رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش تهران را به مقصد هند ترک کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (یکشنبه) به منظور دیدار با رئیس پارلمان هند، تهران را به مقصد کشور ترک کرد.
علاءالدین بروجردی، امیدوار رضایی، محمدحسن ابوترابی فرد، لطف‌الله فروزنده، قشقاوی و شیخ‌الاسلام، لاریجانی را هنگام ترک تهران بدرقه کردند.
محمد آشوری، غلامرضا تاج‌گردون، بهروز نعمتی، فاطمه آلیا و اسفندیار اختیاری در این سفر لاریجانی را همراهی می‌کنند.
 

رفع موانع برای همکاری‌های اقتصادی با هند را در دستور کار داریم
رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران به مقصد هند گفت: رفع موانع برای همکاری‌های اقتصادی با هند را در دستور کار داریم.
علی لاریجانی رئیس پیش از ترک فرودگاه مهرآباد به مقصد هند در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفرش به این کشور اظهار داشت: هند یکی از کشورهای مهم منطقه است و روابط پارلمانی طولانی با ایران دارد؛ روابط ایران و هند هم در بعد فرهنگی و هم در بعد سیاسی چشمگیر است.
وی افزود: شاید این حرف جواهر لعل نهرو که گفت هیچ کشوری مثل ایران در هند تاثیر‌گذار نبوده تا به این اندازه گویای روابط ایران و هند نباشد؛ امروز هند یکی از کشورهای مهم اقتصادی منطقه است که در حال حاضر روابط پارلمانی نزدیکی با ایران دارد.
اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از فارس بخوانید؛
• سفر هیئت پارلمانی ایران به هند بنا به دعوت هندی‌ها بوده که البته قرار بود زودتر انجام شود ولی به دلیل برخی کارهای روزمره این سفر به تاخیر افتاد.
• بخش قابل توجهی از این سفر مربوط به گسترش همکاری‌های ایران و هند است بر همین اساس در طول این سفر با فعالان اقتصادی این کشور دیدار کرده و به رفع مشکلات موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.
• همچنین در این سفر با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت هند در خصوص رفع همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت‌وگو می‌کنیم.
• گفت‌وگو در خصوص مسائل منطقه از جمله افغانستان نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. دو مسئله مهم در روابط ایران و هند مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر است و هرچند که در این زمینه قبلا نشست‌هایی را داشتیم اما برای ادامه همکاری‌ها در این خصوص گفت‌وگو می‌کنیم؛ هند دسترسی راحت‌تری به کشورهای آسیای میانه از طریق ایران دارد و در این سفر درباره افزایش همکاری‌های اقتصادی از طریق ترانزیت نیز گفت‌وگو می‌کنیم.
• هند از بنیانگذاران جنبش عدم تعهد است که در اجلاس تهران هم حضوری قوی داشت و در کل غیرمتعهد‌ها می‌توانند در شرایط فعلی دنیا تاثیر‌گذار باشند.

 

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =