۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰

.

اولین سوالی که بعد از انتشار خبر [درگذشت هوگو چاوز] به ذهن متبادر می شود این است که جهان بدون چاوز چگونه جهانی خواهد بود؟

در [لحظه اعلام خبر مرگ چاوز ] که پس از آن [۷ روز عزای عمومی در ونزوئلا] و [یک روز عزای عمومی در ایران] اعلام شد، مردم جهان ناگهان خلاء[سوسیالیست جنجالی قرن ما] را احساس کردند.

وقتی معاون او [مادورو رئیس جمهور موقت شد] همگان  حس کردند که این بار [منتخب مردم، منتخب مرگ شد]ه است. او که 14 سال مردم ونزوئلا را رهبری کرده بود گویی با مرگش [پایان یک تاریخ] را رقم زد.

[کاراکاس به سوگ نشست ] برای[مردی که نفت را ارزانی ملتش کرد] و [واکنش‌های جهانی به مرگ فرمانده] نشان داد که جهان بعد از چاوز دیگر مانند قدیم پرهیجان نخواهد بود. دیگر بعید است کسی با نخست وزیر کشوری که روزگاری ونزوئلا را در استعمار داشته در یک مجمع جهانی بگو مگو کند یا در پشت تریبون سازمان ملل با اشاره به جرج بوش پسر بگوید دیروز شیطان اینجا آمده بود درست همینجا و هنوز بوی گند او به مشام می رسد!

حتی [ واکنش اوباما به مرگ چاوز ] نشان داد که او  در سوسیالیست بودن و ضد امپریالیست بودنش موفق بوده است. [واکنش شان پن به مرگ چاوز ] و یا حتی [واکنش اقتصاد جهان به فوت چاوز] نیز ثابت کرد که او در طیف های مختلف شخصیتی و در زمینه های مختلفی غیر از سیاست نیز کاریزما و تاثیر گذاری داشته است.

 در این بین به قول خود چاوز شروع و گسترش ناگهانی [سرطان سیاسی] در میان رهبران آمریکای لاتین نیز قابل تامل و توجه است. معاون او رسما در اظهاراتی بیان داشته است که [چاوز را مسموم کردند!] این ابهام و شبهه در بسیاری از مطبوعات آمریکای لاتین و رسانه های اسپانیایی زبان مطرح شده و حتی در نظرات خوانندگان خبرآنلاین در ذیل [نظر شما درباره این عکس چیست؟] هم مطرح شده است و البته در پیام رئیس جمهوری کشورمان [اینجا]

اما برای دیدن جهان بدون چاوز [باید منتظر تحولات بمانیمتا آن زمان همراه با مردم ونزوئلا باید گفت: [بدرود آقای چاوز! ]

49 261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    18 3
    جهان بدون خیلی های دیگه که خیلی بزرگ تر از امثال چاوز بودند، به مشیر خودش ادامه داده و هیچ اتفاقی هم براش نیوفتاده، و از این به بعد هم همین خواهد بود.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    0 3
    به یاد بزرگ مردی که نیمکره باختری زمین را دگرگون ساخت...