۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶

فارس نوشت:

سخنرانی حجت‌الاسلام پورمحمدی در قم دارای حواشی متعددی بود، از استعفای پاپ بندیکت شانزدهم گرفته تا اما و اگرهای کاندیداتوری.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع طلاب و فضلای گلستانی حوزه علمیه قم با اشاره به ناتوانی کلیسا در تأثیرگذاری حقیقی بر مسیحیان اظهار کرد: تاکنون رسم نبوده که هیچ پاپی استعفا دهد اما شاهد هستیم پاپ کنونی به دلایل مختلفی که یکی از آن‌ها گسترش فساد اخلاقی میان کشیش‌ها عنوان شده این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: امروز سردمداران قدرت‌های بزرگ هیچ رابطه‌ای با دین ندارند؛ مشاهده می‌کنیم کسانی که خود را رهبران دنیا می‌دانند حتی در امور خانوادگی هم شئونات را رعایت نمی‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه همجنس‌بازی در برخی کشورهای غربی آزاد است گفت: در این کشورها ممکن است مردم مخالف این امر باشند اما پارلمان‌ها رای به آزادی این‌گونه افراد داده‌اند.

وی ادامه داد: در این میان انقلاب اسلامی ایران عمیق‌ترین مسائل دینی، معنوی، تربیتی و اخلاقی را از طریق دیانت اصیل عرضه کرده و این در حالی است که دیگر ادیان همچون مسیحیت تنها به توصیه‌های اخلاقی می‌پردازند.

پورمحمدی با بیان اینکه رعایت دستورات شرع در همه شئون نظام اسلامی نفوذ کرده است تصریح کرد: تعارضی جدی و مبنایی میان فرهنگ اسلامی و غربی وجود دارد و مسائلی چون انرژی هسته‌ای و صنایع موشکی بهانه و حاشیه‌ای بیش نیستند و در این میان انگ دخالت در امور داخلی کشورها، زیر پا گذاشتن حقوق زنان و بر هم زدن نظم بین‌المللی به جمهوری اسلامی زده می‌شود.

معارضه ایران و غرب، تقابل نور و ظلمت است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور معارضه میان ایران و غرب را جدال میان نور و ظلمت و حق و باطل دانست و بیان داشت: فرماندهان و افسران این نبرد تمام عیار در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند و دشمنان نیز از قدرت سربازگیری این نهاد مقدس هراس فراوانی دارند.

وی اضافه کرد: چنانچه دشمنان این قدرت را داشتند اجازه نمی‌دادند حیات جمهوری اسلامی تا صبح فردا ادامه یابد.

سیاه‌نمایی مهمترین حربه غرب علیه ایران است

پورمحمدی سیاه‌نمایی را یکی از مهمترین حربه‌های دشمنان اسلام و ایران دانست و افزود: بیگانگان سعی می‌کنند از این طریق جوانان را از انقلاب ناامید کرده و قدرت چانه‌زنی ایران را در عرصه بین‌المللی کاهش دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر جبران ضعف‌ها و معرفی صحیح نقاط قوت جمهوری اسلامی به جهانیان بیان داشت: فضلا و روحانیون حوزه‌های علمیه رسالت مهمی در این میان بر عهده گرفته‌اند و وظیفه دارند در این موقعیت پرچم‌دار حرکت الهی مردم ایران باشند.

بخش بعدی این مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص داشت.

پورمحمدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر هدف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من هنوز نظر قطعی و رسمی خود را در این زمینه اعلام نکرده‌ام و منتظر مساعد شدن فضا برای اعلام هستم و دلایل خود را در آن زمان خواهم گفت.

وی افزود: اگر بیش از آنچه امروز احساس می‌کنیم از ما بر می‌آید نباید مضایقه کنیم مگر اینکه قدرت‌طلبی هدف باشد که نباید مورد توجه قرار گیرد.

سئوال بعدی در خصوص دلیل کنترل نکردن قیمت‌ها از سوی سازمان بازرسی بود و پورمحمدی در پاسخ گفت: این سازمان مسئول بخش قیمت‌ها و بخش خصوصی نیست و تنها بر کار ادارات دولتی نظارت می‌کند؛ سازمان تعزیرات این وظیفه را بر عهده دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امروز نظارت ضعیفی بر بازار حاکم است ابراز کرد: امروز بیش از آنکه گران‌فروشی باشد گرانی وجود دارد و این مسئله با بازرسی حل نمی‌شود زیرا کالایی که با دلار متغیر تأمین می‌شود افزایش قیمت آن نیز به همین میزان صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: گرانی و گران‌فروشی دو عامل افزایش قیمت‌ها هستند که در کنار نظارت ضعیف این وضعیت به وجود آمده است.

پورمحمدی در ارتباط با کنار نیامدن دولت و مجلس برای حل مشکل گرانی گفت: بخشی از معضلات امروز به دلیل نقدینگی زیاد و نیز فرمول‌های اقتصادی به کار رفته هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امروز 440 تا 450 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد گفت: طی هفت سال گذشته نقدینگی موجود شش برابر شده است؛ اگر به همین میزان تولید صورت می‌گرفت نرخ‌ها تقریباً ثابت می‌ماندند اما با افزایش قدرت خرید واردات بی‌رویه صورت گرفت و با تزریق دلار نرخ‌ها ثابت ماندند اما با مسائل اخیر تورم به وجود آمد.

وی در خصوص وضعیت اقتصادی کنونی اظهار کرد: امسال شاهد افت تولید کالا، جذب سرمایه و ایجاد اشتغال نسبت به گذشته هستیم در حالیکه قرار نبود این اتفاق بیفتد.

پورمحمدی افزود: یارانه‌ای که قرار است به زودی پرداخت شود حاصل درآمدها نبوده بلکه از سرمایه‌ها برداشت شده است؛ هنوز پولی به مردم داده نشده قیمت‌ها دو برابر شده‌اند زیرا گران‌فروشان تورم انتظاری را به وجود می‌آورند و با احتکار کالا منتظر تقسیم این پول‌ها می‌مانند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تحریم‌ها نیز تأثیرگذار هستند گفت: دشمنان امروز با دیدن اختلال‌هایی که خودمان در اقتصاد به وجود می‌آوریم امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند اما حرکت الهی و فراگیر مردم ایران در 22 بهمن امسال نشان داد که اراده ملت شکسته نشده است و آن‌ها نقشه دشمنان را شناخته‌اند.

وی ادامه داد: کارشناسان اقتصادی عقیده دارند فرمول‌های اقتصادی دولت جوابگو نیست هرچند دولت هم این مسئله را قبول نمی‌کند.

سوال دیگری که از پورمحمدی شد در خصوص تبعیض میان آقازاده‌ها و سایرین بود که او جواب داد: ما به قانون احترام می‌گذاریم و آن را اجرا می‌کنیم؛ سریع الحساب بودن دارای منطقی ویژه است و حالت پیشگیرانه دارد.

مذاکره با آمریکا دردی از ما دوا نمی‌کند

پورمحمدی در ارتباط با سئوالی مبنی بر مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره درد ما را دوا نمی‌کند و همان طور که رهبری فرموده‌اند مذاکره دارای آداب و قوانینی است و نمی‌توان ابتدا تهدید کرد و بعد درخواست مذاکره داد؛ این امر سازش‌نامه‌ای بیش نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر ایجاد شرایط مساوی در مذاکره میان ایران و آمریکا عنوان داشت: جمهوری اسلامی نشان داده که جنگ‌طلب نبوده و با همه کشورها به جز آمریکا و اسرائیل ارتباط داشته است اما ایالات متحده به دنبال این است که قضیه ایران را تمام کند زیرا از دست رد خوردن بر سینه خود احساس شکسته شدن اعتبارش را دارد.

وی افزود: نباید گمان کرد با ایجاد رابطه با آمریکا همه درها به روی ایران باز می‌شود؛ زمانی این رابطه برای ما مفید است که در داخل همه توانایی‌های لازم را کسب کرده باشیم وگرنه وقتی در داخل ضعف داشته باشیم مذاکره و رابطه نفعی ندارد.

پورمحمدی در خصوص حوادث روی داده در مجلس خاطرنشان کرد: از این واقعه متأسف هستیم اما حقیقت این است که دولت اجازه ندارد نقض قانون کند.

رئیس بازرسی کل کشور با بیان اینکه نمایندگان حق انتقاد از هر کسی را دارند که برای پاسخگویی به مجلس آمده گفت: این افراد حق دارند از رئیس جمهور و سایر افراد بخواهند قانون را رعایت کنند و اگر یک فرد نماینده خلافی مرتکب شود نباید جایگاه مجلس را مخدوش کرد.

وی افزود: مجلس بر اساس قانون اساسی وظیفه تشخیص تخلف را دارد اما با این مسئله مواجه هستیم که مجلس تذکر می‌دهد اما رعایت نمی‌شود حتی رئیس جمهور در جلسه قبل حاضر نشد سخنان نمایندگان را بشنود، آیا این بی‌احترامی نبوده است؟

برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس شیوه بیان اعتراض نیست

پورمحمدی در ارتباط با وقایع صورت گرفته در روز 22 بهمن در حرم حضرت معصومه(س) بیان داشت: مردم ما می‌دانند که امروز باید سیمای انسجام را به دشمنان نشان داد؛ آیا برخی در قم و در کانون انقلاب این مسئله را نمی‌دانستند؟ آیا برهم زدن سخنرانی شیوه بیان اعتراض است؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در همین قم برخی محافل اعتراضاتی علیه رئیس مجلس داشتند و صدای آن را هم پخش کردند خاطرنشان کرد: امروز پس از 34 سال این‌گونه کارها موجب تأسف است؛ زیرا رئیس مجلس در مقابل حرف‌های رئیس جمهور دفاعیاتی بیان کرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت: من بیش از 10 سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم و به همه عوامل و ابزارهای آن آشنایی دارم و راه‌حل‌هایی نیز برای شرایط امروز دارم و هرچند دشواری‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی وجود دارد اما به یقین راه‌حل‌هایی خواهد بود.

البته این مراسم دارای حواشی جالبی بود.

• چند سئوال مکتوب از پورمحمدی در خصوص نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 92 بود که او هم پاسخ داد باید فضای مساعد برای اعلام این مسئله فراهم شود و من هم به جمع‌بندی برسم اما حقیقت این است که در این مسیر قرار دارم.

• یکی از سئوالات هم در خصوص تبعیض قائل شدن میان آقازاده‌ها و سایرین در پرونده‌های اقتصادی بود که ناگهان از میان جمع اسم یکی از افراد برده شد و بقیه به او اعتراض کردند؛ پورمحمدی هم گفت اتفاقاً در این زمینه مخالف نام نبردن از کسانی هستم که متهم هستند.

• ارتباط با آمریکا موضوع سئوال بسیاری از حاضران در جلسه بود که پورمحمدی هم با ارائه توضیحاتی به پرسش‌های آن‌ها جواب داد و در انتها هم گفت: «این حرف یک استاد دانشگاه غربی است که عقیده داشت برگ برنده ایران نداشتن ارتباط با آمریکاست».

• اتفاقات رخ داده در هنگام سخنرانی لاریجانی در قم هم موضوع بسیاری از سوالات بود و برخی هم این مسئله را عکس‌العمل طبیعی معترضان دانستند که پورمحمدی با قاطعیت این امر را رد و اظهار کرد: «زمانی که وزیر کشور بودم هر روز مرا به مجلس فرا می‌خواندند و سوالاتی می‌پرسیدند که برخی از آن‌ها هیچ دلیلی نداشت اما حقیقت این است که مجلس در جایگاه سوال پرسیدن است و نباید قانون را زیر پا گذاشت.

• تخلف 21 میلیاردی در زمان تصدی وزارت کشور سئوال دیگری بود که در همه جلسات از پور محمدی می‌شود و او هم در واکنش به این پرسش گفت: «تهمتی به من زده‌اند و موجب شده‌اند در هر مراسمی مجبور به پاسخگویی در این زمینه شوم؛ تهمت از گناهان کبیره است و تعجب می‌کنم چرا با وجود توضیح مکرر باز هم برخی تهمت اولیه را باور می‌کنند».

• سئوال بعدی در خصوص کیفیت کار سازمان بازرسی بود که پورمحمدی بیان داشت: ما فرد خوابیده را بیدار می‌کنیم اما نمی‌توانیم کسی را که خود را به خواب زده بیدار سازیم؛ در خصوص بسیاری از طرح‌های اقتصادی گزارشاتی تهیه شد و به رئیس جمهور و وزرا ارائه شد اما توجهی به آن‌ها صورت نگرفت یا اینکه مواردی را به دادگاه معرفی کردیم اما ترتیب اثری داده نشد.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    رزومه کاری ایشان از ۳تا رییس جمهورمونم بیشتره.منتها ایشان محجوب هستن و عوام فریبی و سرو صدا نمیکنن.اختلاس ۳هزار میلیاردی و هزار و هفتصد میلیاردی رو هم اگه ایشان پیگیری نمیکرد کسی جرات پیگیری نداشت.ایشان در وزارت اطلاعات کولاک کردن در وزارت کشورم همینطور منتها چون اهل باج دادن و ادم کوتوله هارو سر کار اوردن نیست تو هر ۳تا دولتم گذاشتن کنار ایشان.مردم به رزومه افراد نگاه کنن