سرانجام در روزهای پایانی سال مجلس،نمایندگان فراکسیون محیط زیست با اعلام طرح دوفوریتی برای کاهش آلودگی هوا سعی در کنترل و کاهش آن داشتند اما با مخالفت اکثر نمایندگان فوریت آن تصویب نشد.این در حالی است که نمایندگان مجلس با فوریت طرح مرخصی زایمان برای پدران و افزایش مرخصی زایمان موافقت کردند .

زهرا تالانی:.یکی از مخالفان  فوریت طرح کاهش آلودگی هوا سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان بود که با او گفت وگویی را انجام داده ایم.وی می گوید مخالفت نمایندگان به خاطر جامع نبودن طرح بود.


طرح دو فوریتی آلودگی هوا در مجلس رای نیاورد و یکی از مخالفان آن هم شما بودید.که به عنوان مخالف هم صحبت کردید در حالیکه سالهاست کشور با این مشکل دست به گریبان است و همه منتظر این طرح بودند.دلیل مخالفت شما چه بود؟
دلیل اصلی مخالفت من مثل اکثر نمایندگان این بود که این طرح کاملی درباره کاهش و مبارزه با آلودگی هوا نبود.همانطور که می دانید عوامل متعددی در کاهش آلودگی هوا نقش دارند اما این طرح تنها به خودرو و سوخت اشاره کرده بود،همچنین تنها برای چند کلانشهر طراحی شده بود و مشکل گرد و غبار کشور که سبب بیماری شده را در نظر نگرفته بود.
از همه مهمتر درباره نحوه مدیریت مبارزه با کاهش آلودگی حرفی نشده بود در حالیکه ما مدیریت برنامه ریزی شده در این زمینه نداریم.برای همین از نظر من و عده دیگری از نمایندگان طرح کاملی نبود که با فوریت آن موافقت کنیم.


بنابراین از نظر شما این طرح هدف گذاری درستی نداشت؟
دقیقا.توجه کنید که کارشناسان عوامل متعددی را عامل آلودگی هوا می دانند.این مشکل یک شبه یه وجود نیامده که با یک دو فوریت و به تندی بخواهیم طرحی را تصویب کنیم که نتیجه ای نداشته باشد.بنابراین باید با برنامه ریزی درست و اصولی این مشکل را حل کنیم.


شما پیشنهادی در این زمینه دارید؟

مراکز صنعتی در اطراف تهران وجود دارند که در این طرح اصلا به آن پرداخته نشده است. در شهرهای غربی، مرکزی و جنوبی کشور هم مشکل ریزگرد ها را داریم که متاسفانه جایی برای آن در این طرح دیده نشد. این طرح جامع نیست و نیاز به بازنگری دارد.ما طرحی به هیات رئیسه دادیم که بسیار جامع تر بود اما هنوز بلاتکلیف است و اعلام وصول نشده است.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =