شهردار تهران بار دیگر به حرف و حدیثهایی که درباره بودجه شهرداری تهران است، واکنش نشان داد.

مريم صدر: محمد باقر قالیباف که در برنامه گفتگوی ویژه خبری حضور داشت، درباره حسابرسی در بودجه شهرداری تهران گفت:
"صادقانه بگویم قبل از سال 84 حسابرسی دقیقی در بودجه و هزینه شهرداری تهران نبود و تفریغ بودجه هم نیامد و غیر قابل حسابرسی بود."
این سخن در حالی بیان می شود که برخی از اعضای شورای شهر از جمله حسن بیادی، علیرضا دبیر و محمدعلی نجفی از هزینه کرد 320 میلیارد تومان بدون سند در سالهای 82 و 83 خبرداده بودند.و بسياري نيز از عدم شفافيت بودجه در سال هاي پيش از ان سخن مي گويند .
امشب محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در واکنش به این حرف و حدیثها، از "غیرقابل تفریغ" بودن بودجه در سالهای پیش از 84 در شهرداری تهران سخن گفت. به گفته وی، شهرداری تهران این افتخار را دارد در دی ماه امسال بودجه سال آینده را به شورای شهر تقدیم کرد و پیش از فرارسیدن اسفندماه، توانست این بودجه را ظهر یکشنبه گذشته به تصویب برساند."
او در توضیح عملکرد مالی مجموعه تحت امرش گفت: "امروز در شهرداری، حسابهای نقدی و غیرنقدی بر اساس آخرین استانداردهای حسابداری، حسابرسی می شود. شورای شهر نیز حسابرس مخصوص به خود را دارد که همه حسابها را رسیدگی می کند. همچنین از سال 88 توانسته ایم به صورت تلفیقی، درآمد و هزینه ها را شفاف به مردم اعلام کنیم."
به گفته وی، مردم می توانند با ورود به وبسایت TEHRAN.IR صورتحسابهای مالی شهرداری را ببیند. او از کسب رتبه نخست شفافیت و سلامت مالی توسط شهرداری تهران طی سه سال اخبر خبر داد و گفت این رتبه از سوی سوی سازمانهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی به دست آمده است. قالیباف همچنین در این برنامه اعلام کرد همه شهرداریها طبق قانون مکلفند، هر 6 ماه یک بار، صورت درآمد و هزینه های خود را به مردم و شورای شهر اعلام کنند و شهرداری تهران نیز این کار را کرده است. به گفته شهردار تهران، شفافیت مالی در طی دوران عملکرد او، از افتخاراتش محسوب می شود.
محمد باقر قاليباف شهردار تهران امشب مهمان تلويزيون بود او در اين برنامه به پزو‍‍زه هاي در حال اجرا در تهران اشاره كرد و گفت در سال 84 بزرگراه هاي تهران جمعا 304 كيلومتربود و در 7 سال گذشته 250 كيلومتر به ان اضافه شده است يعني در 7سال گذشته به اندازه تمام سال هاي گذشته كار انجام شده است.
شهردار تهران به عمليات عمراني در شهر تهران هم اشاره كرد و ابراز اميدواري كرد كه پروژه اتوبان آزادگان تا قبل از سال جديد و پل صدرنيايش تا 13 رجب افتتاح شود
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    29 37
    "يعني در 7سال گذشته به اندازه تمام سال هاي گذشته كار انجام شده است." آقای قالیباف شما هم از این جمله استفاده کردی؟ چرا همه تون کارهای قبلی ها را زیر سوال می برید.
  • بدون نام MY ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    34 2
    حالا کی بوده شهردار تهران در اون زمان؟
    • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
      1 0
      كنايه ايشون به آقاي احمدي نژاده نه كسي ديگه. خدايي شهر تهرانو متحول داره ميكنه