یک عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر اساس ارزش‌ها و مکتب اسلام، از هر تریبونی نمی‌توان هر مساله و هتک حرمتی را مطرح کرد.

محمد هاشمی با بیان اینکه "فرهنگ و جامعه ایران، اسلامی است"، اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی برای هر موضوعی، ضابطه و مقررات وجود دارد، از جمله ضوابط اخلاقی، دینی و شرعی.
وی با اشاره به اینکه "تریبون‌های عمومی به منزله اموال عمومی و متعلق به بیت‌المال است"، افزود: موارد استفاده از تریبون‌های عمومی، مثل بیت‌المال مشخص است و بر اساس ضوابطی که مربوط به فرهنگ اسلامی است، از تریبون‌های عمومی نباید هتک حرمت اشخاص حقیقی و حقوقی شود و اگر کسی ولو متهم است،‌ تا وقتی دادگاه به اتهام او رسیدگی نکرده و حکمی صادر نشده است، نباید اتهام او در تریبون‌های عمومی منتشر شود.
اهم اظهارات عضو پیشین مجمع تشخیص در گفتگو با ایسنا در ادامه آمده است:
* بر اساس فرهنگ اسلامی، نباید در تریبون‌های عمومی خلاف‌گویی و گزاف‌گویی شود و مسائلی مطرح شود که در جامعه تنش ایجاد کند و موجب خدشه‌دار شدن افکار عمومی شود.
* {در مرور خاطرات زمان امام(ره) و زمان تصدی خود در صداوسیما}:‌ در آن دوره به طور مثال کسی متهم بود و پس از بررسی‌ها مشخص می‌شد که مجرم است و برابر با جرم دادگاه حکمی برای او صادر می‌کرد یعنی متناسب با جرم، مجازات تعیین می‌شد، اگر در حکم دادگاه نیامده بود جرم و مجازات فرد در رسانه‌های عمومی منتشر شود، در صداوسیما حق نداشتیم این موضوع را مطرح کنیم چون طرح جرم و مجازات فرد در رسانه و تریبون عمومی نوعی مجازات است، چراکه حیثیت و آبروی فرد و خانواده او تحت تاثیر قرار می‌گرفت.
* بر اساس فرهنگ اسلامی روشن است که رسانه و تریبون عمومی چه مسائلی را حق دارد مطرح کند و چه مسایلی را حق ندارد منتشر کند، پس در جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی این مسائل باید در حدود مقررات قانونی و مدنی اجرا شود و مقررات مدنی هم اسلامی است چون مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند و به تایید شورای نگهبان می‌رسد. قانون مدنی هم حکم قانون اسلامی را دارد و نمی‌شود از این موارد تخلف کرد.
* در مورد شنوندگان تریبون‌های عمومی و افرادی که در مراسم اخلال ایجاد کنند نیز حکم تشویش اذهان عمومی مطرح می‌شود و بر اساس ضوابط جامعه اسلامی و طبق قانون باید عمل شود.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوریا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    4 4
    اون زمانی که بیت المال دست شما بود یادتون میاد دیگه!!!