۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۴

حکومت چین به طرز ناگهانی فیلتر روی وب سایت اطلاعات فیلم IMDB را برداشت.

بیش از سه سال بود که حکومت کمونیست چین سایت Internet Movie Database را بدلیل آنچه محتویات سیاسی علیه چین خوانده بود، فیلتر کرده بود.
این خبر کاربران چینی را هم خوشحال کرده و هم آنها را دچار سردرگمی ساخته است. در این میان کاربران خوشحالند که سیاستهای دولت چین در حال تغییر بوده و فایروال بزرگ یا دیوار بزرگ آنلاین چین در حال تغییر است.
این در حالی است که سایتهای فیس بوک، توئیتر و یوتیوب همچنان در این کشور فیلتر هستند. سال گذشته همچنین بدنبال انتشار گزارش ثروت 2.7 میلیارد دلاری خانواده ون جیابائو نخست وزیر چین ، سایت نیویورک تایمز، منتشر کننده خبر نیز فیلتر شد.
هر دو نسخه چینی و انگلیسی سایت IMDB در ژانویه 2010 فیلتر شده بود. آن زمان نیز توضیحی برای فیلتر شدن سایت به صورت رسمی اعلام نشد اما بین مردم نقل شد که دلیل مسدود شدن سایت تبلیغ مستندی درباره دالایی لاما و جنبش تبت آزاد بود.
با توجه به کنگره ملی خلق چین و کنفرانس مشورتی سیاسی چین CPPCC ، می توان حدس زد برخی اظهار نظرها مبنی بر حرکت از وضعیت فعلی، ممکن است باعث شده باشد تا حکومت کمی نسبت به سیاست فیلترینگ خود تعدیل ایجاد کند.
واکنش کاربران نیز به این خبر و انعکاس ان در شبکه های محلی نیز در خور توجه است. یکی از کاربران در سایت sina weibo که معادل توئیتر است نوشت: تشکر از رهبران جدید چین!
یک بلاگر نیز نوشت: گام بعدی چیست؟ فیس بوک؟ یا توئیتر؟
بلاگر دیگری نیز نوشت: IMDB و خروج آن از فیلترینگ یعنی هیچ! این سایت کجا و سانسور اینترنت کجا!
منبع: زد دی نت
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =