در مهمترین سانحه رانندگی امروز 5 نفر کشته شدند، این در حالی است که در بخش لاریجان شهرستان آمل نیز دو نفر به علت گرفتار شدن در برف و کولاک جان باختند.

سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اعلام آخرین وضعیت راههای کشور به مهر گفت: تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است. اکنون بارش برف در محورهای خراسان های جنوبی، رضوی، شمالی و جاده ظفرقند اصفهان ادامه دارد. ضمن اینکه بارش باران در محور بیرجند به زاهدان گزارش شده است.
سرهنگ سلبی افزود: 3 محور بردسکن به سبزوار و سبزوار به نیشابور و شمشک به دیزین به علت بارش برف، کاهش دید و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود است. ضمن اینکه تردد در محور اسالم به خلخال و جاده های گلستان به علت یخ زدگی تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
سلبی در مورد مهمترین تصادفات جاده های کشور گفت: ساعت 9:27 دقیقه امروز جمعه تصادف یک دستگاه کامیون با یک دستگاه پراید در محور سراب به بستان آباد آذربایجان شرقی به پلیس راه گزارش شد که در بررسیها مشخص شد به علت انحراف به چپ خودرو پراید هر پنج سرنشین آن در تصادف جان خود را از دست داده اند.

مرگ دو نفر بر اثر بارش برف در لاریجان/ تجهیزات برفروبی زمین گیر شدند
ولی محمدفضلی، بخشدار لاریجان از مرگ دو نفر از سرنشینان یک خودرو سواری در مسیر راه فرعی روستایی منطقه دلارستاق این بخش به دلیل گرفتار شدن برف در روز جمعه خبر داد و به مهر گفت: سه نفر از سرنشینان خودروی سواری که از آمل در مسیر حرکت به سمت روستای لهر دهستان دلارستاق بخش لاریجان بودند، گرفتار بارش شدید برف و کولاک شدند و سبب توقف خودروی آنان شد.
وی با بیان اینکه بارش شدید برف در این منطقه از روز چهارشنبه تاکنون سبب بسته شدن راه ارتباطی 15 روستای این بخش شده بود، افزود: به دلیل انباشت برف در زیر اگزوز خودرو و هدایت گاز مونوکسید کربن دو نفر از سرنشینان خودرو جان باختند و یک نفر از مرگ نجات یافت.
بخشدار لاریجان آمل ادامه داد: پس از چند ساعت با مشاهده اهالی منطقه و اطلاع به تیم های امدادی هلال احمر و بخشداری، جان باختگان این حادثه به شهر آمل منتقل و تنها سرنشین نجات یافته برای درمان به مراکز درمانی شهرستان اعزام شد.
فضلی با تاکید بر اینکه تردد در روستاهای برفی لاریجان با زنجیر چرخ امکان پذیر است گفت: افراد از سفرهایی که در این ایام ضرورت ندارد، خودداری کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه تجهیزات برف روبی اداره راه و شهرسازی آمل که برای پاکسازی مناطق برف گیر و محاصره برف به روستاهای دهستان دلارستاق اعزام شده بودند، به دلیل خرابی زمین گیر شدند و تاکنون اقدام عملی برای بازگشایی مسیرها صورت نگرفته است.
وی افزود: هم اکنون در 15 روستای مناطق دلارستاق، نمارستاق شمالی و جنوبی بیش از 30تا 50سانتی متر برف بر زمین نشست و تردد اهالی این روستاها را با مناطق شهری به طور کامل بسته است.
فضلی با اشاره به اینکه جاده پرتردد هراز با حضور ماموران راهداری و نمک پاشی روی سطح جاده ها باز و تردد در آن جریان دارد، افزود: خوشبختانه مشکلاتی برای مسافران عبوری جاده هراز نبوده و هیچ مسافری در این محور گرفتار برف و سرما نشده است.
بخش کوهستانی و ییلاقی لاریجان شهرستان آمل با حدود 80 روستا و بیش از 11 هزار نفر جمعیت در مسیر آمل به تهران در جاده هراز واقع شده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =