۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴

دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی در یادداشت تازه خود در خبرآنلاین به بیان «هویت» در فضای مجازی در حوزه هایی نظیر اقتصاد و سیاست پرداخته است.

عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین پس توضیح مفهوم هویت در ابتدای یادداشت،می نویسد:
« در فضای مجازی بسیاری از هویت ها توسط مرکز واحدی در جهان تعیین و صادر می گردد و با توجه به کثرت هویت های مجازی که به مراتب بیشتر از هویت ها در فضای حقیقی می باشند. به نوعی پدیده تضعیف نقش دولت – ملت ها مشاهده می گردد. به نظر می رسد که توسعه فضای مجازی از حوزه هایی است که لامحاله در جهت جهانی شدن گام برمی دارد و سرعت جهانی شدن آن به مراتب بیش از حوزه هایی نظیر اقتصاد می باشد.»
این استاد دانشگاه، نسبت به سیاست های محدودسازی بخش هایی از فضای مجازی هشدار داده و می گوید:
«اگر هویت ها در فضای مجازی جهانی باشند آنگاه هستان های کنش های آدمیان نیز جهانی خواهند بود . بخصوص که کنش های مزبورعلاوه بر اراده و تصمیم شامل اطلاعات نیز می باشند. در اینصورت مباحث حقوقی ، فناورانه ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی مربوطه نیز جهانی شده و اهمیت ویژه ای می یابند. نگرش تحویلی و تقلیلی به این پدیده که پیامدهای آن سیاست های محدود سازی یا جداسازی از بخش هایی از فضای مزبور باشد نوعی انفعال محسوب گردیده و نتایج خوبی ببار نخواهد آورد و نشان از عدم شناخت فضای مجازی و روندهای توسعه آن می باشد.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =