم رحم نمی‌کنند، دنیای غرب به عنوان اسلام که مقابل اسلام ناب محمدی(ص) است معرفی می‌کنند و این توطئه با هوشیاری مسلمان‌ها که پیشگام بیداری مسلمان‌ها، دشمن‌شناسی و آسیب‌شناسی هستند خنثی خواهد شد.‌ به حمدلله تحلیل‌های سیاسی مردم ما آنقدر بالاست که هیچ فتنه‌گری در داخل نمی‌تواند فتنه خود را به ثمر برساند. ما پیشگام وحدتیم و همیشه به پیروی از امیرالمومنین با کسانی که دم از قرآن و قبله می‌زنند دست برادری می‌دهیم.
  • رهبر انقلاب فرمودند هر حرکتی از هر کسی که نتیجه‌اش بر هم زدن وحدت باشد، بازی کردن در زمین دشمن است و امروز به جای اینکه سلاطین منطقه مسلمان‌ها را علیه اسرائیل بسیج کنند و نوک گلوله‌ها را به طرف دشمن اصلی اسلام یعنی آمریکا و غرب بگیرند، می‌بینید که برادرکشی را در پاکستان، عراق و سوریه با قساوت و بی‌رحمی به اوج خود می‌رسانند و ای کاش کسانی که این کارها را می‌کنند کمونیست، یهودی یا مسیحی بودند ولی دشمن در این حرکت از خود ما به ما ضربه می‌زند و از خودش هزینه نمی‌کند، زیرا در این کشتارها هر دو طرف مسلمانند. برای مقابله با خطر اسرائیل، همه مسلمانان باید متعهد باشند و به ندای رهبر انقلاب لبیک بگویند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =